Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 05:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Skuffende Beolab 3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

jeg plejer altid at være på b&o-siden, når folk langer ud efter B&O's produkter, hvad enten det er fjernsyn eller højttalere. Men idag lyttede jeg på en af B&O nyeste højttalermodeller, nemlig Beoloab 3. Da de trods alt koster 20.000 forventede jeg en del af dem, men jeg blev stærkt skuffet over dem!! Jeg har aldrig hørt en højtaler, der formåede at spille så livløst. Der var stort set ingen definerbar mellemtone, og det, der skulle have været en kontant og stram bas, var fuldstændig buldrende og utydelig - faktisk så meget, at det overdøvene diskanten (linsen). Sælgeren forklarede lystigt om, hvordan den spillede lige godt, lige meget hvor man stod og lyttede i forhold til dem, pga. diskantlisen som skulle sprede lyden rundt, så jeg stillede mig ved siden af dem og lyttede. det lød som forventet meget værre, fordi stereoperspektivet selvfølgelig helt forsvant. Kort og godt: en fuldstændig mudret, IKKE-transperant lyd, uden punch og dynamik.

Tænk at det er lykkedes B&0 at lave SÅ elendige højtatlere. Det er sgu sørgeligt! Jeg ved godt, at man tit forsøger at hale den hjem og retfærdiggøre prisen ved at sige, "jamen der er jo også forstærker i dem". Den lyder sgu stadig af H... til!

Jeg beklager mit sure opstød, men hold da kæft hvor blev jeg skuffet!

Er der andre, der har hørt dem?

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er så en af dem der kun kan se B&O som livstilsprodukter, og har endnu ik set nogen af deres produkter der rent lydmæssigt kan forsvare prisen..

Beolap 3 er ingen undtagelse, men størrelsen taget i betragtning synes jeg den gør det hæderligt.. men hvis man har 20 k at bruge ville det aldrig blive på de to jeg ville smide mine penge

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

x
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Mine forældre har ski brugt 20K på et B&O sterro setup (kunne ha' spurgt mig først) og det er ikke 20K værd, langt fra, men deres fjernsyn (30K B&O osse) har altså overrasket mig WOW...(er fra holstebro så jeg er vokset op med B&O) så ligesom 21 siger er det osse for mig et livsstils/invisterings produkt som aldrig kommer inden for min dør (måske hvis jeg aver deres TV, kan børnene få det)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Rene
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Uden at have hørt de pågældende højttalere, så lyder det i mine ører som om at de har været fejlbetjent. Enten i opstilling eller indstilling, eller den påspændte elektronik har været fejlbetjent på en eller anden facon.

Jeg er sikker på, at de kan bringes til at spille uden det store bulder og brag og med en fornuftig gengivelse.

Mvh Rene

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Rene

Uden at have hørt de pågældende højttalere, så lyder det i mine ører som om at de har været fejlbetjent.   ??????

Det kræver næsten en forklaring

"Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme" 

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Jeg er så en af dem der kun kan se B&O som livstilsprodukter, og har endnu ik set nogen af deres produkter der rent lydmæssigt kan forsvare prisen..

Jeg giver dig 100% ret i, at intet B&O lydmæssigt kan forsvare prisen. Men mener du en Mark Levinson CD-afspiller til 250.000 giver 100% lydvaluta?

Jeg spiller selv på et Beosound 3000 over et par SystemAudio 1070 for tiden, og jeg må tilstå at det spiller ganske godt. Ingen tvivl om, at man kan få samme lydkvalitetsom Beosound 3000 til under 13.495,- som det koster. Mit bud er, at det kan gøres for ca. 7-8.000,-

Men på den anden side.... hvor finder du et anlæg med lyd i samme klasse, tilsvarende lækker design, samme produktionskvalitet, holbarhed, verdens bedste betjening og fuld integration i hele AV-opstillingen??? Nej det er nemlig rigtig... det findes ikke!

Og når snakken gør på økonomi.... hvilke andre mærker i denne prisklasse har samme stabile priser??? Har man for 10 år siden købt et sæt nye Beolab8000, kan man få samme pris for dem som brugte i dag?? Og hvilke andre mærker garanterer, at produkter kan serviceres/repareres mindst 12 år efter produktet er udgået af produktion??

Man kan så vælge om man vil have et kedeligt gråt NAD anlæg til 8.000,-, eller man vil ofre de sidste 5K, og så få et lille lækkert danskproduceret anlæg.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes nu prisen passer meget godt på højtaleren. Den spiller som en gennemsnitslig 3-4k's højtaler. Har ikke nogle deciderede svage punkter, men mangler bare lidt over det hele.

Så kommer intern forstærker, design og kvalitet, og så sætter vi b&o mærket på og på passer prisen.

Min vudering er måske lidt tynd, da jeg kun har hørt den på ganske få numre, men det er mit førstegangsindtryk.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Rene skrev:

Uden at have hørt de pågældende højttalere, så lyder det i mine ører som om at de har været fejlbetjent. Enten i opstilling eller indstilling, eller den påspændte elektronik har været fejlbetjent på en eller anden facon.

Jeg er sikker på, at de kan bringes til at spille uden det store bulder og brag og med en fornuftig gengivelse.

Mvh Rene

ja, måske. Det lød i hvert fald helt forkert! De var spændt for den nye beocenter  2

Super lækkert design  dog bryder jeg mig ikke så meget om højttalernes design, ligner lidt en terning på en stang... Om det var sat forkert op, kan jeg ikke vurdere - det var i fona. tror i grunden ikke, der er så meget at gøre forkert...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Bryston, oddysey osv.. mange med 20 års garanti.. og de bruger ikke det de lige tilfældigt har liggende på gulvet af kabler 

Hurtig.. B&O har deres charme og er det perfekte valg til direktør fruen der vil have det hele integreret i hjemmet.. og det er sku os pænt og for dem der vægter udseendet højere end lyden er det et rigtig godt valg.. at nogle enkelte af deres modeller evt kan noget os på lydsiden kan jeg ik sige noget om, da jeg ik har hørt det hele... Og hvis du mener et kedeligt Nad anlæg til 8 k er eneste alternativ burde du måske komme lidt mere ud  vil mene selv rotel kan gøre det bedre lydmæssigt, og designet er væsentligt pænere IMO

Om ML er pengene værd.. nej, ingen cd afspiller er 250000 kr værd.. eller tror jeg ik for har aldrig hørt den

Og for at spare dem der mener jeg har ondt i røven over B&O´s succes så tag at tænk jer lidt om... bestem selv.. og behold resultatet for jer selv

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Live21 skrev:

Jeg giver dig 100% ret i, at intet B&O lydmæssigt kan forsvare prisen. Men mener du en Mark Levinson CD-afspiller til 250.000 giver 100% lydvaluta?

Jeg spiller selv på et Beosound 3000 over et par SystemAudio 1070 for tiden, og jeg må tilstå at det spiller ganske godt. Ingen tvivl om, at man kan få samme lydkvalitetsom Beosound 3000 til under 13.495,- som det koster. Mit bud er, at det kan gøres for ca. 7-8.000,-

Men på den anden side.... hvor finder du et anlæg med lyd i samme klasse, tilsvarende lækker design, samme produktionskvalitet, holbarhed, verdens bedste betjening og fuld integration i hele AV-opstillingen??? Nej det er nemlig rigtig... det findes ikke!

Og når snakken gør på økonomi.... hvilke andre mærker i denne prisklasse har samme stabile priser??? Har man for 10 år siden købt et sæt nye Beolab8000, kan man få samme pris for dem som brugte i dag?? Og hvilke andre mærker garanterer, at produkter kan serviceres/repareres mindst 12 år efter produktet er udgået af produktion??

Man kan så vælge om man vil have et kedeligt gråt NAD anlæg til 8.000,-, eller man vil ofre de sidste 5K, og så få et lille lækkert danskproduceret anlæg.

Jeg vil give hurtig ret i, at B&O har en masse gode egenskaber, som også er rimelige i forhold til prisen. Havde tidligere et beovision 3 - super lækkert på alle måder. Men om jeg så var millionær, så ville jeg ikke bruge sølle 50.000 på beocenter 2 og beolap3 til mit køkkenanlæg. Dertil lyder det simpelthen for dårligt.. (for 50.000 kan man ellers få meget godt - og flot - hifiudstyr )

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Maj 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Bryston, oddysey osv.. mange med 20 års garanti.. og de bruger ikke det de lige tilfældigt har liggende på gulvet af kabler 

Og hvor er det lige du køber en RDS-tuner, en CD-afspiller og en forforstærker fra Bryston eller Oddysey til 13.495,-??? Du vil vel ikke påstå B&O er for dyrt, og så diske op med noget endnu dyrere for at slå B&O's service....

Det er ret tydeligt, at du ikke har nogen ide om hvad der foregår på radiofabrikken i Struer. Måske du vitterligt skulle prøve at koble et Beosound 3000 eller 3200 til en fornuftig forstærker/højtaler.... jeg tror du vil blive overrasket.

Se eks hvad Gufle skriver om sammenligningen af hans Beosound 3000 og hans Mark Levinsonudstyr i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2587&KW =B%26O

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hurtig: nu er det ikke beosound 3000 vi taler om men beolap 3 !!

Du hopper rundt i alle prisklasser !!! fra 13995 for helt anlæg og op til 250000 for en ren cd.. frem og tilbage mellem HT og Anlæg

Og den kommentar med bryston var for at give et alternativ til noget istedet for B&O (som jeg os synes er pænt) at du blander Nad ind i det fatter jeg ik noget af, egentlig heller ik beolap 3000.. opret da en tråd om den ? men det er der vist allerede... 

"Og når snakken gør på økonomi.... hvilke andre mærker i denne prisklasse har samme stabile priser??? Har man for 10 år siden købt et sæt nye Beolab8000, kan man få samme pris for dem som brugte i dag?? Og hvilke andre mærker garanterer, at produkter kan serviceres/repareres mindst 12 år efter produktet er udgået af produktion??"

Nu er det så beolab 8000 vi snakker om  ??

som sagt, svarede på dit spørgsmål med service og reperation og gav et alternativ der os kan noget på design fronten, og er B&O overlegen på lydkvalitet..

men gav dig os et eksempel i samme prisklasse som beosound 3000 hvis du kigger godt efter

og hvis du læser dine egne spørgsmål ku det være du forstod de svar du får

men formålsløst at diskutere alle b&o´s modeller med en tidligere ansat...

min pointe er som jeg startede med at sige... B&O er et livstilsprodukt, som ikke kan konkurere på lydsiden når det kommer til pris !! heller ik beolap 3

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Til MaltheK

Helt enigi din bedømmelse af ht'erne. har hørt b&o der lyder væsentligt bedre..., så er faktisk selv lidt forundret over lydkval på beolab3 (dette er også uden at skele til prisen) så mener det er en om igen B&O

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Pas nu på med at svine B&O til, det kan være de lukker tråden!!!!!

Jeg tror du har misforstået grundene til og formålet med at en tråd lukkes!

Er der et eller andet du gerne vil have forklaret, eller bare noget der ikke forståes? Det er ikke provokationerne der appelerer til masserne, vel!!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Maj 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

men formålsløst at diskutere alle b&o´s modeller med en tidligere ansat...

min pointe er som jeg startede med at sige... B&O er et livstilsprodukt, som ikke kan konkurere på lydsiden når det kommer til pris !! heller ik beolap 3

Du siger det er formålsløst at diskutere alle B&O modeller med en tidligere ansat.... jeg kan ikke helt følge dig.... Hvis du læser starten på debatten vil du se, at det faktisk var dig selv der bragte alle B&O's produkter ind i debatten, ved at påstå at ingen af dem var pengene værd. Jeg nævner kun 2 modeller, som gode eksempler på, at B&O rent faktisk er ganske fornuftige rent prismæssigt.

Jeg vil også godt påpege, at jeg på ingen måde er den typiske 100% B&O-mand. Nix! Havde du spurgt mig for 3 år siden, ville jeg sværge, at jeg aldrig skulle eje noget fra den fabrik.. Af præcis samme årsag som du selv nævner.

Men formentlig ligesom dig, så havde jeg ikke ret meget at bygge dette på, idet jeg kun sjældent havde hørt B&O-udstyr i aktion. Og jeg havde aldrig nogensinde lavet en seriøs lyttesession med ordentlige forhold, som jeg normalt ville gøre med andet grej.

Og det er faktisk først efter jeg har forladt B&O proffessionelt, at jeg har fået øjnene åbnet op. Jeg vil dog stadig sværge, at man ikke kan lave en ordentlig højtaler i et tyndt alu-rør, med en volumen på ganske få liter.

Til gengæld er der intet til hinder for, at man laver en lille anlæg med tuner, CD-afspiller og forforstærker i samme lille kabinet, eftersom ingen af disse tre komponenter nødvendigvis fylder ret meget.

Tag og kombiner et anlæg til ca. 8.000,- bestående af RDS-tuner, CD-afspiller og forforstærker. Åbn så kasserne og se hvor lidt elektronikken fylder... det er skræmmende! B&O tager så 13.495,- for herligheden. Til gengæld får du en fremragende finish, fremragende betjening og laaaaang holbarhed!

Og når nu du siger, at B&O ikke kan klare sig på lydsiden, hvad bygger du det så på??? Hvornår har du sidst koblet et par Beolab3 til resten af dit velkendte anlæg?? Og hvornår har du sidst haft en Beosound3000/3200 koblet til din effektforstærker og højtalere??? Nej vel.... Men så kan man jo heller ikke vurdere lyden!

msuhrk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Religionskrig er vist ordet her!!!

Value for money er et forsimplet tankesæt i denne diskussion - intet kan være mere subjektivt, end personlige holdninger overfor Struer fabrikken!

mvh. msuhrk

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Maj 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Synes bare det er en skam..... Vi har et firma verdenfirma, som vitterligt har bevist at kunne klare sig ude i den store verden. Så er det for dumt, at gamle hifi-hoveder herhjemme fortsat skal leve efter forældede holdninger, som de sikkert har læst sig til i et gammelt hifi-blad!

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hurtig,

At en beolap 3 opfylder dine krav til, hvordan ægte hifi skal lyde er jo fint for dig. Bare fordi et firma "klarer sig godt ude i den store verden" kan man da godt alligevel forholde sig kritisk til dem. Vi skal da også forholde os kritisk til et firma som Keminova, selvom de er rigtig dygtige på verdensplan, fx. til at sælge DDT og andre livsfarlige, kræftfremkaldende sprøjtegifte til fattige sydamerikanske bønder... Tør du forøvrigt lave en blindtest, hvor B&O konkurrerer med andre produkter??? Jeg tror du glemmer at være objektiv, fordi du har haft tilknytning til virksomheden.

mvh. Malthe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes