Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 24 Januar 2016 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her et link til en Franske Penta fan. På side 3 har de lånt et af mine billeder, derfor jeg fandt denne tråden. 

På google Dansk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
Sendt: 24 Januar 2016 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har lagt mærke til at nogle Penta sæt, har diskantes sidende i samme side (som det overstående), mens andre har dem siddende
spejlede.. ?
 __________________ Format 0 ►►► HD A/V Link on Steriods ⚡⚡⚡⚡ ☺
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 24 Januar 2016 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt sjovt beovox141.
Jeg har nu tjekker mine 6 originale BeoVox Penta. På dem alle vender diskant enheden til højre.
------------------------------------------------------------ --------------------------------------
Har du/ har du haft, BeoLab/Vox Penta. Har du Penta Tips & tricks ? skriv, - læg også gerne billede ind.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 24 Januar 2016 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Penaterne er langt mere majestætiske med de ekstra cm.
|
|
|
Ja men det for du da bare beovox141. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Hannibals søn Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Peter Pan] Lidt sjovt beovox141.
"Jeg har nu tjekker mine 6 originale BeoVox Penta. På dem alle vender diskant enheden til højre"
Er det ikke bare hele enheden, der er monteret spejlvendt? Det burde være let at gøre.....
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 26 Januar 2016 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mine 2 Penta'er vender diskanterne også til højre.
Som jeg ser det, er diskant- og mellemtoneenhederne monteret på en selvstændig forplade, som blot kan vendes 180 grader, hvis
man ønsker symmetri.
__________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 26 Januar 2016 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hannibals søn / erlingt
Ja det virker logisk at det er det der er sket. Kablerne er tilsyneladende også lange nok til enhederne kan monteres spejlvendt.

Bemærk forøvrigt at der findes både mellemtone enheder fra ITT og Nokia.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 26 Januar 2016 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en her der har historien om hvorfor, den tilsyneladende samme mellemtone højttalerenhed har to producent navne.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der spadestik - hvad er det egentligt du mener man kan med dem ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jan_stevns
Meningen er, hvis man IKKE vælger at beholde bundforstærker eller display visning, og fjernes bundforstærkeren, for at laver passiv Penta. Ser jeg på billedet, to spadestik tilslutninger, og ikke som på de passive Penta, en plus og en minus skrue terminal for tilslutning af højttalerkabler. Se billed.

Så de 2 spadestik er tænkt som en mulighed, på de nye højttalerkabler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får det ikke til at give mening - i forhold til din illustration
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen jan_stevns
Hvad mener du da vil give mening ? Er det evt. et forkert billede jeg er gået ud fra ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du viser et billede af undersiden af et eller andet - og 2 spadesko samt en pil
Hvor forestiller du dig man skal anbringe de vidste spadesko ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns
Er billedet af en underside indvendigt, går det jo ikke. Jeg mente jo det er siden, spejl foden efterfølgende monteres mod. Her er tale om BeoLab 1, hvordan mener du så tilslutningerne ser ud, hvor højttalerkabler evt. kan tilsluttes. ? Jeg har ikke andre billeder.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns
Jeg fandt det stort billedet i mine gemmer, men ikke et link der virker.
Den netbrønd vi ser, må så være eftermonteret ved renovering. Så kan man lige så godt montere skrueterminal til højttalerkabel tilslutning.
Dette er således en opdatering af det tidligere indlæg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Januar 2016 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|

Er der en her der har historien om hvorfor, den tilsyneladende samme mellemtone højttalerenhed Penta har to producent navne. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 Januar 2016 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter jan_stevns gjore opmærksom på jeg ikke kan alt for givet, er her syn for sagen, hvis du står med en BeoLab Penta version, der ikke har skrueterminaler, og du har valgt at droppe bund forstærkerne, og vil ændre til passiv BeoVox Penta.

En dimension jeg vil anbefale til Penta Vox. 

|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 29 Januar 2016 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan være en forskel.
Jeg har købt i 2006 endnu et sæt BeoVox Penta. Det sæt jeg brugt ind til da var fra 1986, og det ny sæt var fra 1992. Det er altid rart at have reservedele. Da jeg skulle afprøve dem konstaterede jeg der var en forskel. Højtalerterminalerne på BeoVox Penta fra 1992 er meget mindre, og det betyder at jeg ikke umiddelbart kunne tilslutte mine 6 mm² højtaler - kabler. (Se evt. mit indlæg af 21 Januar 2016 side 2, om valg af højtaler kabler.)

Model 1992 med alt for små terminaler. Model 1986 har terminaler, der passer for 6 mm².

Jeg klarede problemet på en enkelt måde. Med 4 stk. af dem du ser på billedet. De skulle lige nedfræses lidt, så de passede ind i de spinkle skrueterminalen, og som du kan se kan de tage rigtigt store kabeldimensioner. Der var heldigvis plads nok i brønden, ved skrueterminalen.

------------------------------------------------------------ --------------------------------------
Har du/ har du haft, BeoLab/Vox Penta. Har du Penta Tips & tricks ? skriv, - læg også gerne billede ind.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 30 Januar 2016 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoVox Penta - BeoLab 150/200 - BeoLab Penta I, II, III

I 1986 kom den første nyudviklede passiv BeoVox Penta, men da Bang & Olufsen besluttede i 1990'erne kun at koncentrere sig om aktive højttalere, blev produktion af disse passive Penta højttaler modeller indstillet i 1992. BeoLab Penta 1 blev top-of-the-line højttaleren i Bang & Olufsens sortiment fra omkring slutningen af firserne, til midten af 1990'erne, og blev opgraderet flere gange. Den sidste version er aktive BeoLab Penta 3.
BeoLab Penta - topkvalitet gik højere! Disse høje og elegante højttalere blev udviklet i henhold til et helt nyt akustisk princip. De lyder lige så storslåede som de ser ud. Fordi der ikke var nogen parallelle over -flader. Det femkantet kabinet design reducerer interne stående bølger og refleksion. Det var en simpel og smukt effektiv måde at eliminere forvrængning. Kabinettet forudsætter de ideelle betingelser for højttalerne.
Dette er en akustisk konstruktion, med de bedste egenskaber, omgivet af rustfri stål udvendigt. Uanset dimensioner af dit rum, og uanset din møbelindretning vil BeoLab Penta altid lyde vidunderligt. Tag så også med at den nødvendig gulv- plads, er meget begrænset! Alt i alt er der vel ingen grund til, ikke at finde et brugt sæt Penta -- VEL! __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2981
|
Sendt: 30 Januar 2016 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor påsætter du ikke de kraftigere terminaler (du nu bruger som bananer) i Pentaerne, istedet for de små der sidder?
|
Til top |
|
|