Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Så kom den! AELITE 3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pentaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Efter lang tids uforløst spænding kom Acoustic Energy's AELITE 3 endelig til Danmark, nærmere betegnet Aalborg i går. Så den måtte jeg jo ned og lytte til, da jeg i forvejen var sindsygt glad AE-ejer.

Minsandten om det ikke levede op til forventninger, og mere til, så der er kommet nye højttalere i stuen! De står til 9000, så hvis du kigger i højttalere i der prislag, eller mere... så gi dem evt et lyt hvis du er i nærhen ..Nå jeg skal ind og høre mere musik...

K

PS. har hørt om at sætte den ene højttaler i modfase og stille dem op overfor hinanden for at spille dem til uden genere naboerne for meget, er der nogen "fare" ved det?

Til top Vis pentaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pentaz

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

tillykke med dine nye højtalere.

pas på hvor højt du spiller ville være æreligt, at brænde dem af allerede..

mvh

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej Pentaz, Jeg har også lyttet kort på dem hos forhandleren, og de gav bestemt et godt indtryk, også visuelt. Så tillykke med dem!
Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

thohan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

pentaz skrev:

Efter lang tids uforløst spænding kom Acoustic Energy's AELITE 3 endelig til Danmark, nærmere betegnet Aalborg i går. Så den måtte jeg jo ned og lytte til, da jeg i forvejen var sindsygt glad AE-ejer.

Minsandten om det ikke levede op til forventninger, og mere til, så der er kommet nye højttalere i stuen! De står til 9000, så hvis du kigger i højttalere i der prislag, eller mere... så gi dem evt et lyt hvis du er i nærhen ..Nå jeg skal ind og høre mere musik...

K

PS. har hørt om at sætte den ene højttaler i modfase og stille dem op overfor hinanden for at spille dem til uden genere naboerne for meget, er der nogen "fare" ved det?

Hvad med den nye Aelite 1 - har de også fået den?

Går ud fra det er i Audioconcept?

Til top Vis thohan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thohan

pentaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

thohan skrev:

AElite 1? du mener måske 2'eren - standerversion med diskanten i midten? den har de haft i flere måneder, og tales rigtigt nok om Audioconcept.

K

thohan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

pentaz skrev:
thohan skrev:

AElite 1? du mener måske 2'eren - standerversion med diskanten i midten? den har de haft i flere måneder, og tales rigtigt nok om Audioconcept.

K

Ja undskyld det var 2´eren jeg mente.

Til top Vis thohan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thohan

pentaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Du skal da ikke undskylde!   Men jeg så den faktisk ikke i går, ej heller kasser med nye, men de kan godt have den et sted - bare ring til dem.

Nå, ind og lytte, de har stået og spillet hele natten, så jeg regner med at der er sket lidt!

K

PS. jeg ville rigtigt gerne poste et billede, meeen har ik lige et digicam.

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

ja de spiller godt min kæreste har et par Aelite 2
Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

ClazZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Har osse lige anskaffet et sæt, og vil godt slutte op om at det er en ganske fin højttaler.
Lyden er temmelig lys og diskanten kræver en hel del tilspilning får den bliver blødere... alligevel er den dog stadig en anelse for lys efter min mening, men hvis man kan lide fx. B&W så vil man nok finde diskanten ganske passende.

Mellemtonen er perfekt afstemt!! det var virkelig her jeg blev imponeret. Samspillet mellem mellemtone og diskant giver en åbent lydbillede som jeg ALDRIG har hørt i det prisleje.

Bassen er rimelig dyb, men mangler alligevel den sidste bund, når man lytter til surround fra (35-40 og ned) - Jeg benytter selv B&W ASW3000 ned til 18hz og det er en fin kombination. På trods af det er bassen alligevel ret dominerende, og buldrer hvis man ikke benytter spikes, skum i basreflekserne eller placerer højttaleren langt væk fra sidevægge.

AE3 er en voksen højttaler der vil ha plads, og som SKAL biwires for at lyde optimal. Når det så er sagt, så vil jeg mene at det er op til folk selv at prøve sammenligningen med fx. Audiovector eller SA og så derefter sammenligne prisen....

Til top Vis ClazZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ClazZ Besøg ClazZ's Websted

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine nye AE'er!! Et lille side-spørgsmål... Har du nogen erfaringer med Evo 1?
Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76

pentaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Clazz : Min opfattelse af AElite er utroligt lig din, dog har jeg ikke oplevet noget som helst bulder - men jeg har også kun placeret den med god plads til alle sider. Jeg har den Pt. ikke biwiret, men det er noget jeg skal kigge på den næste uges tid eller to. Hvor meget sand har du fyldt i dine ? jeg hældte en halv liter i hver i går, men har ikke haft muligheden for at få lyttet til dem rigtigt endnu, da det var om natten.. Jeg har også overvejet at prøve en subwoofer, da den liiige måske mangler de nederste, det er ikke nogen vild mangel, men det kunne være sjovt at se hvilken forskel det gør.

Jeg overvejer at køre dem på Roksan Caspian M series, hvilket minder lidt om arcams lyd (tror jeg), men jeg skal lige have deltaljerne på plads..

Lpm76: 

ang. AE Evo 1, så har jeg da lidt erfaring med den, jeg har selv haft Evo 2 (udgået gulvversion af Evo 1) og jeg har bestemt kun positivt at sige om begge - det er ubetinget den højttaler jeg vil anbefale venner og bekendte, der vil indgå de kompromiser den byder på. Altså ikke nogen sindsyg volumen, og ikke megen bas, men en dejlig dynamisk højttaler. Jeg har ikke hørt noget andet der interesserer mig det mindste i den prisklasse. Dog fortjener den en nogenlunde afspiller og forstærker - (jeg kørte dem på Roksan Kandy cd & amp (mkIII))

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 05:21 | IP-adresse registreret  

pentaz skrev:

K

Der er ingen farer ved at lade dem spille i modface. De spillerl bare lavere. Ved at hifiklubben laver samme kneb, når de skal have spillet højttalere til.

Hilsen Saunter

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Pentaz: Tak for tippet. Det er dejligt at høre at andre folks erfaringer en gang imellem.
Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76

ClazZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2004 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

pentaz skrev:

Clazz : Min opfattelse af AElite er utroligt lig din, dog har jeg ikke oplevet noget som helst bulder - men jeg har også kun placeret den med god plads til alle sider. Jeg har den Pt. ikke biwiret, men det er noget jeg skal kigge på den næste uges tid eller to. Hvor meget sand har du fyldt i dine ? jeg hældte en halv liter i hver i går, men har ikke haft muligheden for at få lyttet til dem rigtigt endnu, da det var om natten.. Jeg har også overvejet at prøve en subwoofer, da den liiige måske mangler de nederste, det er ikke nogen vild mangel, men det kunne være sjovt at se hvilken forskel det gør.

Jeg overvejer at køre dem på Roksan Caspian M series, hvilket minder lidt om arcams lyd (tror jeg), men jeg skal lige have deltaljerne på plads..

Rent faktisk må jeg erkende at jeg endnu ikke har fyldt sand i dem, men det skyldes at jeg stadig har en lånt højttaler, da jeg har bestilt dem i lys træ og den model var der ikke flere på lager af endnu... jeg venter med længsel så jeg kan få sand i :)
Roksan passer ganske fint til højttalerne, da det netop var Roksan jeg hørte dem med i første omgang. Roksan er knap så blød i lyden som Arcam vil jeg mene, men det er blot en smagssag. Desuden var det Roksan anlæg jeg hørte, lige fra pakken og ikke tilspillet, hvilket måske kan spille en rolle. Roksan er bestemt ikke et dårligt valg.

Til top Vis ClazZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ClazZ Besøg ClazZ's Websted

pentaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2004 kl. 03:58 | IP-adresse registreret  

du sidder sku sent oppe hva ;)

Hvor skal man hen for at finde en sub der kunne passe til ht'erne ? man skal måske kigge noget b&w til over 5k? ved nærmere eftertanke må jeg hellere droppe tanken både pga. naboer og pengepung.. ;) kan kun lige strække den til en opgradering denne sommer.. men jeg glæder mig dæleme - skal bare lige have forhandlet detaljerne på plads..

ClazZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

pentaz skrev:

du sidder sku sent oppe hva ;)

Hvor skal man hen for at finde en sub der kunne passe til ht'erne ? man skal måske kigge noget b&w til over 5k? ved nærmere eftertanke må jeg hellere droppe tanken både pga. naboer og pengepung.. ;) kan kun lige strække den til en opgradering denne sommer.. men jeg glæder mig dæleme - skal bare lige have forhandlet detaljerne på plads..

Jeg jeg er monster natteravn :) - men det har osse noget med mit arbejde at gøre.
Vedr subs, så afhænger det jo en del af om det skal være til film eller musik. Til musik behøver man faktisk ikke en sub sammen med Aelite3, men til film gir en sub lige det sidste.
Vil du alligevel gerne ha lidt sub-understøttelse i stereo, så var det måske en ide at købe en af de mindre/hurtige subs på markedet, hvorimod de store tunge subs ofte er bedre til film og dybe punch. Jo større de bliver jo langsomme er de desværre osse ofte, og det dur bare ikke til stereo.
Jeg har selv B&W ASW3000 og den er en anelse for langsom til stereo, men til gengæld er den en oplevelse for sig selv i surround, hvor den bogstaveligt talt kan lave så dybt en tryk i min stue at jeg får propper i ørene ... no kidding :)
Vælger man alligevel at bruge den i stereo skal man sætte den på spikes og stoppe skum i basrefleksen i bunden, for at få et rimeligt godt resultat.

Jeg kan kraftigt anbefale IKKE at købe de store gamle B&W subs hvis man bor i lejlighed.... jeg er tæt på at modtage klager fra naboerne selvom jeg har eget hus i villakvarter, så jeg tør ikke tænke på hvordan det ville føles at bo under mig :) Desuden er de voldsomt store, og har dermed så lav en WAF faktor at man næsten skal være kvinde for at føle smerten.... med andre ord - størrelsen kan sammenliges med et af de mindre køleskabe.

Jeg har forresten haft Audiovectors forrige sub i min stue og den var en anelse for "tynd" efter min smag, og kunne ikke følge med når virkelig dybe passager opstod, som eksempelvis i starten af StarWarsII hvor et stort guided rumskib lander på en platform for bagefter at eksplodere.
Har hørt Dali's SWA et eller andet? men den var heller ikke særlig overbevisende. En bekendt har dog varmt anbefalet at lytte til B&Ws nye "lille" sub, hvilket jeg ikke har haft tid til endnu - men måske det var noget? Ellers tror jeg man skal høre Aelite3 for sig selv før man vurderer om sub i det hele taget er nødvendigt...

PeptoBizmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004
Sendt: 28 December 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa. Er der nogle af jer der har disse højtalere der kan bedømme dem i forhold til B&W 604S3?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes