Hej
Hvis i har fulgt med i Selvbyg gruppen, har i sikkert set at jeg har gang i en masse forskelligt.
Man bliver jo nød til at gøre sig klar på sommerferien, og der skal der jo fuskes.
Jeg har planer om at lave en effektforstærker med ZAPpulse 2.2SE, men dertil skal der jo en forforstærker til.
Men her er jeg meget i tvivl.
Jeg skal selvfølgelig have mulighed for at bruge en fjernbetjening til at skrue op og ned. Det er knap så vigtigt om jeg kan skifte source, men det vil selvfølgelig være et plus.
Jeg tænke lidt på at købe en gammel brugt forstærker og tage de dele som bruges til volumen, og source.
Ud over det er jeg egentlig ret åben. Der skal selvfølgelig være en masse indgange (ca. 6-8 sæt) og nogen udgange (ca. 2-3 sæt)
Der skal ikke laves balanceret ind- og udgange.
Nu kommer problemet så, fordi jeg har ingen ide om hvad der kræves i forforstærkeren. Jeg har en ide om at der skal bruges nogen op-amps til at forstærke signalet, efter som det skal igennem nogen podmetere, og et eller andet til at skifte source med. Jeg fundet frem til at NE5532 egentlig godt kan bruges, men at der ikke er særlig god lyd i.
Så tænkte jeg på rør. Så vidt jeg har forstået det, er det bare en erstatning af NE5532 (hvis den bruges) Så røret forstærker signalet. Dette skulle eftersigende give en blød lyd og være en god sammensætning til ZAPPulse (har jeg læst mig frem til).
Jeg har fundet det kabinet jeg skal bruge, og har bestemt mig for at der kommer 2 podmeter i fronten(volume og source) og en tænd og sluk knappe.
Hedder det et podmeter hvis det bruges til source? Det bruges i mange gamle forstærkere, og kan f.eks. have 4 trin.
Jeg håber i har en masse ideér, jeg kan bruge, så jeg kan få den lange ferie til at gå 
UPS. Glemte lige noget.. Er der mulighed for at købe en volume knap der kan drejes rundt så meget man har lyst til. Jeg har haft mange problemer med at de første 15% af volumeknappen er fra 0db til max i mine øre. Jeg vil hellere kunne skrue +1dB op og nede og så dreje lidt mere på knappen. Der skal selvfølgelig stadig være mulighed for at skrue 100% op.
Mvh Michael