Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 13:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: SME Phonostik - hvordan? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fernel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 August 2016 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Kære alle

Jeg har en SME tonearm med et tilhørende SME kabel, hvor at det ene phonostikkene havde en løs forbindelse. Var frisk og klippede
begge stik af for at lodde dem på igen i samme længde.

Problemet er så nu, at der efter den nye lodning ikke er hul igennem nogen af stikkene - så mit spørgsmål er - er der en speciel
måde, hvorpå SME phonostikkene skal loddes på? Er det lykkedes mig at kortslutte signalet på en eller anden vis?

Vh
Michael
Til top Vis fernel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fernel
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 10 August 2016 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok få oplysninger du kommer med,
men for at få det i gang,

er du sikker på den manglende forbindelse skyldes kablet og ikke den interne wire eller pu?
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 10 August 2016 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Er det ikke noget med, at de der fabrikslavet kabler, har en form for belægning på lederne?
Har i hvert fald haft et par kabler, hvor der var en belægning på, hvorfor man derfor ikke kunne få hul igennem.

Måden man fjerne belægningen er, at man ligger lederen ovenpå en panodil, og varmer lederen med sin loddekolbe (Panodilen suger).

Måske dette er løsningen?
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
fernel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 10 August 2016 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Tak for inputtet. Hmm - lyder lidt sjovt med panodil-løsningen. Det kan være, at det også hjælper på min hovedpine :-)

Nils - jeg er rimelig sikker på, at resten er ok. Men SME stikkenes opbygning var lidt speciel, og derfor tænkte jeg, at det kunne
være, at der var en, som havde erfaring med lodning af netop disse?

Vh
Michael
Til top Vis fernel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fernel
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes