Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 20:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: O-ringe til Mørch lod? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 17 Juli 2016 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej.

Mit lod på min Mørch up-4 er begyndt at "glide", så azimut skrider. Kan man købe nye o-ringe til lodderne?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Helge Jacobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 18 Juli 2016 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

High End Sound forhandler denne tonearm, de må kunne hjælpe dig.
Til top Vis Helge Jacobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Helge Jacobsen
 
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 06 August 2016 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Hej.

Mit lod på min Mørch up-4 er begyndt at "glide", så azimut skrider. Kan man købe nye o-ringe til lodderne?


Måske har du fået løst dit problem, ellers kan du tage et stykke papir, og skærer det i en tynd strimmel (knap så bred som gummiringen), og lægge
papirstrimlen ind i udfræsningen i loddet, og derefter gummiringen.
Du skal være opmærksom på, om lodde kører 'stramt' ...det må ikke sidde for stramt ....men lige stramt nok til, at det kan sidde i kl.10, eller kl.14
stilling, uden at glide ned.
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3055
Sendt: 07 August 2016 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

det skal faktisk sidde i kl.20 position. (plus/minus).
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 07 August 2016 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
det skal faktisk sidde i kl.20 position. (plus/minus).

Jeg anbefalede ovennævte ift. justering af O-ringens stramhed, ikk ift. justering af armen.
ift. at have armen justeret ind er det bedre at loddet sidder i 'kl. 22 - 00', forudsat den balancere ved løft på kontravægtpinden
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3055
Sendt: 08 August 2016 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Scuse, jeg misforstod.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3055
Sendt: 08 August 2016 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

sorenthorvaldse.

At det skulle være bedre med lod i 22/oo-pos kontra 18/20-pos,
skal jeg ikke kunne sige,
da jeg altid selv vælger den nederste pos af den grund,
jeg mener tyngdepunktet kom tættere på omdrejningspunkt.
Men måske kommer tyngdepunktet nærmere med din måde, lejet sidder jo en smule oppe.

Desværre er min pladespiller i Kalundborg, jeg selv i Hedehusene,
så jeg kan ikke tjekke efter.   
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 08 August 2016 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
sorenthorvaldse.

At det skulle være bedre med lod i 22/oo-pos kontra 18/20-pos,
skal jeg ikke kunne sige,
da jeg altid selv vælger den nederste pos af den grund,
jeg mener tyngdepunktet kom tættere på omdrejningspunkt.
Men måske kommer tyngdepunktet nærmere med din måde, lejet sidder jo en smule oppe.

Desværre er min pladespiller i Kalundborg, jeg selv i Hedehusene,
så jeg kan ikke tjekke efter.   


Præcis derfor
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3055
Sendt: 11 August 2016 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

sorenthorvaldse.

Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes