Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: progressiv scan kun kode 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maniitsoq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

"En række tv-apparater og projektorer understøtter denne standard. Progressiv Scan øger opløsningen, så billedet fremstår endnu mere skarpt. Denne facilitet understøttes indtil videre kun af region-1 DVD-film og TV eller projektor, da der er tale om en amerikansk billedstandard (NTSC). I Europa arbejder man også på, at gøre det muligt at afspille region-2 DVD-film med Progressiv Scan."

Jeg faldt over dette afsnit. Kan det være rigtigt? Jeg troede at progressiv scan ændret billede så det ikke kun hver anden linje 50/sek. (det vil sige at det at der kun bliver vist 50 halve billeder/sek.), med at alle linjer bliver vist hver gang og det samme billeder så bliver vist to gang for ikke at falde til 50 billeder /sek. Ikke at der er en bedre opløsning
http://www.projectorcentral.com/video_signals.htm
Kan en kode 2 film ikke progressiv scannes

De 50/sek. billeder se for europa, der er 60/sek. i US.

Rasmus
Til top Vis Maniitsoq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maniitsoq

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt. at progressiv playback betyder at alle billedets linier vises på en gang istedet for 2, som du også skriver - så vises billedet blot 2 gange efter hinanden.

Har ikke selv en progressiv afspiller endnu, men når jeg udskifter den nuværende, bliver det klart en progressiv maskine (da jeg har projektor). Som jeg har læst mig til, er der også en forbedring at hente ved PAL-discs og der er da også dvd-afspillere på det europæiske marked som er progressive. Projektoren (de nyere modeller) kan også klare opgaven med deres indbyggede interlacer.

VH Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes