| Forfatter |
|
Hamster Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 03 Maj 2016 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stelforbindelsen på min pladespiller er forsvundet uden varsel. Fra den ene dag til den anden er den begyndt at brumme hørbart. Har både prøvet at
skifte riaa og forstærker. Brummer stadig. Brummet bliver forstærket, når jeg rører ved armen. Brummet er lige kraftigt i begge kanaler og forsvinder,
når phonokablerne fjernes fra riaa eller forstærker.
Phonokablet er monteret sammen med jordkablet og går direkte ind i armen. Kan ikke se at noget skulle været gået løst, og jeg begynder ikke selv at
afmontere arm og den slags. Har alt for mange tommelfingre.
Nogen der har et bud på, hvordan stelforbindelsen er røget???
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 Maj 2016 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en arm med aftageligt hus, så prøv at tage huset af og sæt på igen. Tjek evt de 4 kabler, der går fra arm til pickup i huset. Det kan være de små kabelsko lige skal klemmes lidt sammen for at bedre at få forbindelse.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 03 Maj 2016 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du fortælle, hvad du har af tonearm, pladespiller etc.?
Det vil alt andet lige gøre det lettere at hjælpe med fejlfindingen
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 03 Maj 2016 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Det vil alt andet lige gøre det lettere at hjælpe med fejlfindingen  |
|
|
Hvad får dig på de tanker ?
Patienten til lægen : Min arm er følelsesløs !
Lægen : Skal jeg finde nålen frem, eller vil du selv fortælle hvilken arm ?
Go Figure :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 04 Maj 2016 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er allerede nævnt, men oplysninger om fx aftageligt headshell, aftageligt tonearmskabel (og deraf følgende kontaktpunkter i armbasen) m.v. kan hjælpe med at indkredse, hvor hvor problemet findes. Jeg har også oplevet tonearme, hvor stelforbindelsen er brudt inde i selve tonearmen pga. mekanisk stress. I en anden tråd lykkedes det os at indkredse, hvor problemet lå, netop fordi vi havde kendskab til lige præcis hvilken tonearm, det drejede sig om. Så det får mig på de tanker! Men ellers har du såmænd ret, når du siger, at tonearme er ret ens i deres elektriske/mekaniske opbygning, hvorfor specifikt kendskab til den konkrete tonearm ikke er tvingende nødvendigt (hvis det altså er det, som du forsøger at sige?). PS. Den gode læge vil i øvrigt ikke bare finde en nål frem, men spørge patienten om, hvad vedkommende eventuelt har foretaget sig forud følelsesløsheden og undersøge den følelsesløse arm nærmere. Det er slet ikke sikkert, at det er nødvendigt at finde en nål frem - der skal måske hives helt andre "værktøjer" frem. Go figure
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2016 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
| ......Men ellers har du såmænd ret, når du siger, at tonearme er ret ens i deres elektriske/mekaniske opbygning, hvorfor specifikt kendskab til den konkrete tonearm ikke er tvingende nødvendigt (hvis det altså er det, som du forsøger at sige?). |
|
|
Nøehh - men du har fuldstændigt ret - jeg ved ikke hvorfor folk tror andre er tankelæsere. Nærighed med informationer synes at fratage mange lysten til at komme med gode forslag.
Man skriver at ledningerne forsvinder ind i armbasen - gør de nu også det, eller er det en af de mange med et stik gemt derinde ?? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
Hamster Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 04 Maj 2016 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres konstruktive indspark!
Det er faktisk med vilje, at jeg ikke har skrevet noget om arm og værk. Så kan det hurtigt komme til at handle om, at det er da klart "at sådan en
pladespiller går i stykker" eller noget...
Jeg ved godt, at fejlfinding klart er nemmere, når man ved, hvilket produkt vi snakker om. Men her handlede det også helt teoretisk om, hvad der
kan få en stelforbindelse til at forsvinde sådan fra den ene dag til den anden.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 04 Maj 2016 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, med det overvældende udbud af informationer, tænker jeg at det nok er et kabel der er i stykker/dårlig forbindelse i stik, altså brudt stelvej.
Et råd i lignende stil kunne være, find det og fix det
Hvis du prøvet at måle gennemgang på en metaldel (ikke malet/lakeret) på pladsespilleren/tonearmen og til stelskruen på riaa'en, kan du se om det
er det der er galt.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2016 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hamster skrev:
Tak for jeres konstruktive indspark!
Det er faktisk med vilje, at jeg ikke har skrevet noget om arm og værk. Så kan det hurtigt komme til at handle om, at det er da klart "at sådan en
pladespiller går i stykker" eller noget...
Jeg ved godt, at fejlfinding klart er nemmere, når man ved, hvilket produkt vi snakker om. Men her handlede det også helt teoretisk om, hvad der
kan få en stelforbindelse til at forsvinde sådan fra den ene dag til den anden. |
|
|
Tænk - jeg synes faktisk du er tilpas flabet til at du ikke fortjener noget svar - men lad nu det ligge et øjeblik.
Det er da ikke raketvidenskab at regne ud af din stelforbindelse har mistet forbindelsen - og det er du jo åbenbart også selv klar over - nogle arme har et stik i selve armbasen - her kan en ledning knække, andre har stelforbindelsen helt ude i armfatningen - derfor spørger vi ind til hvad du har foran dig.
Og så er øjeblikket gået - den attitude du lægger for dagen , er en af grundende til at mange nok vælger at lade folk sejle deres egen sø, jeg gider dælme ikke spilde min tid på folk der nok godt selv kan finde ud af det, men bare er for dovne til at gøre en indsats selv.
Følg din stel, og du opdager sågu nok hvor kæden er hoppet af.
Roger Over and Out ............
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4934
|