Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 21:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: miju`s anlæg. pr. 23-01-07. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

18W/8546-00 ( også -02 da der på dette område ingen forskel er!)  har det bedst i max 16 liter.. uanset om det er lukket eller basrefleks..

18W/8545 kan spille optimalt i op til 20 liter men gør sig bedst i 17 - 18 liter...

D2008/2010 har jeg ingen erfaring med...

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

WOW..

Har lige haft muligheden for at høre : TacT RCS. 2,2 X - AAA pre. amp.

(

( Denne pre. amp. gør ting ingen andre gør og kan! og har støre indflydelse på lyden posetivt en nogen / noget anden tænkbar komponent eller apperat!... hvad andre og måske dyre har i ekstrem opbygning og komponenter mm... opvejes af TacT's funktioner  på en måde så den efter min mening er til dato. den ultimative pre. amp... uanset hvad man køber får man aldrig lige så god og optimal lyd med mindre man har flere hundrede tusinde eller en lille mill. at ofre på optimering af lyttrummet!.. og selv da kan dette ikke nær gøre så meget optimering!!.. )

Så!!... NY REFERANCE!!! for pre amp!..

(havde Marklavinsons ML32 Reference før som ultimativ pre. amp. ref.)

Denne TacT er der bare ingen vej uden om hvis man ønsker det bedste og mest neutrale og korekte, uden at ofre flere hundrede tusinde på lytterummet..

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Har nu besluttet at det skal være en C-Quence : 18H52-17-06SD   http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|135|||                              fra Audiotechnology der skal afløse de gode gamle ScanSpeak 18W/8546-00 enheder som mellemtoner..

De ser rigtig fornuftige ud ved en måling.. og har umidelbart ingen unoder opefter... faktisk har de samme impedans og til stor overraskelse ( og glæde da de anvendte stumper er pisse dyre!!) er det plug `n play... de fungere både lydmæssigt og målemæssigt med det allerede eksisterende delefilter.. der opnås endda en lille smule bedre liniaritet fra 500 Hz. til 1,5 kHz. og afruldnings flankerne er endnu pænere, hvilket giver en endnu mere frigjort og smooth "kant fri" overgang til diskanten ved de 2,15 kHz.

Lyden fra disse C-Quence er en smule "hurtigere" og sprød... opløsningen og dynamikken er en anelse bedre.. og perspektivet bliver endnu en tand mere realistisk og skarpt aftegnet / precist... ( dette især da tollerancerne enhederne i mellem er endnu mere snævre end med 8546 )

Klangbalancen er relativ uændret, men nu faktisk er den generelle klang en smule mere "neutral" da C-Quencen i denne sammenhænge ( med anvendte delefilter, kabinet, dæmpning og diskant samspil & valgts delefrekvens) er mere liniær...

Alpha & omega er at jeg kan lide lyden!!..

Næste der skel ses på er måske bassen.. her er valget mellem en Focal & ligeledes en Audiotechnology begge 12"..

Har checket den nye ScanSpesk ringradiator diskant :  R2904/700000 ud.. men fundet denne ikke har helt samme gode egenskaber som jeg går efter og kan lide som :  D2905/990000  der efter mine øre lyder bedre.. så denne beholder jeg indtil nu..

Dog ser :  D2904/710000  ganske interasant ud! og er måske et bedre alternativ??... er der nogen der har noget kendskab til denne??

mvh.

 



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 10 August 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet nye netkabler til... og SIKKE EN FORBEDRING!!!!!

Var så heldig at få en rulle med en "rest"på 20 m. ( oprindeligt 100m. ) af noget unavngivet net kabel bestående af 4 x 1,0 mm. individuelt isoledere multi strand ledere igen isoleret i noget der ligner gummi, og med en fortindet kober skærm omkring og i en gennemsigtig plast kappe af en og anden art..

Det havde været brugt til ekstrem følsomt måleudstyr og til elektronisk udstyr hvor ind og udstråling af selv netkablerne ikke måtte finde sted...

Jeg har fået det af en nu pensioneret elektronik inginør der har arbejdet men netop computere og følsomt måleudstyr og udvikling af sådant udstyr..

Han havde haft det liggende nogle år og da samtalen kom ind på hifi & blandtandet fenomenet net kabler, nævnte han dette kabel og sage at jeg kun få det han havde og afprøve det.. det ville jeg jo gerne!!!!

Som sagt så gjort.. og resultatet var at det faktsik er ganske fremragende og giver en endnu bedre lyd end de ellers rigtig gode skærmede net kabler og PKA kabler jeg hidtils har haft...

Faktisk lyder det endnu bedre end de JPC 2,5 samt Supra LoRad kablerne jeg har haft på prøve...

Udvendigt lignere det faktisk og er iøvrigt pånær tværsnit og antal ledere opbygget som JPC kablet!!..

Disse kabler har nu fået fast plads i mit anlæg på ALT!... internt og eksternt mm...

Skærmen kan så forbindes i afsender enden til en jord forbindelse, og flyde i den anden ( modtager ) ende..

Disse kabler giver en absolut tyst og sort baggrund hvor støj og fnidder er markant reduceret i en grad der overgår de andre kabler.. detaljer og perspektiv står endnu mere skarpt skåret og precist end tidligere samt dynamikken er markant forbedret..

Skal prøve at finde ud af hvor det kommer fra og hvem der laver det!... 

Ham jeg fik det af kunne ikke huske dette, da det bare var noget de havde liggende på hans tidligere arbejde og brugte mængder af.. som sagt til følsomt computer og måle udstyr samt steder hvor der absolut ingen påvirkning fra net kabler og til andre apperater og udstyr må være..

Det anvendes også på benzin depoter og i fly og boreplatforme og andre steder hvor det er vigtigt at der ingen statisk elektrisitet eller andre påvirkninger er så som ind og udstråling mm..

Det er dejligt blødt og nemt at arbejde med men alligevel slid og påvirknings stærkt og ufølsomt for fugt / kemikalier og andet..

Hvad det så end er og hvor det så end kommer fra så lyder det rigtig godt og er det bedste net kabel jag har hørt under 10000 kr..

Da jeg fik det havde det ligget ude i hans have i 5 år.. og efter en aftøring med petrolium og afvaskning i Ajax var det som nyt og der var ingen fugt eller andre skader!..  bemærkelselsværdigt!!... ( & tillidsvækkende!!)

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
Schyum
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 15 August 2004 kl. 03:52 | IP-adresse registreret  

Hej,

Først store roser til dine højttalere... Total respekt!!

Så vil jeg lige høre om du ligger inde med volumen forslag til 8555 og 8565?

 

 

Til top Vis Schyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schyum Besøg Schyum's Websted
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 17 August 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jo vist!!....  45 - 50 liter til 8555 ( anbefaler 46 liter NETTO! )

Og mellem 75 og 100 liter til 8565

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 17 August 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har nu besluttet at det skal være en C-Quence : 18H52-17-06SD   http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|135|||                              fra Audiotechnology der skal afløse de gode gamle ScanSpeak 18W/8546-00 enheder som mellemtoner..

De ser rigtig fornuftige ud ved en måling.. og har umidelbart ingen unoder opefter... faktisk har de samme impedans og til stor overraskelse ( og glæde da de anvendte stumper er pisse dyre!!) er det plug `n play... de fungere både lydmæssigt og målemæssigt med det allerede eksisterende delefilter.. der opnås endda en lille smule bedre liniaritet fra 500 Hz. til 1,5 kHz. og afruldnings flankerne er endnu pænere, hvilket giver en endnu mere frigjort og smooth "kant fri" overgang til diskanten ved de 2,15 kHz.

Lyden fra disse C-Quence er en smule "hurtigere" og sprød... opløsningen og dynamikken er en anelse bedre.. og perspektivet bliver endnu en tand mere realistisk og skarpt aftegnet / precist... ( dette især da tollerancerne enhederne i mellem er endnu mere snævre end med 8546 )

Klangbalancen er relativ uændret, men nu faktisk er den generelle klang en smule mere "neutral" da C-Quencen i denne sammenhænge ( med anvendte delefilter, kabinet, dæmpning og diskant samspil & valgts delefrekvens) er mere liniær...

Alpha & omega er at jeg kan lide lyden!!..

Næste der skel ses på er måske bassen.. her er valget mellem en Focal & ligeledes en Audiotechnology begge 12"..

Har checket den nye ScanSpesk ringradiator diskant :  R2904/700000 ud.. men fundet denne ikke har helt samme gode egenskaber som jeg går efter og kan lide som :  D2905/990000  der efter mine øre lyder bedre.. så denne beholder jeg indtil nu..

Dog ser :  D2904/710000  ganske interasant ud! og er måske et bedre alternativ??... er der nogen der har noget kendskab til denne??

mvh.

 

Tillykke med valget af AT enheden. Den bliver du endnu gladere for i den kommende tid, idet den har en laaaang tilspilningstid, før den yder sit optimale. AT kan endvidere kraftigt anbefales som basenhed.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 17 August 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=HenJ]

Hej Miju..

Seriøse fede HT'er du der har flekket sammen,      og ja, fortæl hvordan de lyder, og resten af setuppet er osse rimiligt 'lækker'... (men tv'et er da krympetet lidt, hva ';-)

OBS!

NYT TV!  pr. 16/8-04 = JVC 29" 100Hz. Wide Screen. afløser det 11 år gamle 28" PlanarVision ( fra hedengangende AudioScan)...

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1728
Sendt: 17 August 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har nu besluttet at det skal være en C-Quence : 18H52-17-06SD   http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|135|||                                   fra Audiotechnology der skal afløse de gode gamle ScanSpeak 18W/8546-00 enheder som mellemtoner..


De ser rigtig fornuftige ud ved en måling.. og har umidelbart ingen unoder opefter... faktisk har de samme impedans og til stor overraskelse ( og glæde da de anvendte stumper er pisse dyre!!) er det plug `n play... de fungere både lydmæssigt og målemæssigt med det allerede eksisterende delefilter.. der opnås endda en lille smule bedre liniaritet fra 500 Hz. til 1,5 kHz. og afruldnings flankerne er endnu pænere, hvilket giver en endnu mere frigjort og smooth "kant fri" overgang til diskanten ved de 2,15 kHz.


Lyden fra disse C-Quence er en smule "hurtigere" og sprød... opløsningen og dynamikken er en anelse bedre.. og perspektivet bliver endnu en tand mere realistisk og skarpt aftegnet / precist... ( dette især da tollerancerne enhederne i mellem er endnu mere snævre end med 8546 )


Klangbalancen er relativ uændret, men nu faktisk er den generelle klang en smule mere "neutral" da C-Quencen i denne sammenhænge ( med anvendte delefilter, kabinet, dæmpning og diskant samspil & valgts delefrekvens) er mere liniær...


Alpha & omega er at jeg kan lide lyden!!..


Næste der skel ses på er måske bassen.. her er valget mellem en Focal & ligeledes en Audiotechnology begge 12"..


Har checket den nye ScanSpesk ringradiator diskant :  R2904/700000 ud.. men fundet denne ikke har helt samme gode egenskaber som jeg går efter og kan lide som :  D2905/990000  der efter mine øre lyder bedre.. så denne beholder jeg indtil nu..


Dog ser :  D2904/710000  ganske interasant ud! og er måske et bedre alternativ??... er der nogen der har noget kendskab til denne??


mvh.


 



Hej Mike,

Meget spændende med de der Audiotechnology!

Som jeg vist tidligere har nævnt, så er SS Ringradiatoren væsentligt bedre end 9900/9700, men den kræver måske nok, at man kompletterer den med en "ægte" mellemtoneenhed. På papiret har Ring-tingen en meget lav egenresonans og burde kunne benyttes meget langt ned i frekvens, men de forsøg, vi lavede under konstruktionen af mine højttalere viste, at den havde det bedst med at blive delt rimeligt højt, hvis man vil bibeholde den "kropslighed", som er det, jeg tror du godt kan lide ved 9900/9700. Det er nok værd at prøve at lægge øre til den nye SS dome, hvis du kan få en chance for det, men jeg har en mistanke om, at problemet vil være lidt det samme, bl.a. pga. membranstørrelsen.

Jeg har haft mulighed for at sammenligne 9900 og Ring-tingen direkte - vel at mærke i optimale opsæt for hver enhed, og der er slet ingen tvivl om, at Ringtingen har luft og opløsning opefter på en måde, som 9900 ikke kan være med til. Måske var det værd at prøve en TekMek på 9900?

I øvrigt også spændende med det nye netkabel. Jeg har haft noget tilsvarende, som ganske rigtigt gav en forbedring.

Når snakken er om kabler, så kunne du måske være interesseret i at prøve et spændende, nyt signalkabel? Jeg tænker her på The Equilibrium Cable, som er ganske overraskende. Sendt mig evt. en PB om dette.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 18 August 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

QUOTE=Aksa


Hej Mike,

Meget spændende med de der Audiotechnology!

Som jeg vist tidligere har nævnt, så er SS Ringradiatoren væsentligt bedre end 9900/9700, men den kræver måske nok, at man kompletterer den med en "ægte" mellemtoneenhed. På papiret har Ring-tingen en meget lav egenresonans og burde kunne benyttes meget langt ned i frekvens, men de forsøg, vi lavede under konstruktionen af mine højttalere viste, at den havde det bedst med at blive delt rimeligt højt, hvis man vil bibeholde den "kropslighed", som er det, jeg tror du godt kan lide ved 9900/9700. Det er nok værd at prøve at lægge øre til den nye SS dome, hvis du kan få en chance for det, men jeg har en mistanke om, at problemet vil være lidt det samme, bl.a. pga. membranstørrelsen.

Jeg har haft mulighed for at sammenligne 9900 og Ring-tingen direkte - vel at mærke i optimale opsæt for hver enhed, og der er slet ingen tvivl om, at Ringtingen har luft og opløsning opefter på en måde, som 9900 ikke kan være med til. Måske var det værd at prøve en TekMek på 9900?

Min 9900 har fået fjernet bagkammeret og spiller ind i et noget støre kammer på et par liter.

Dette gav en meget mere frigjort og åben gengivelse.

9900 & 9700 har selvfølgelig ikke den frekvens udstrakthed som 7000 ( ringradiator) dette giver nok denne en noget mere åben og luftig top...

Det jeg har hørt af disse to så har 9900 & 9700 mere krop og fylde ned efter hvor 7000 virker lidt tynd her..  og det er noget jeg sætter pris på!..

Jeg har dog seriøst kik på den nye 7100 der på papiret ( målinger9 ser ud til at være lige så frekvens udstrakt op efter  som 7000 og så har denne en noget bedre off axis sprædning, hvis denne har den fylde og pondus jeg savner hos 7000 så er det helt sikkert 9900`s afløser!!..

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1728
Sendt: 18 August 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Nåja, jeg havde jo lige glemt det lille trick, du har lavet med bagkammeret - altså er TekMek lidt overflødig

Er kammeret bag diskanten åbent?

Mht. diskanterne så er smag og behag jo ganske forskellig, men beskrivelsen "tynd" kan jeg nu ikke nikke genkendende til på Ringtingen, men mit setup er jo også meget anderledes end dit. Det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at jeg går lidt og pønser på noget tekmek-agtigt med Ringtingen - på sigt.

Det bliver dog spændende at høre, hvad du finder ud af med den nye SS-diskant.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 18 August 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Hej miju!

Jeg må lige spørge dig om hvad du har af oplevelser/begrundelser ang. dit af valg Jm Lab Gran Utopia Be som det ultimative????? Jeg har selv hørt Nova Utopia Be og var ret imponeret, men vil godt høre om din oplevelse, der er jo mange andre fremragende højtalere derude!!!!!

Yanomami



__________________
M.v.h.
Yanomami

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 19 August 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Aksa]Nåja, jeg havde jo lige glemt det lille trick, du har lavet med bagkammeret - altså er TekMek lidt overflødig

Er kammeret bag diskanten åbent?

Diskanten spiller ind i et lille 2 liters kammer med fåre uld i, der er isoleret fra resten af kabinettet og hvor mellemtonen arbejder.. ( dette er jo nødvendigt ellers ville diskanten blive forstyret af mellemtonen)

Mht. diskanterne så er smag og behag jo ganske forskellig, men beskrivelsen "tynd" kan jeg nu ikke nikke genkendende til på Ringtingen,

Med en deling ved 2,15 kHz. som efter min mening er den optimale med de 5 - 6½" enheder jeg har interessi i at anvende bliver den det..  ved en deling over 3 kHz. er det en helt anden historie!! der er ringradiatoren ganske sublim!!

men mit setup er jo også meget anderledes end dit. Det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at jeg går lidt og pønser på noget tekmek-agtigt med Ringtingen - på sigt.

Jeg ville nok ryste en lille smule på hænderne ved at skulle "doktorere" i de enheder!!   meeen... måske??!

Det bliver dog spændende at høre, hvad du finder ud af med den nye SS-diskant.

Jeg er selv spændt på hvor gode de er!... men først er det mellemtonen der står for "skud"..

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 19 August 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=yanomami]

Hej miju!

Jeg må lige spørge dig om hvad du har af oplevelser/begrundelser ang. dit af valg Jm Lab Gran Utopia Be som det ultimative????? Jeg har selv hørt Nova Utopia Be og var ret imponeret, men vil godt høre om din oplevelse, der er jo mange andre fremragende højtalere derude!!!!!

Yanomami

Har du hørt Nova har du faktisk hørt hvordan det lyder... på Grand er der bare MERE! af alt...  den er støre og det er lyden også!...  den er ikke bare imponerende men VILDT! imponerende!!

Tror faktisk kun det er Wilsons X1 Grand Slam og MartinLogan Statement der kommer nær!!.. ( muligvis også de store Infinity IRS ) og af disse, har JMLab den mest "rigtige" klang og spille måde efter mine øre!...

JMLab er bare så sindsyge afslørende og krittiske at kun det aller bedste og korekt matchede udstyr vil få det hele til at lyde optimalt og rigtigt!... og så begynder det jo at blive svine dyrt!!........ fot ikke at tale om ganske vanskeligt!!

Men de er klart blandt de mest ultimative jeg har hørt!... og af alle ultimative er de de mest "rigtige" ( men det er jo så blot min opfattelse & mening!)

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1728
Sendt: 19 August 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

[QUOTE=Aksa>Nåja, jeg havde jo lige glemt det lille trick, du har lavet med bagkammeret - altså er TekMek lidt overflødig Er kammeret bag diskanten åbent?


Diskanten spiller ind i et lille 2 liters kammer med fåre uld i, der er isoleret fra resten af kabinettet og hvor mellemtonen arbejder.. ( dette er jo nødvendigt ellers ville diskanten blive forstyret af mellemtonen)Mht. diskanterne så er smag og behag jo ganske forskellig, men beskrivelsen "tynd" kan jeg nu ikke nikke genkendende til på Ringtingen,


Med en deling ved 2,15 kHz. som efter min mening er den optimale med de 5 - 6½" enheder jeg har interessi i at anvende bliver den det..  ved en deling over 3 kHz. er det en helt anden historie!! der er ringradiatoren ganske sublim!!


men mit setup er jo også meget anderledes end dit. Det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at jeg går lidt og pønser på noget tekmek-agtigt med Ringtingen - på sigt.


Jeg ville nok ryste en lille smule på hænderne ved at skulle "doktorere" i de enheder!!   meeen... måske??!Det bliver dog spændende at høre, hvad du finder ud af med den nye SS-diskant.


Jeg er selv spændt på hvor gode de er!... men først er det mellemtonen der står for "skud"..


mvh.



Hej Mike,

Jeg mente, nu om kammeret var åbent ud i det fri, ikke ind i kabinettet (gisp!)?

Min Ringting deles omkring 2800 Hz 12 dB/oktav L-R. Det går bare rigtigt godt! Parret med min Focal mellemtone - i parantes bemærket den samme, som der sidder to af i de helt store JM Lab, som du er så glad for - synger det bare!

Men - stadig spændende, hvordan de nye SS-domer opfører sig.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 23 August 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

[QUOTE AKSA

Hej Mike,

Jeg mente, nu om kammeret var åbent ud i det fri, ikke ind i kabinettet (gisp!)?

Nej.. det ville ik gå godt!!... men nu munder de ud i 2 liter.. og det er rigeligt..

Min Ringting deles omkring 2800 Hz 12 dB/oktav L-R. Det går bare rigtigt godt! Parret med min Focal mellemtone - i parantes bemærket den samme, som der sidder to af i de helt store JM Lab, som du er så glad for - synger det bare!

Disse mellemtoner køre også bare ret langt op!! og gør det ganske nydeligt!! det kan jeg tænke mig må lyde rigtig godt!!!!!!!!!!!!!!!

Og jeg tvivler ikke på at SS Ring radiator spiller rigtig kanok godt og lækkert paret med den rette mellemtone samt med en delefrekvens som du der anvender eller der over..  den skal nok have et lille stykke over de 2,5 - 2,6 kHz. som minimum..  så synger den helt sikkert rigtig godt!..

Men - stadig spændende, hvordan de nye SS-domer opfører
sig.

JA!!  jeg ser frem til dagen hvor "finanserne" ( og konen) tillader mig et indkøb af disse...!!..

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1728
Sendt: 23 August 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Disse mellemtoner køre også bare ret langt op!! og gør det ganske nydeligt!! det kan jeg tænke mig må lyde rigtig godt!!!!!!!!!!!!!!!



Jep - og jeg har udskiftet fasepluggen med en flad plug i niveau med membranen. Det var absolut en forbedring!

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 24 August 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Det med fasepluggen har Focal vist nok også gjort på de nye modeller der bruges i deres Utopia serie...

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1728
Sendt: 25 August 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Det med fasepluggen har Focal vist nok også gjort på de nye modeller der bruges i deres Utopia serie...


mvh.



Nemli', de har også fundet ud af, at fasepluggen nemt kan lave ulykker - og at den er unødvendig, medmindre man ønsker at dele meget højt til diskanten, og det er ikke nødvendigt med deres nye diskanter. Kors - hvor ville jeg gerne have fat i et par af de nye mellemtoner med Power Flower magnet, men det er jo desværre helt umuligt.

Jeg lavede allerede ændringen med fasepluggen, da jeg benyttede SS 8546-02, og det hjalp på den, men ændringen på Focal'en er faktisk større.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 26 August 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

bruger selv SS 8546-00  men har prøvet 8546-02 med faseplug... de lød ikke godt!...  der opstår mislyde omkring svingspole gabet hvor der er åbent ved siden af fasepluggen...  og af en og anden grund lød enheden ikke nær så smooth og naturtro som den origineale -00 model...  så UD! med den igen!!....

Har også prøvet et par Vifa PL18W0908 modeficeret, så der var monteret en faseplug... her var samme mislyde som ved SS 8546-02...  så væk med dem og tilbage til de originale modeller!!...

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes