Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Relæ tingest til sluk af NAD218 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thmhome
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ejer af en Denon AVR-2803 og en NAD 218THX, Da jeg nok er lidt doven :-) leder jeg efter en metode til at slukke min 218´er sammen med 2803´eren. 2803´eren har 12V trigger og en 230v udgang. jeg kunne jo godt sætte den i 230v udgangen MEN der må man kun trække 100 watt og hmmm, det er sgu ikke nok.
Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender et produkt der kan, enten via 12v triggeren eller 230v udgangen, slukke og tænde for 218´eren når jeg tænder eller slukker 2803´eren via fjernbetjeningen?
Til top Vis thmhome's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thmhome

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg leder også efter et kiprelæ på mindst 10a. Lade høre hvis du har held med at finde et :)

mvh. Per

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede en til en kammerat, men det er jo ikke det optimale mht. strømkabler osv. Men den er nem at lave, og jeg brugte den 230v udgang på forstærkeren til at trigge relæet med, og så en forsyningsledning direkte fra stikkontakten og gennem relækontakterne. Det er ikke en løsning jeg vil anbefale, men det er da smart hvis man er lidt doven. Jeg selv kan godt holde til at rejse mig for at tænde og slukke for mit anlæg hvis det er nødvendigt...(står tændt næsten hele tiden).

stumperne kan købes hos fx. http://www.el-supply.dk.

held og lykke

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

thmhome
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok længe siden jeg lavede indlæget, men nu har jeg fundet en løsning, og det kan næsten ikke være simplere :-).
Kør i fakta (eller andet sted hvor de har dem) og køb en USB "elspareskinne" derefter ned til den lokale elektronik pusher og køb et 3,5mm mono jack stik.
Klip USB stikket af elspareskinnen og lod jackstikket på (husk at vende + og - rigtigt, + er midten af stikket).
På min denon 2803 skal jeg så lige ind i konfigurationen og sætte triggeren on på alle enheder, ellers slukker den for forstærkeren når jeg vælger eks. dvd :-( ikke smart. desuden skal man huske at der jo skal være seperat strøm til recieveren, ellers kan den jo ikke tænde igen :-)
Til top Vis thmhome's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thmhome

Masti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 August 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Kanon idé! Den vil jeg lige genbruge, tak for tippet...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes