| Forfatter |
|
Uller Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2015 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude, der skulle vel Ikke være nogle skarpe nørder imellem som
Ved hvad man kan gøre ved en Tekni Fi p77 som er slidt ???
Evt. Om Nye nål findes, alternative anden type med succes ???
Venlig hilsen Ulle
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musonic i England har en "aftermarket" ellipse-nål til £31,50. Den er listet under A & R, katalognummer E257.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville som det første (naturligvis!) kontakte Lydbutikken for at høre, hvad de kan tilbyde.
Ellers findes der et ganske pænt udvalg af "re-tippere", der givetvis kan renovere en P77 - du kan selv google mulighederne og tage kontakt.
Tekni Fi P77 er baseret på en pu-krop fra Excel - nærmere bestemt en Excel Es70S. Det er i hvert fald tilfældet med den P77, jeg har.
JICO (i Japan) har nåleforparter hertil - de har et godt ry, men jeg har ikke selv prøvet et af deres produkter.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg efter nåle til Excel ES-70. Originale er lige så sjældne som høns med tænder, så det bedste bud er at finde en der passer hos Jico i Japan. Alternativt få et bud på en renovation hos Expert Stylus i England. Det er dem der har lavet nålen i sin tid. Der kan du få den lavet næsten som du vil have den. info expertstylus.co.uk
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis du kontakter Expert Stylus, så bestil en renovering i stedet for en renovation ... der er tale om to meget forskellige serviceydelser
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, Jico har kun en traditionel elliptisk. Det vil være noget af en nedgradering. Jeg kan se der findes aftermarket Shibata typer rundt omkring, til halvpebrede priser. Jeg tvivler på at de holder niveauet. Expert Stylus er nok det bedste bud på noget der holder niveauet, og du kan formentlig endda vælge en opgradering.
Og ja, som Annalogueman siger, prøv lige Lydbutikken, men jeg tvivler på de har flere.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, hvis Uller stadigvæk har forparten, så er jeg helt på linje med, at den skal forbi en "re-tipper"
NorthWest Analogue er måske også en mulighed - bedømt ud fra deres hjemmeside laver de nydeligt arbejde. Så får man bare ikke en Shibata, men en Fritz Gyger (hvilket sikkert også er helt fint)
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Expert Stylus er dem der laver "tracer" typerne. Varianter af VDH, Microline, og hvad har vi. Man kan også vælge nålerør, Safir, Rubin, og andet
"godt".
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musonic er stadig på banen. De lagerfører ikke mindre end 8 forskellige nåle til Excel ES-70, deriblandt en shibata  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bør måske lige nævnes at dem Musonic har ikke er originale, selv om det kan fremstå sådan. Nede i produktbeskrivelsen står der dette
"replacement stylus". De KAN være udmærkede, men man kan ikke vide det med aftermarket typer. Det er altid en satsning.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står helt tydeligt, at det er originals, hvis det er det. Står det ikke, er det nok aftermarket, men prisen er også derefter. Har længe manglet en nål til en Goldring 920IGC, og sårr mig lidt i tøjret, når jeg ser SAS/Jico´s priser. Fandt den så lige for et øjeblik siden hos Musonic (godt nok aftermarket elliptisk til den rørende sum af 47 Pund incl. porto. Det er vist helt ok  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm ... inspireret af tråden bør jeg måske finde mit eksemplar frem og få det renoveret. Nyt gummiophæng og en "fancy" diamant på boronnålestaven, så kører det.
Og med den lave(re) pundkurs burde det således være muligt at få en glimrende pu til nogle få tusinde kroner
Jeg husker den som ganske god (om end den var nogle hundrede timer om at åbne op i toppen).
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget lunken over for aftermarket. Selv de bedste, Jico og Tonar(Nagaoka), som lyder rigtigt ok, så er lyden temmelig langt fra
originalerne.
Boydk, Goldring leverer jo også retipning. Mon ikke de kunne få din 920IGC til at lyde som ny?
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep Analogueman. Som nævnt var det Expert Stylus der i sin tid lavede den, så man skulle mene de bør være ret kompetente til at fixe den op
igen
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Og hvis du kontakter Expert Stylus, så bestil en renovering i stedet for en renovation ... der er tale om to meget
forskellige serviceydelser  |
|
|
Hvis man lader Google Translate oversætte "renovering", så siger den "renovation"... Hvad skal man så bestille? Man må vel antage at
engelsktalende ikke forstår "renovering"...
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Google translate skulle så være den endegyldige sandhed???   Tweaker.... Jo, det kunne Goldring sikkert godt, hvis jeg ikke i arrigskab havde smidt den defekte nåleforpart i skralderen. Sådan kan man dumme sig ind imellem  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trøst dig Boydk, det var sikkert blevet hundedyrt. Men den har jo et godt ry, og hvis man er en fan.....
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så stor fan er jeg heller ikke. P.t. er jeg "kun" fan af den Sumiko Palo Santos, der sidder på min arm og gør det fantastisk. Vil bare gerne ha´, at det, der kigger i skuffen, kan spille, når det en sjælden gang bliver hevet frem, og en gang i mellem er der da også en eller anden bekendt, der ikke har lige så store ambitioner, der trænger til en PU  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke... Men hvad skal man så bestille hvis ikke det skal være en "renovering", Google Translate oversætter det til "renovation", en
engelsktalende person formentlig ikke ved hvad "renovering" betyder, og man ikke selv ved bedre?
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2016 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler på at en gammeldags rød ordbog oversætter ordet anderledes, men jeg ved faktisk ikke bedre.
|
| Til top |
|
| |