Sendt: 01 Juni 2016 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden i et par år gået lidt op i hifi, og har også i min spæde ungdom skrevet lidt herinde. Jeg tænkte det kunne være meget sjovt at vise hvad jeg spiller på og gerne få lidt inspiration. Her ses det hele fra lyttepositionen

Højttalerne må jeg indrømme, jeg end ikke husker hvad hedder. Jeg købte dem ganske billigt af en gut i Århus. Jeg mindes, jeg fik at vide, at de er bygget af en person, der havde en hifi butik, som nu er lukket. Jeg tænker umiddelbart at det er her, den næste opgradering skal ligge. Åbner man skabet kan man se, hvad der fodrer højttalerne.

Forstærkeren er en Korsun V8i Dac'en er en Matrix Mini-i Streameren er en Meridian Mc200
Dac'en bruger jeg kan, når jeg henter lyd fra computeren, til musik bruger jeg den indbyggede dac i Meridian afspilleren. Jeg ved forstærkeren er meget lidt udbredt i dk. På det billede ser den ikke af af meget, men i virkeligheden er den ret stor. Sig endelig til, hvis I kunne tænke jer at se nogle ordentlige billeder af den.
Jeg er ganske klar over at opstillingen ikke er optimal, men som studerende har jeg ganske begrænset plads at gøre godt med, og synes jeg har fået noget fornuftigt ud af det. Jeg kunne godt tænke mig selv at bygge mine næste højttalere, og er meget åben overfor forslag. Jeg forestiller mig, at i et rum af denne størrelse - ca. 12m2 - vil en standerhøjttaler være fornuftig. Jeg går lidt her med en ide om at man kunne lave en konstruktion, hvor man laver en 2-vejs, der senere kan udbygges, ved at standeren skiftes ud med en bas-del. Jeg kan se Troels Gravesen har en konstruktion, han kalder Ellam Flex, hvor dette er muligt. Er der nogen, der har et andet bud?
|