| Forfatter |
|
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 17 Maj 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil være en meget stor hjælp for mig, hvis der var nogle som kunne forklare mig forskellen og eventuelt + og - ved dem.
På forhånd mange tak!
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 17 Maj 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh Martin :) - Det var meningen at jeg skulle købe nogle ældre CV AT-80, men ombestemte mig og ville hellere ofre lidt mere og få nogle helt nye CV højttalere!
Da jeg allerede har købt en Cervin-Vega CSCL-6C Center højttaler, så burde de to fronter vel også være af samme mærke.
So still..... hvis nogle derude kender forskellen på de to serier, så skriv venligst!
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det virkelig være rigtigt at der ikke er én af jer herinde, som kender forskellen på de to serier? 
|
| Til top |
|
| |
fubu2709 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 155
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har været inde og høre V15 og classic215 ... .. .begge højtalere spiller efter min mening godt , dog kunne jeg bedst lide V15 pga den ikke har den vilde diskant som classic har (horn) men forskellen på de 2 er nok bare at classic kan tåle flere WATT og spiller en del højere. Men til privat brug ville jeg vælge v15 (ser også pænere ud end classic)
sikkert mange der vil sige de lyder af H til men medmindre man har SUPER ører som mange herinde åbentbart har så vil jeg sige er et godt valg hvis man ikke vil bruge en formue på "de gode" højtalere, og desuden synes jeg at der skal være store bass¨er i højtalere for der virkelig kommer smæk på ..... de små 8" tommer duer ikke til en **** (bare min mening, man må godt kunne mærke lyden)
sikkert en del stavefejl men er træt og gider ikke læse og rette til.
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ringede også lige til HIFIKlubben i går og de sagde at forskellen på de to højttalere var dels diskanten og dels at komponenterne i Classic serien var af væsentlig bedre kvalitet end V-serien.
Dette er selvfølgelig alt sammen ligegyldigt, hvis man har købt V-Serien og er glad for dem.
Selvom Cerwin-Vega ikke just er kendt for deres diskant, så tror jeg alligevel at jeg vælger Classic serien, da diskanten er bedre og mere fremherskende dér. Samtidig med at den kan give et ordentlig brag ved store eksplosioner! F.eks. ved et hus der bliver sprunget i luften, vil man bedre kunne høre alle de glaskår der flyver i luften end V-Serien.
Men mange tak for din mening Fubu2709! 
|
| Til top |
|
| |
Sezuan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
den var svær... umiddelbart ville jeg nok give både SA og Audiovector et lyt
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
fubu2709 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja prøv og hør dem ..... men jeg forstår ikke hvorfor du ligepludselig kigger på den slags højtalere når det var CV du ville have til at starte med
du skal jo op og have en pænt vild subwoofer sammen med SA eller audiovector før du for det samme vilde tryk som classic 12 giver
( hvis det overhovedet kan lade sig gøre for en så lille højtaler at spille ligeså højt som CV classic 12 )
jeg når du nu har købt den CV center hvorfor så ikke tage over i klubben og høre classic serien og så bare købe dem hvis du synes de lyder godt.
btw hvilken forstærker skal du bruge til de eventuelle cerwin vega'er ?
|
| Til top |
|
| |
fubu2709 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups glemte lige at sige:
hvis det var mig ville jeg helt klart gå ud og investere brugt og købe et par CV DC15 de matcher nemlig Classic serien ret godt. Og så købe 2 CV clsc baghøjtalere
DC 15 ...eller 12 er meget mere robuste end de nye clsc og efter at have hørt DC15 ville jeg helt klart foretrække dem.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega DC15 er også en magtfuld højttaler. Hvis du vil have smæk for skillingerne, så er de et ret godt bud.
Hvad med AL1000 ?
Den er meget vellydende, og måske en af bedste CV højttalere der er lavet.
|
| Til top |
|
| |