Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. maj 2024 | 10:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Lærred projekt | DONE! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Side guide:

  1. Konstruktion og isolering
  2. Selve lærredet og brok fra diverse fans
  3. Finish på lærred og lidt billeder af Projektoren (Sanyo Z3)

    DONE !

Nå nu må jeg hellere fortælle hvad jeg går og tumler rundt med herhjemme.

Jeg har for længe siden besluttet mig for at få bygget et ordentligt lærred, og hvis man ikke kan finde ud af at gøre det simpelt må man gøre det stort.

Så jeg lagde hoved i blød og fik mig skudt ind på hvad jeg nogenlunde kunne tænke mig. Dette er selvfølgelig blevet ændret tusind gange efter.

Men jeg vil lade billederne fortælle det meste af historien.



Sådan så det ud da jeg startede, næsten ihvertfald :)



Bag fjernsynet på det tidligere billede har jeg sat disse kontakter op, malet underlagene sorte og købt de nye stikkantakter i koksgrå fra fuga.  Dette pga væggen gerne skulle ende op med at blive helt sort.



Jeg købte noget rockwool og nogle 2x4 lister til lærredet.



Listerne kom op på væggen, dels i en ramme helt ude til væggen og dels en ramme i lærredes størrelse (dog ikke helt færdig på det her billede).



Her kom den sidste del af rammen op og den første rockwool plade blev sat op. Rockwoolen er ment til at lyddæmpe lokalet da det var meget bart og der var  for meget rumklang. Man kan også se jeg er begyndt at trække nogle kabler i venstre side, dem forklare jeg om senere. :)



Så er jeg næsten færdig med rockwoolen ..  noget forbandet l**t at arbejde med. Som i kan se har jeg brugt ståltråd til at holde rockwool pladerne på plads med.



Der er nu blevet sat lampesteder og hyldeknægte op. Herpå skal der være nogle hylder med halogen indbygningsspots som kan lyse på lærredet, satser på at finde nogle mønstre jeg kan sætte foran halogen spotsne, så jeg kan lave nogle mønstre på lærredet. Udover det skal hylderne bruges til at placere gardiner på så jeg kan maskere i bredden. Det skal lige siges at lærredet er 16:9 hvis nogen ikke skulle have gættet det. Sidemarkeringen skal derfor bruges til at lave 4:3.

Udover dette har jeg bestilt 2 stk Cyclo 04 DMX fra Martin (Detaljer og billeder). Disse er farveskiftere som kan blande alle farver indenfor RGB med, disse skal bruges til at lyse mit loft op med. Mere om det senere når jeg for dem hjem og sat op.



Sådan ser projektet ud nu, det sorte stof i midten er ikke mit lærred men for at beskytte lærredet for ståltråden når det kommer op. Ligger i kassen og venter .

I midten over lærredet har jeg sat en liste op for at have noget at montere centeren i. Kablet til denne er trukket både til over og under lærredet da jeg er meget i tvivl om hvor den skal sidde.


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Nalle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt. Hvad har du tænkt dig, at der skal ud over rockwool'en ? Hvad er størrelsen på lokalet ?

Til top Vis Nalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nalle
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har et stykke pænt sort stof ligesom det jeg har sat på i midten, og så bliver der bare "skåret" et firkantet hul i midten hvor lærredet skal være.

4 x 4 meter (16 m^2)


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Yo Mono

Lækkert DYI projekt.

Hvad er det for en type Rockwool du har brugt, og hvor har du købt den (og hva' koster'n)?

De havde sikkert haft godt af at komme lidt ud fra væggen, men man må jo arbejde med den plads man har :-).

Kim

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud det du har gang i der!!

Jeg tror jeg nupper lidt af dine ideer til mit eget projekt senere på året :-)

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Kim G skrev:

Yo Mono

Lækkert DYI projekt.

Hvad er det for en type Rockwool du har brugt, og hvor har du købt den (og hva' koster'n)?

De havde sikkert haft godt af at komme lidt ud fra væggen, men man må jo arbejde med den plads man har :-).

Kim



Det er industribatts 1200x600x15, de kan bestilles hos bygge markeder der forhandler rockwool. Men det er altså ikke lagervarer. Det er noget dyrt noget, jeg gav ca 1k for 17 m^2.

Hmm det ved jeg ikke, men ja jeg ville ihvertfald ikke bruge mere plads.

BenFi:

Tak, du er velkommen


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej Mono.

Du er jo også selv i fuld gang kan jeg se. Jeg skal også have lavet et fastrammelærred, og har derfor et spørgsmål til dig.

Hvordan får du spændt lærredet godt op når du allerede har monteret rammen op i forvejen???

Det ser rigtig godt ud det du laver.

Mvh Dief

 



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Ja se ... det er vist derfor det ikke er blevet sat op endnu

tja .. har gået og tænkt længe over det, men mit lærred minder lidt om voksdug i tykkelse, så jeg tror godt, hvis jeg får et par stykker til at hjælpe mig, kan brede det ud uden der kommer buler ol.

Men har ikke helt tænkt det til ende endnu. Har også overvejet at man kunne skrue nogle sorte lister på. Men er ikke sikker på at det bliver nemmere pga af det. :)



__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
kirk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Hmm det ser ud til at være et meget fedt setup, når du engang bliver færdigt, men glæder mig til at høre noget mere til det.


mvh
Kirk


----------------
codeword 42 - no ?  what about mellon the?
Til top Vis kirk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirk
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Du kan jo komme og være med til at invi det kirk 

Vi skal jo også have inviet dit .. venter stadig på invitationen


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Update ...



Hehe .. så kom jeg da lidt videre, rammen jeg nu har sat op er 5 mm dyb og er for at lave afstand mellem ståltråd, rockwool ol. da jeg er bange for man ville kunne se det gennem lærredet. Lærredet skal så påhæftes denne ramme.
Man kan lige se lærredet ligge oprullet i nederste højre hjørne af billedet. Burde få lærredet op en af dagene.

Og så er farveskifterne, som skal sidde over lærredet, også kommet. Det skal nok blive lækkert.


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Hej Mono.

Du er jo også selv i fuld gang kan jeg se. Jeg skal også have lavet et fastrammelærred, og har derfor et spørgsmål til dig.

Hvordan får du spændt lærredet godt op når du allerede har monteret rammen op i forvejen???

Det ser rigtig godt ud det du laver.

Mvh Dief

 



jeg har fundet ud af hvad jeg gør nu ..

jeg starter med at hæfte venstre midte på så højre midte så øverst i midten og derefter nederst i midten og arbejder mig så skiftevis ud af .. det skulle være det bedste, har jeg læst i et eller andet emne


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

det ser godt ud.. glæder mig til at se billederne når lærredstoffet er kommet på..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud Mono. Fortsæt sådan, håber det virker for dig. Et stort lærred må jeg sige (2,76m).

Mvh Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

jEOPS ! 

det kan næsten ikke blive for stort .. der skal jo være lidt forskel fra 32" ik


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Må jeg sgu nok sige! Ser YDERST lovende ud!

Tror også jeg vil gøre som BenFi og måske lade mig inspirere.

 

 

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Du skal være så hjertens velkommen 

__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Du skal være så hjertens velkommen 

Godt!

Men det kommer nok til at ta' sin tid inden jeg kommer så langt!
Skal lige ha' skrabet nogle penge sammen til 7 B&W DM601 S3'er, en Denon AVR-2803, 7 Denon POA-6600'er, IXOS Gamma Geometry bi-wire kabel pretermineret hos AV-Connection, en HTPC og lidt andet gejl...!

Nå, ja! Og have fundet et andet sted at bo!

 

 

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 07 September 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

hej mono, snart nye billeder?

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 07 September 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

hehe har faktisk lige i disse sekunder sat lærredet op .. det var ikke super nemt og er ikke super tilfreds men .. det går nok .. 

__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes