Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Rock’n’Royal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg hvade, for at få en god aften med to venner, købt billeter til Rock'n'Royal i Parken. Jeg vidste D-A-D ville komme så jeg tænkte det kunne sikkert være meget hyggeligt at få skreget sig hæs på Bad Craziness. Ellers var der ikke så mange forventninger og gudseklov for det.

Første band på scenen var "Safri Duo" (eller "Saftige Druer" som bibliotekaren på mit bibliotek fejlagtigt troede jeg spurgte om). De fyrede først "played a live" af
  Men det var tydeligt at lydteknikeren ikke havde gjort sit arbejde. Det var stort set kun bas man kunne høre. Og så var stilen ligesom lagt rent lydmæssigt for det var virkeligt sørgeligt det der kom ud af højtalerne. Der var overhovedt ingen detaljer alt blev bare til en uformlig masse af lyd.
Så savner man den fantastiske Rolling Stones koncert sidste år her var lyden rigtig god.
  "Jokeren"
og "LOC" lukker måske en masse l*** ud men det var ret svært at høre præsict hvad det var de rappede og publikum var heller ikke særlig varme.  
  Og varme blev de først da den gamle "Sanne Salemonsen" troppede op iført stramt rødt læder og sang "A lilte less conversation" med "Anders Blickfeldt" ("Inside the Whale"). Her kendte man jo udemærket teksten så selvom lyden var dårlig skrålede man jo bare med for fuld hals.
  "Tv2" var næste band og de holdte dampen oppe og nu var man så parat til at tilgive showet den dårlige start. men så kom der pause og luften gik helt af ballonen.

"Black Rebell Motorcykleclub", "Steen jørgensen" ("sort Sol") og specielt "Brett Anderson" ("Suede") hjalp ikke på stemningen. den var så død at folk nu begyndte at blive halv desperate en mand begyndte at rive fat i folk for at finde ud af hvornår "D-A-D" gik på scenen. Andre folk stod med ryggen til og snakkede og tyllede øl. Mine venner og jeg var så småt begyndt at overveje "Tue Vest" i Tivoli fordi dette her var da spild af krudt. Det hjalp lidt da "Australske Powderfinger" kom på scenen. De spillede rockmusik med masser af distorsion og tungt guitarspil men det klingede nu godt.
"Thomas Helmig" og "Lis Sørensen" gjorde det nu også ganske fornuftigt.
  Men det var først da aftenens sidste band. "Disneyland After Dark" gik på med "Bad Craziness" i opskruet tempo at folk for alvor vågnede op til dåd. Her fik man så 4 numre for fuldudblæsning og nåede således alligevel at blive hæs på en aften hvor der nok var flere negative ting end possitive.

Det var så mine oplevelser men udover det skuffende arrangement så havde jeg det nu hyggeligt nok sammen med de to venner.

Venlig hilsen
Mir

l1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Havde samme oplevelse, dog på fjerneren.. De må dog have klippet "Lis Sørensen" ud??
mvh Lars
Til top Vis l1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l1000

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Ja, det var nærmere Søs Fenger der stod ved siden af Helmig

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det var Søs Fenger der sang sammen med Thomas Helmig, men til gengæld havde de klippet Sanne Salomonson ud som vist den eneste kunstner, mærkeligt.

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Mirovich skrev:

"Jokeren" og "LOC" lukker måske en masse l*** ud men det var ret svært at høre præsict hvad det var de rappede og publikum var heller ikke særlig varme.  

Tja, det har du vel ret i - hjemme i min stue lød det også som om at de havde en lydmand med en seriøst afhængighedsproblem, så lyrikken var svær at genkende - jeg kunne så teksterne i forvejen - det hjalp. Der er vel heller ikke så meget at sige til at crowden ikke gik amok....Umiddelbart tror jeg at publikum generelt var en generation over Jokerino & LOC's (+min egen) alder, og nu er det jo de færreste die hard hardcore Royalister der plejer at dominere hæææp hååååp koncerterne her i landet

TØF

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

I har sikkert ret i at det var Søs Fenger men mine venner sagde det var Lis Sørensen. Jeg forsøgte ellers at finde ud af hvem det var Helmig sang sammen med men det var ikke oplyst nogen steder desvære.

For lige at sige lidt mere om showet virkede det i højere grad som en studeioptagelse til et tv program end en live koncert. Det var meget få kunstnere der kom ud over scenekanten.

Venlig hilsen

Mir

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Sad og så det på tv, og kan godt ske at det bare var mig - men værterne kunne da godt klappe i? Det var da absolut plat og hørte ikke hjemme nogle steder.

Det bedste ved at se det på tv var nok da den kære prins snakkede med lund madsen, den mand er bare toppen :P (altså madsen)

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Mht. indholdet af koncerten. Er det kun mig der synes, at Helmigs "Golddigger" var lidt malplaceret. Jeg mener, koncerten var jo ligesom i anledning af et forestående bryllup, hvor ihvertfald den ene part er rimeligt godt ved muffen. Eller er jeg bare ved at blive gammel og blasert?
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Anders Blickfeldt er ikke fra "Inside The Whale" men "Big Fat Snake"

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2004 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Jammen sikke vågen jeg har været her de sidte par døgn? Mon jeg nu overhovedt var i Parken i fredags...

Lis Sørensen kunne jeg sådan nogenlund liste skylden over på nogle ander men Anders Blikfeldt den må jeg selv tage på kappen.

Hvis du syntes Helmigs "Golddigger" var malplaceret hvad så med Brett Anderso's "Love is dead"?

Venlig hilsen

Mir

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt følge jeres meninger langt hen af vejen. 

Synes vi fik bevist en gang for alle hvem der har klasse herhjemme... TV-2 og D:A:D!!!!! Men jeg synes også at Steen Jørgensens lød helt fantastisk med Leonard Cohen's "Democrazy". Thomas Helmig bliver mere og mere kedelig med hans frisørsalons-musik og hvorfor kunne Anders Blickfeldt ikke have taget resten af Big Fat Snake med og så spille nogle af deres egen numre. 

Men jeg savnede en Kim Larsen, ærgeligt han sagde nej, men sådan er han jo... det kunne have været fedt med ham på scenen. Også underligt det ikke kunne trække flere udenlandske kunstnere... men ok de skal jo også have en masse penge for det og det var jo et Red Barnet-show!

Men TV-2 og D:A:D skuffede i hvert tilfælde ikke... Don Ø burde overveje en koncert med netop disse to bands i Parken en anden gang!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Mirovich skrev:

Jammen sikke vågen jeg har været her de sidte par døgn? Mon jeg nu overhovedt var i Parken i fredags...

Carlberg...... Damn good beer !

Hvor der handles, spildes.................... Den er godkendt, Mir !

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 09 Maj 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hmmm....   alene konceptet med så mange bands på så kort tid får mig til at slå baglæns flikflak i en helt anden retning.

Enhver der har prøvet at spille på et instrument ved at man ikke bare stiller sig op fyrer den af.

De stakkels musikere nåede jo kun lige at komme i gang - og så var det slut.
Det var en umulig opgave at løse - og resultatet blev derefter. Ikke publikums skyld. Ikke musikernes skyld.
Men arrangørernes skyld, fordi de ville lave det hele på en tyvendedel af den tid der egentlig behøves til den slags.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Søs Fenger og Thomas Helmig VAR gift og sang " den jeg elsker"  Hvad var det nu lige, anledningen til koncerten var???

Koncerter med mange bands, på kort tid og mindst lige så mange lydfolk, som incisterer på, at lave lige akkurat deres bands lyd, er dømt til lydteknisk flop. Man kan mikse nok så meget inden koncerten, men når først ballet åbner, skal man bruge mindst 3 numre til at stille det hele ind igen. Og så er det næste bands tur!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Hackenbush
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Jeg havde glædet mig til at se Outlandish i fjerneren. Men næææ
nej, de var klippet ud (ligesom Sanne Salomonsen også var
det...hvilket nu ikke gjorde så meget). Forklaringen på hvorfor de
ikke måtte være på skærmen er at læse her:
http://www.bt.dk/royalt/artikel:aid=274826:fid=100300104/

Og jo....værterne var bare SÅ ærgerlige og kiksede! Med al respekt
for bøsserne, men hvorfor...HVORFOR skal Hans Pilgaard bruge en
HVER lejlighed til at at postulere sin sexualitet? Og Jes Dorp???? Han
plejer eller at være herlig til at improvisere, men puha, for en gang
bavl der kom ud!

Øv fra Birdie Num Num
Til top Vis Hackenbush's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hackenbush

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Det værste "knas" var helt klart Safri Duo. Jeg måtte da lige tjekke om forstærkeren var rigtig indstillet. Det hjalp betydeligt på det senere på aftenen.

Ham der Mr. Anderson fra Suede kunne ligeså godt være blevet hjemme på sengen og stikke kanyler i armen, hold kæft hvor var han trist !!

Anders Blichfeldt ?? Tjah, må nu sige jeg er stor tilhænger af Big Fat Snake, men hans stemme alene gør det altså ret godt.

Thomas Helmig virkede som om han bare skulle have det overstået. Tak til Fenger for at vække ham op fra de døde.

TV2 var bare klasse og det er de for den sags skyld altid. En flok musikalske håndværkere der ved hvad folk vil have.

D-A-D taler vist for sig selv... Fik sgu lidt af en griner over den "fantomdragt".

Tilslutter mig iøvrigt ideen med at slå 2 bands sammen til én koncert. Mon ikke man ville kunne fylde Parken ud med et par gode "arrangerede ægteskaber"?

TV2 & D-A-D

Big Fat Snake & Tim Christensen

wamsler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Tim C kan sku' da ikke spille i parken..... der er ikke plads til 40.000 senge når publikum er faldet i søvntil latterlige "lovesongs" og afpillede ballader gaaaaaaaaaaaaaaaaaab når men de vågner vel når BFS kommer på scenen, de spillede iøvrigt til vores firmafest forrige år (suverent) og sidste år spillede TV2 og Bomo moreno???? men det opleve jeg ikke.....

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Larsen skrev:
Anders Blickfeldt er ikke fra "Inside The Whale" men "Big Fat Snake"

Præcis .... !

Til top Vis blaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blaster

John71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

De beste var TV2 og DAD.

Hvor latterlig var det at se alex nyborg sammen med led zeplin jam.HAN KAN IKKE SYNGE.Puhha jeg er sikker på at Robert plant havde grædt hvis han hørte Alex synge.Men de spiller rigtigt godt  men Alex...puhha

Resten var lidt kedelige at se på vi fjerneren..

Til top Vis John71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John71

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 14 Maj 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej,

Som JP skrev så var Rock'n'Royal Frede's fede firserfest - hvilket desværre siger en del om stilstanden i "toppen" af dansk rock.

Anderledes godt synes jeg om galla aftenen fra det kongelige i går.

Bedst var efter min mening The Raveonettes. De har altså lavet nogle sange af meget høj klasse. Godt nok er de meget inspireret af tidlig Jesus and Mary Chain og til dels My Bloody Valentine, men den måde de blander støjrocken med 50'er surf/rock, The Shangri-Las, The Ronettes og Phil Spector er meget original og effektiv.

Måske dk's bedste band i øjeblikket .

Dissing/Anders/Brazz Brothers og Kashmir leverede også varen efter min mening

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes