Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Dac/forst. til iPhone? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensebhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 December 2015 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Må sande at langt den meste musik jeg får hørt foregår på mit arbejde igennem min iPhone. Kobler pt. mine Sennheiser HD555'ere direkte til
iPhone's analoge udgang, men overvejer at opgradere til en ekstern DAC med Hovedtelefonforstærker. På sigt skal hovedetelefonerne nok også
opdateres, men en ting af gangen.

Har kigget lidt på Denon DA10: https://www.hifiklubben.dk/stereo/da-konvertere/denon-da10-d a-konverter/ men hvad er der ellers på markedet
af lignende løsninger?

Mine krav er således som følger:
- Opkobling til iphone igennem lightning stik
- Jack stik til hovedtelefon
- Forstærker hvor hovedtelefonforstærkeren er prioriteret
- Umiddelbart er det ikke noget "must" at DAC'en har indbygget batteri så den kan bruges mobilt - 95% tiden kommer den alligevel bare til at stå
på mit skrivebord.
- Volumenkontrol
- Budget: i omegnen af 3000,- - må dog gerne være billigere.

På forhånd tak
Jens
Til top Vis jensebhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensebhansen

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 December 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Der burde være en del apparater, der opfylder dine krav.
Ved ikke om du kender siden, men kig evt. også på http://headaudio.dk/da/7-hovedtelefon-forstaerkere
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

jensebhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2015 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jannik K. skrev:
Der burde være en del apparater, der opfylder dine krav.
Ved ikke om du kender siden, men kig evt. også på http://headaudio.dk/da/7-
hovedtelefon-forstaerkere

Takker.
Til top Vis jensebhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensebhansen

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008
Sendt: 14 December 2015 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale denne løsning.
http://www.whathifi.com/philips/fidelio-m2bt/review
Så er du fri af ledninger.
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 December 2015 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

OPPO HA-2

https://www.oppodigital.com/headphone-amplifier-ha-2/

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 14 December 2015 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

chord mojo
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 December 2015 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

olepro skrev:
Jeg kan anbefale denne løsning.http://www.whathifi.com/philips/fidelio-
m2bt/review

Sikkert et fint forslag hvis trådstarter nu f.eks brugte en Samsung smartphone istedet for en iPhone. Apple produkter er IKKE aptX kompatible, og
netop aptX er et absolut must hvis Bluetooth bruges til trådløs overførsel og man ikke vil ende op med en håbløs lydkvalitet
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Bruger selv Philips Fidelio M2bt med min ipad air.
Det er muligt lyden kan blive endnu bedre, men jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med det som det lyder nu.
At kalde det for håbløs lydkvalitet er den sædvanlige overdrivelse, fordi man ved noget kan blive teknisk bedre, i stedt for at lytte og vurdere om det faktisk er godt nok.
Bruger selv denne løsning på mit arbejde, og er henrykt over at jeg kan være fri af en ledning, mens jeg lytter til bedre transportabel lyd en nogensinde, og så fra et nærmest uendeligt musikbibliotek(Spotify)

jensebhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2015 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

olepro skrev:
Jeg kan anbefale denne løsning.http://www.whathifi.com/philips/fidelio-
m2bt/review

Hej

Tak for inputtet, men vil hellere leve med et kable, der giver mig mulighed for at vælge hørebøffer uafhængig af forstærker.

Mvh
Jens

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2015 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

olepro skrev:
Bruger selv Philips Fidelio M2bt med min ipad air.Det er muligt lyden kan blive endnu bedre, men jeg er faktisk rigtig godt tilfreds
med det som det lyder nu.At kalde det for håbløs lydkvalitet er den sædvanlige overdrivelse, fordi man ved noget kan blive teknisk bedre, i stedt for
at lytte og vurdere om det faktisk er godt nok.Bruger selv denne løsning på mit arbejde, og er henrykt over at jeg kan være fri af en ledning, mens
jeg lytter til bedre transportabel lyd en nogensinde, og så fra et nærmest uendeligt musikbibliotek(Spotify)

Nu har jeg selv en iPhone og har også koblet den op til en nyindkøbt Nu-Force Bluetooth aptX receiver, og nej det er bestemt ikke nogen
overdrivelse at kalde lyden håbløs. Mage til lukket og udetaljeret lyd skal man lede længe efter. Et skift til en smartphone som er aptX kombatibel,
ændrede lyden markant og drastisk, så meget at man lige frem kunne kalde det hifilyd. Så jeg skifter snart til en Samsung, udelukkende grundet
den store forskel i lydkvaliteten

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 16 December 2015 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have den bedste lyd så skal du have trukket den ud af iPhone DIGITALT.

Jeg har en oldgammel iPhone (4s) med det brede stik i bunden. Jeg brugte på et tidspunkt en dock (Wadia 170i) til at trække digital lyd fra iPhone over i en digitalforstærker (wadia 151). Lyden var rigtig god!

-Læste et sted, at jeg måske kunne have nøjes med et simpelt kabel (camera-connection kit) istedet for dock, men ved ikke om det gælder de nyere iPhones?

Herfra kommer du ikke uden om en dac - bedst var det hvis du kunne finde hovedtelefon-forstærker med indbygget DAC.

Som denne:

http://headaudio.dk/da/usb-dac-adc/83-firestone-audio-libby- headphone-dac.html
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 16 December 2015 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
olepro skrev:
Bruger selv Philips Fidelio M2bt med min ipad air.Det er muligt lyden kan blive endnu bedre, men
jeg er faktisk rigtig godt tilfreds
med det som det lyder nu.At kalde det for håbløs lydkvalitet er den sædvanlige overdrivelse, fordi man ved noget kan blive teknisk
bedre, i stedt for
at lytte og vurdere om det faktisk er godt nok.Bruger selv denne løsning på mit arbejde, og er henrykt over at jeg kan være fri af en
ledning, mens
jeg lytter til bedre transportabel lyd en nogensinde, og så fra et nærmest uendeligt musikbibliotek(Spotify)

Nu har jeg selv en iPhone og har også koblet den op til en nyindkøbt Nu-Force Bluetooth aptX receiver, og nej det er bestemt ikke nogen
overdrivelse at kalde lyden håbløs. Mage til lukket og udetaljeret lyd skal man lede længe efter. Et skift til en smartphone som er aptX
kombatibel,
ændrede lyden markant og drastisk, så meget at man lige frem kunne kalde det hifilyd. Så jeg skifter snart til en Samsung, udelukkende
grundet

En iPhone hvad ..... 4 / 4S
Lydkortet i min iPhone 6 er et Cirius logic og med streaming sat til max kvalitet over mobilnettet er det faktisk en ganske glimrende
kvalitet ...... taget extern streaming i betragtning ! Ikke noget der kan måle sig med min DSD kvalitet, men ok til inspiration !
Fremtidige lydkort i mobiltelefoner vil kunne køre 24 Bit ...... Tvivler nu på at det blir det helt store hit, men vi får se !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2015 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
olepro skrev:
Bruger selv Philips Fidelio M2bt med min ipad air.Det er muligt lyden kan blive endnu bedre, men jeg er faktisk rigtig godt tilfreds
med det som det lyder nu.At kalde det for håbløs lydkvalitet er den sædvanlige overdrivelse, fordi man ved noget kan blive teknisk bedre, i stedt for
at lytte og vurdere om det faktisk er godt nok.Bruger selv denne løsning på mit arbejde, og er henrykt over at jeg kan være fri af en ledning, mens

overdrivelse at kalde lyden håbløs. Mage til lukket og udetaljeret lyd skal man lede længe efter. Et skift til en smartphone som er aptX kombatibel,
ændrede lyden markant og drastisk, så meget at man lige frem kunne kalde det hifilyd. Så jeg skifter snart til en Samsung, udelukkende grundet

Jeg synes nu stadig det er overdrevet at kalde lyden for håbløs.
Jeg ville aldrig bruge det derhjemme til at streame lyd til anlægget.
Men når jeg sidder på min arbejdsplads og har mulighed for at høre musik uden at hænge fast i en ledning er det mere end i orden.
Der går altså lidt for meget lydsnobberi i den, ind imellem.
Et godt eksempel på dette er Neil Young og hans mening om at Spotify ødelægger hans musik !! Fuldstændigt overdrevet.... men det er en anden historie :)

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2015 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

olepro skrev:

Jeg synes nu stadig det er overdrevet at kalde lyden for håbløs.Jeg ville aldrig bruge det derhjemme til at streame lyd til anlægget.Men når
jeg sidder på min arbejdsplads og har mulighed for at høre musik uden at hænge fast i en ledning er det mere end i orden.Der går altså lidt
for meget lydsnobberi i den, ind imellem.Et godt eksempel på dette er Neil Young og hans mening om at Spotify ødelægger hans musik !!
Fuldstændigt overdrevet.... men det er en anden historie :)

Jeg snakker om hifilyd, ikke om baggrundsmusik på en arbejdsplads, hvor en transistorradio også er helt fint for mit vedkommende. Iøvrigt
er det musik jeg overfører trådløst fra smartphone, bærbar osv, primært Youtube kvalitet som bestemt ikke er toppen af poppen eller har
det fjerneste med lydsnobberi at gøre for nu at bruge dit eget udtryk. Prøv selv først at høre den markante forskel mellem et produkt uden
og et med aptX når det kommer til Bluetooth overførsel, så tror jeg nok du vil æde dine ord i dig ;)

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 16 December 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

iPhone 6? Nåe den uden antenne

Men sikkert bedre til alt det andet end min 4S.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Sendt: 16 December 2015 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Denne er da oplagt :

http://www.lydogbillede.dk/test/test-af-fostex-hp-p1/

Har set forhandler som har haft en sådan til knap 3000
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2015 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
olepro skrev:

Jeg synes nu stadig det er overdrevet at kalde lyden for håbløs.Jeg ville aldrig bruge det derhjemme til at streame lyd til anlægget.Men når
jeg sidder på min arbejdsplads og har mulighed for at høre musik uden at hænge fast i en ledning er det mere end i orden.Der går altså lidt
for meget lydsnobberi i den, ind imellem.Et godt eksempel på dette er Neil Young og hans mening om at Spotify ødelægger hans musik !!
Fuldstændigt overdrevet.... men det er en anden historie :)

Jeg snakker om hifilyd, ikke om baggrundsmusik på en arbejdsplads, hvor en transistorradio også er helt fint for mit vedkommende. Iøvrigt
er det musik jeg overfører trådløst fra smartphone, bærbar osv, primært Youtube kvalitet som bestemt ikke er toppen af poppen eller har
det fjerneste med lydsnobberi at gøre for nu at bruge dit eget udtryk. Prøv selv først at høre den markante forskel mellem et produkt uden
og et med aptX når det kommer til Bluetooth overførsel, så tror jeg nok du vil æde dine ord i dig ;)

Ingen grund til at æde ord, aptX er sikkert bedre, men det var ikke essensen, men mere om det er god nok kvalitet til formålet.
I øvrigt hader jeg at høre musik som baggrundsstøj.
Men trådstarter har for længst fortalt at han vil have friheden til at vælge/skifte hovedtelefon, så derfor lader jeg den hvile her.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 December 2015 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Inden du kaster dig ud i projektet, kan du her læse lidt om hvor god en dac,
der sidder i en iPhone (5)
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes