Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 25
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
Hej
Jeg står og skal have nogle nye højtalere, da jeg skal til at køre 7.1 og mit nuværende setup er 5.1..
Fronter er System Audio 1230
Center er System Audio 210av
Baghøjtalere er System Audio 210
2 stk. subwoofere System Audio se 175
Jeg har tænkt på at bruge 1230'erne som baghøjtalere og udskifte centeren med en anden, så jeg skal have nogle nye fronthøjtalere og en ny center.
Jeg har kigget på Monitor Audio silver s8 og Monitor Audio Slcr center, er der nogle med erfaringer med disse højtalere?? De skal nemlig bruges i et setup i min hjemmebiograf med projektor så de skal kunne spille meget højt, og stadig godt. De skal også bruges en del til musik såsom Queenog anden rock. Men gør det så noget hvis fronterne og centeren ikke er System Audio?? eller har det ikke noget at sige??
Men hvis i har forslag til andre højtalere er jeg da lutter øre. Budgettet ligger på ca. 6000 kr for et sæt fronthøjtaler og 3000 kr. for en center, så bare sig frem hvis der er noget der er bedre end de Monitor Audio.
Min surroundreceiver er en Harman Kardon Avr 630, hvis det skulle have noget at sige...
Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
Det er bedst at holde det i samme serie så lyden fra højtalerne passer sammen. Du bør i hvert fald teste dem i dit setup for det er virkeligt hørbart, hvis højtalerne ikke passer sammen.
Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 35
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
Ja - det er også min overbevisning, at du vil få det bedste lyd, hvis du følger samme mærke - samme delefilter teknikker, enheder m.m. - alt i alt giver det en form for synergi!
At det så kan være mere spændende at udvide ens horisonter i forbindelse med diverse andre produkter er en helt anden ting!
Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
6000 til fronterne. det passer lige med et sæt 1280 mkII fra expert. der er et link i tilbudsavisen, men du skal til at rubbe neglene for at få fat i dem
før pris 10000. det er et glimrende bud ifht dit setup
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum