| Sendt: 01 April 2016 kl. 05:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået nye højtaler, et sæt Triangel Elara LN-01, synes jeg ville opgradere mine boston a26 (bedre lyd).
Har en Nad C326BEE, m2tech hiface 2, supra coaxial kabel,tidal hifi, marantz cd5005 som også bruges med supra digitalt kabel(optisk) til en Tc electronic bmc 2 (lydkort,dac), no name 50 cm xlr til rca kabel, clearer audio alpha one strømkabel til forstærkeren,cdafspilleren og en walhalla technology strømskinne der har fulgt mig de seneste ca 7 år,audioquest flx slip 14/4 højtalerkabel med w&m bfa stik, isoacoustics 155 stander(svagt vinklet indad mod lytte positionen) og sd fødder til forstærker og cdafspilleren
Havde ikke de store forventninger til højtalerne ca 4.5kg pr stk,13 cm bas,mellemtone enhed uden den traditionelle støvhætte (som google kalder den)bagudrettet basport,single terminaler(føles ikke som plastik), 50 watt rms,89db og 56hz inden for +/- 3db
De er spillet til et par dage eller 3 og de spiller overraskende godt, forstærkeren har en god bas, hvor bassen selv ved lav lydstyrke er tydelig,(selvfølgelig såfrem optagelsen tillader det), især starten af katie melua's moonshine er bassen overraskende dyb,fyldig og tydelig, selv ved middelhøj lydstyrke uden at man når højtalerens grænse, en mellemtone der er klar og tydelig selv ved lav lydstyrke om end ikke så høj så stadig tydelig, diskanten er efter den er spillet til behalig at lytte til uden man mangler detaljer, i det hele taget en mere klar mellemtone end jeg er vant til (uden at den er lys i lyden) der beholder sin behalige (klare) lyd, balance, selv når der spilles højt.
I det hele taget en rigtig god balance
Højtaleren er i en slags pianolak, meget klar,skindende finish og det er da også en af de lidt negative ting jeg har at sige da man uden frontgitteret monteret kan spejle sig i fronten at højtalerne, samtidig med man nyder det enkle design og flotte finish
Har personligt derfor valgt at bruge dem med frontgitteret i det der ikke er noget plastik gitter,ramme med stof foran enhederne som med boston a26, kun et tyndt meget grov masket stof der virker til at påvirke lyden mindste muligt, frontgitteret er monteret med magneter som sammen med enhederne der ingen synlige skruer har for den lille fransk mand til at se vældig eksklusiv ud
Samlignet med wharfedale diamond 220 er der mere bas og bliver ikke så påtrængende,aggressiv i de høje frekvenser som dali zensor 1, samlignet med boston a26 synes jeg lyden er mere klar i mellemtonen med en mere neutral diskanten der med den gode bas spiller rigtig flot,især pga den mere klare mellemtone oplever jeg triangle LM-01 som mere detaljeret end boston a26
Kunne godt finde på (igen) at opgradere mit xlr til rca kabel, pga jeg har flyttet mit lydkort,dac hvor 50 cm er lige på grænsen og det 1 meter kabel jeg har er et billigt fra 4sound som måske ikke er noget særligt lydmæssigt.
Kender i nogen der laver gode xlr (hun) til rca kabler på 75cm -100cm til under 500kr
|