| Forfatter |
|
andersreimer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Jeg købte i sommers en istandsat Thorens TD 160 Super fra en forhandler fra Nordjylland, der før har været omtalt herinde på foraene.
Den fungerer helt fint, og jeg er superglad for den. Der er bare ét problem: det er som om armen sidder "for lavt" på den.
Så når jeg hører The Wall begynder den at hoppe midt i Comfortably Numb og kan ikke gennemføre pladen! Det er jo problematisk. Selve armen
rammer nemlig yderkanten af pladen. Armen er forresten en Rega RB250.
Jeg har været i kontakt med forhandleren, som siger, der skal en afstandsring til, som han ville skaffe, men det er efterhånden meget, meget lang
tid siden, og jeg vil gerne snart i gang med at kunne høre min yndlingsplade.
Kender I noget til en løsning?
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hiv fat i Per igen. Han er en sindrig nordjyde der ikke falder den dag han bliver skudt.
__________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utroligt at den mand kan have en forretning. Når han er så useriøs og en klamphugger!?
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ha fundet ud af hvor meget du har brug for at hæve den. Ringene er nemme nok at få fat på.
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt P skrev:
Utroligt at den mand kan have en forretning. Når han er så useriøs og en klamphugger!?
M.v.h. |
|
|
En hel urimelig og mavesur påstand at komme med. Jeg har erfaringer for at Per har et ganske højt serviceniveau....men han er lidt distræt. __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen.
Tak for svarene. Med hensyn til det tekniske, er jeg næsten på nulpunktet. Men her er et par billeder. Hvis nogen kan se noget, fx hvilken afstand,
der skal til, er I velkomne til at byde ind.
Starten af pladen, hvor det går fint.
Her begynder det snart at gå galt.
Og her hopper den så.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lad for resten ikke tråden blive til en tråd om, hvorvidt manden er upålidelig eller ej. Han var en ganske flink fyr, der svarede på alle mine
spørgsmål (og der var mange), men min tålmodighed er ved at være brugt, og jeg vil gerne bare kunne høre min plade, uden at tænke på, om
armen hopper frem og tilbage.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4935
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have en mellemring på mellem armen og basen... omkring 10mm tyk/høj
Men den undrer mig i den grad, at man kan sælge sådan noget klamphug. Man bør da i det mindste teste spillen inden man sælger den 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
Kurt P skrev:
M.v.h. |
|
|
En hel urimelig og mavesur påstand at komme med. Jeg har erfaringer for at Per har et ganske højt serviceniveau....men han er lidt distræt. |
|
|
Urimelig påstand? Billederne taler heldigvis for sig selv! Og det vi tidligere har set fra manden, som potentielt kunne være livsfarligt, understreger blot at han er en amatør og en klamphugger! Og det kan ikke nogen undskyldning, at han skulle være distræt.
Manden kan også være nok så flink, men når man ud over et stykke amatørarbejde åbenbart også skal udvise overdreven tålmodighed, så mener jeg kun man nan advare om overhovedet at handle med vedkommende!
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Armen sidder ganske vidst for lavt jeg har selv haft en 160 super også med en rega250 arm.....men har du 2 plademåtter på??? den ser nemli meget høj ud ved pladetallerken eller så kan det bare være jeg skal have pudset mine briller...
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den arm sidder umanerligt lavt... Armen skal sådan cirka have samme afstand til pladen hele vejen over. Hvis du selv har lagt ekstra
plademåtter på har du dummet dig, hvis den er leveret sådan er det noget klamp.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Newbiee2 skrev:
Armen sidder ganske vidst for lavt jeg har selv haft en 160 super også med en rega250 arm.....men har du 2 plademåtter
på??? den ser nemli meget høj ud ved pladetallerken eller så kan det bare være jeg skal have pudset mine briller... |
|
|
Det er en tyk gummimåtte, ganske vist tykkere end den normale filtmåtte.
Hvis jeg får en afstandsring på, skal pickuppen så ikke justeres igen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gabetta skrev:
Den arm sidder umanerligt lavt... Armen skal sådan cirka have samme afstand til pladen hele vejen over. Hvis du selv har lagt
ekstra
plademåtter på har du dummet dig, hvis den er leveret sådan er det noget klamp. |
|
|
Der er kun én plademåtte, og det er en, forhandleren anbefalede mig.
|
| Til top |
|
| |
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersreimer skrev:
Newbiee2 skrev:
Armen sidder ganske vidst for lavt jeg har selv haft en 160 super også med en rega250 arm.....men har du 2 plademåtter
på??? den ser nemli meget høj ud ved pladetallerken eller så kan det bare være jeg skal have pudset mine briller... |
|
|
Det er en tyk gummimåtte, ganske vist tykkere end den normale filtmåtte.
Hvis jeg får en afstandsring på, skal pickuppen så ikke justeres igen? |
|
|
Jo pu skal justeres igen, men det er ik så svært
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersreimer skrev:
gabetta skrev:
Den arm sidder umanerligt lavt... Armen skal sådan cirka have samme afstand til pladen hele
vejen over. Hvis du selv har lagt
ekstra
plademåtter på har du dummet dig, hvis den er leveret sådan er det noget klamp. |
|
|
Der er kun én plademåtte, og det er en, forhandleren anbefalede mig. |
|
|
Han har sikkert glemt at fortælle dig at armen så skal højere op ved basen. Som sagt, armen skal have sådan cirka samme afstand til
pladen hele vejen over - nemt hvis armen har ens tykkelse hele vejen over, ellers er man nødt til at forestille sig en lige imaginær linie
mellem armens tykke og tynde del. Du slipper nemt, din arm er ens tyk hele vejen.
Rega laver arm-spacers til nøjagtig dette formål. Hvis det kniber med forhandleren, så prøv medlyd.dk. 10 mm er formentlig for højt, hvis
ellers vi antager at højden var korrekt inden plademåtten, så skal denne være 10 mm tyk for at 10 mm højere giver mening.
Med motoren slukket, før armen ind over en plade, så pickupen er nogenlunde ved slut, sænk armen, og drej lidt på pladetallerknen så
nålen helt sikkert er i rillen. Mål afstanden mellem arm og plade så tæt på pickupen som muligt, det må ikke være en warped plade. Mål
så afstanden så tæt på armbasen som muligt. Nu ved du hvor meget der mangler, og kan planlægge med antal spacers efter det - nævn
det for forhandleren. Og køb så lige en ekstra spacer, så du kan korrigere ekstra hvis det kniber. De koster ikke det store, så vidt jeg ved.
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet et par stykker af de Thorens pladespillere om, så der kunne komme en Rega RB arm på. Den bedste og pæneste manøvre er
at lave en ny firkantet armbase i enten sort akryl eller i massiv aluminium, denne armbase skal være så tyk den hæver armen, det bliver
meget mere elegant end bare en tyk spacer, så kan den sidste højde justering laves med en tynd spacer.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
Du skal have en mellemring på mellem armen og basen... omkring 10mm tyk/høj
Men den undrer mig i den grad, at man kan sælge sådan noget klamphug. Man bør da i det mindste teste spillen inden man sælger den  |
|
|
Mikkel har ret, hvordan kan man aflevere sådan noget klamp og så oven i købet tage penge for det ? __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2016 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kontakt til ham igen, og der kommer en ny original armbase på og en undskyldning kvit og frit :) Så der skulle være styr på det nu.
Tak for alle svarene!
|
| Til top |
|
| |