| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg har for nogle uger siden købt et sæt 803 D3 hos Hifiklubben i Göteborg til en rigtig god pris, men dog (desværre) uden garanti. Efter at have
spillet meget højt i et par timer viste det sig at den venstre "diskantpibe" er flækket på langs i den ene side. Og den var meget varm. Kan det skyldes
en fejl i delefiltret? Jeg har haft en fornemmelse af, at der var smule for meget diskantniveau i netop venstre side, men jeg var ikke sikker. Lige nu
spiller den venstre diskant slet ikke. Og det var EFTER at diskantpiben var kølet ned.
Er der nogen der ved om det er et kendt problem med de ret nye B&W-højttalere? Det kunne være godt at vide inden jeg henvender mig til
Hifiklubben om sagen.
Kan nogen hér hjælpe evt. med egne erfaringer?
MVH.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen garanti? Derfor :-)
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
gabetta skrev:
| Ingen garanti? Derfor :-) |
|
|
Hvordan skal det forstås?
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9411
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogenlunde ens reklamationsregler i EU, jeg tror derfor ikke butikken i Göteborg kan fraskrive sig dette (heller ikke på skrift). Sådan er reglerne i DK, og jeg tror derfor det er det samme i Sverige
|
| Til top |
|
| |
Entusiasten Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Februar 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aprilsnar
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
gabetta skrev:
| Ingen garanti? Derfor :-) |
|
|
Hvordan skal det forstås?
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Ting plejer at gå i stykker når garantien er udløbet :-)
Men når der nu er tale om en aprilsnar er det vel uddebatteret... Du virker heller ikke som typen der køber B&W uden garanti :-)
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Der er nogenlunde ens reklamationsregler i EU, jeg tror derfor ikke butikken i Göteborg kan fraskrive sig dette (heller ikke på
skrift). Sådan er reglerne i DK, og jeg tror derfor det er det samme i Sverige
|
|
|
Jeg tror egentlig også at der må være nogle fælles regler i Norden. Det må jeg lige tjekke.
Det vil i hvert fald være ærgerligt hvis jeg får en udgift til både diskantenhed og selve piben den sidder i. Men der dog være noget jeg selv kan
montere. Desværre er jeg stadig lidt i tvivl om det mon ikke er delefiltret der har en fejl, som har forårsaget den overophedede diskant. Øv!
Jeg må se hvad jeg kan finde ud af. Men håber dog, at nogen herinde måske har erfaringer som jeg kan bruge.
MVH.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Bamse58 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Entusiasten skrev:
Aprilsnar  |
|
|
Ja, ingen gider da købe B&W
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 798
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må eddermugme ha' spillet højt
|
| Til top |
|
| |
Weezer Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må der jo have været noget forket tobak i piben  Ellers - så er der jo ik så meget andet at gøre ned at købe et brugt sæt Turbo Flash, med
nogle at de rigtigt metal forstærkere bag. De kan trods alt spille højt meget længe, om så det er Sussi og Leo eller AC/DC - uden at bryde i brand
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9411
|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Kjeldsen skrev:
Der er nogenlunde ens reklamationsregler i EU, jeg tror derfor ikke butikken i Göteborg kan fraskrive sig
dette (heller ikke på
|
|
|
Jeg tror egentlig også at der må være nogle fælles regler i Norden. Det må jeg lige tjekke.
Det vil i hvert fald være ærgerligt hvis jeg får en udgift til både diskantenhed og selve piben den sidder i. Men der dog være noget jeg selv kan
montere. Desværre er jeg stadig lidt i tvivl om det mon ikke er delefiltret der har en fejl, som har forårsaget den overophedede diskant. Øv!
Jeg må se hvad jeg kan finde ud af. Men håber dog, at nogen herinde måske har erfaringer som jeg kan bruge.
MVH.
Niels
|
|
|
Jeg har læst lidt på de svenske regler og de minder meget om de danske, dog 3 års reklamationsret og ½ år med formodningsreglen. Købeloven
i SE gælder også brugte varer købt i genbrugsbutikker.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2016 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Kjeldsen skrev:
Der er nogenlunde ens reklamationsregler i EU, jeg tror derfor ikke butikken i Göteborg kan fraskrive sig dette
(heller ikke på
|
|
|
MVH.
Niels
|
|
|
Sidste nyt: Efter at have haft mailkontakt til Göteborg-afdelingen, har de besluttet at "tilbagekøbe" de to højttalere for kr. 80.000! Det er faktisk
20.000 kroner mere end jeg selv betalte for højttalerne. Så, det må siges at være en rigtig fin aftale. Nu vil jeg overveje nogle andre højttalere. Måske
fra samme butik, da kundevenligheden åbenbart er helt i top. Tak for alle svarene!
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |