Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: dvd med dvi til PAL (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jonas hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Maj 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Jeg er på udkig efter en dvd afspiller til en panasonic AE-500 projektor, og vil gerne bruge dvi indgangen på denne. Da jeg har en del region 2 film, skal den også kunne virke med dvi i PAL.

Har surfet lidt rundt på diverse foraer, efter afspillere med dvi udgang. Der står dog flere steder at mange af dvd-afspillerne har problemer med PAL-formatet hvis man anvender dvi-udgangen.

Er der nogen billige dvd afspillere med dvi-udgang der ikke har dette problem (afspillere som kan købes og ses i DK)?

Er stødt på 2 nye afspillere fra Samsung, der ser spændende ud:

Samsun dvd-hd941 og Samsun dvd-hd841.

Er der nogen der ved hvornår de kommer på markedet (eller om de er på hylderne)?

Ellers nogen alternativer?

Til top Vis jonas hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas hansen

marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Maj 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Du kunne overveje Yamakawa 365 - søg her og / eller på www.prisjakt.nu

Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 15 Maj 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har både Yamakawaen og en Samsung med dvi udgang. Jeg kan ikke finde noget om de ny Samsung modeller du nævner. den jeg har hedder i europa 935.

De er begge rigtigt gode.

Problemerne med PAL filmene skulle ikke være et problem for dig da din projektor godt kan håndtere 720p i 50 HZ. Yamakawaen har fået ny firmware så den kan afspille pal filmene ligesom samsungen.

De er begge meget billige yama: ca 130 euro inkl. fragt etc. og samsungen ca 1800 kr.

Oliver

NB.: jeg har skrevet nogle andre indlæg hvor jeg siger hvad jeg mener om de 2 maskiner

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

jonas hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Jeg har både Yamakawaen og en Samsung med dvi udgang. Jeg kan ikke finde noget om de ny Samsung modeller du nævner. den jeg har hedder i europa 935.

De er begge rigtigt gode.

Problemerne med PAL filmene skulle ikke være et problem for dig da din projektor godt kan håndtere 720p i 50 HZ. Yamakawaen har fået ny firmware så den kan afspille pal filmene ligesom samsungen.

De er begge meget billige yama: ca 130 euro inkl. fragt etc. og samsungen ca 1800 kr.

Oliver

NB.: jeg har skrevet nogle andre indlæg hvor jeg siger hvad jeg mener om de 2 maskiner

Jeg troede netop at der var problemer, når man skulle bruge Samsungens DVI udgang i forbindelse med fremvisning af film med PAL formatet? Men må indrømme, at jeg ikke er den store ekspert på området.

Ang. de omtalte modeller fra Samsung (nu også med "g"), hedder de tilsvarende europæriske modeller vist dvd-hd745 og dvd-hd945. Jeg har fundet lidt på den nordiske samsung-hjemmeside:

http://www.samsung.se

forskellen på de to modeller er vist primært om det er DVI eller HDMI udgang man ønsker.

Nogen der kender disse modeller?

m.v.h. Jonas Hansen

Til top Vis jonas hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas hansen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes