Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 05:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD jammer v/140 minutter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
holstebro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

HJÆÆÆLP! Jeg har anskaffet mig en (brugt) DVD, mrk. Panasonic A360. Den spiller helt fint - troede jeg - lige indtil omkring 140 minutter, så går billedet op i kryptoner og lyden forsvinder eller total forvrænger. Jeg har prøvet flere skiver og det er det samme mønster. Alle andre steder end på omkring 140 min. går det fint. Hvad kan jeg gøre andet end at kun se film med varighed kortere end 140 minutter  Er det laseren, der er smadret????????
Til top Vis holstebro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holstebro

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

har du prøvet at rense drevet? ikke at det lyder som et typisk "støv på laseren"-fejl, men det kunne måske hjælpe.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Det lyder godtnok LIDT besynderligt...

Mange ældre afspillere kan have problemer ved lagskifte på DVD 9´ere, men det lyder ikke som om det er det der er problemet her - så ville det være forskellige steder på forskellige skiver.

Nogen afspillere har også problem med at læse helt ud til kanten af DVD´en - men dette ville igen give problemer omkring lagskifte, ikke fast ved 140 minutter. Mit bedste bud er at der er en eller anden buffer- eller dekoderchip der ikke kan følge med mere efter et vist antal minutter, selv om jeg ikke har hørt om at det skete så ensartet på alle skiver før.  

Hvad sker der hvis du stopper filmen ved f.eks. 130 minutter og så starter igen - eller når du sætter filmen i drevet og går direkte i kapitelmenuen og starter fra en scene der ligger et par timer inde i filmen..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Kan det være varmen?

Ved min DVD-afspiller havde jeg nemlig selv også problemer med at køre film som gik ud over de 2 timer, uden at den begyndte at hakke lidt ind i mellem. Jeg fandt ud af, at det var fordi DVD-afspilleren blev for varm (stod mellem 2 apperater).

Så hvis din DVD-afspiller ikke lige har noget luft omkring sig, kan du jo prøve at stille den "øverst" eller på en hylde for sig selv.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes