Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround system der kan spille musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
guldbrand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er på jagt efter et Surround system der kan spille musik, da det helt sikker er det jeg primært kommer til at bruge det til. Jeg har forhørt mig flere steder og fået mange forskellige forklaringer på samme spørgsmål. Nu håber jeg I kan hjælpe mig lidt.

Det skal nok siges at jeg er helt ”ny” inde for både Hi-Fi området og her på hifi4all

Jeg er som sagt på jagt efter et godt Surround Sound setup der kan spille musik. Jeg er været nede i Lydbutiken og høre lidt forskelligt.

Her var det helt klart et sæt højtalere fra Atlantic Technology (System 2200) der var det fedeste.

Er der nogen der kender noget til Atlantic Technology, både som firma og deres system 2200?

Jeg hørte det på et setup med Onkyo 601. Jeg fik fortalt at den var super til at spille musik på, det lød også godt, men jeg har ikke noget at sammenligne med. Hvad er jeres erfaringer med en reciver der skal kunne spille musik.

Så har jeg hørt at man aldrig får en super lyd ud af sin dvd afspiller når man spiller musik, det var vist noget med at de to formater ikke aflæses på samme måde. Derfor blev jeg rådet til at købe en cd afspiller og en dvd afspiller. Er der nogen der kan uddybe det lidt for mig? Og kan det være rigtigt at det bedre kan betale sige at købe to dele end én god dvd afspiller. Hvis vi siger de to løsninger kommer til at koste det samme.

Jeg har spurgt flere steder, og fået det svar der passe til de produkter de sælger.

Skal man vælge dipol eller alm. Små front højtaler som bag-højtaler?

Får man en lige så god lyd ved at lade sin sub. være bas når man spiller musik, i stedet for at købe to store fronth. med bas?

Det skal lige siges at det hele ca. kommer til at koste 20.000 uden kabler.

Hvis der er nogen der her en god idet til et setup, vil jeg meget gerne høre om det

Håber meget I kan hjælpe. 

Til top Vis guldbrand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guldbrand

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

guldbrand skrev:

Hej

Jeg er på jagt efter et Surround system der kan spille musik, da det helt sikker er det jeg primært kommer til at bruge det til. Jeg har forhørt mig flere steder og fået mange forskellige forklaringer på samme spørgsmål. Nu håber jeg I kan hjælpe mig lidt.

Det skal nok siges at jeg er helt ”ny” inde for både Hi-Fi området og her på hifi4all

Jammen velkommen til

Jeg er som sagt på jagt efter et godt Surround Sound setup der kan spille musik. Jeg er været nede i Lydbutiken og høre lidt forskelligt.

Her var det helt klart et sæt højtalere fra Atlantic Technology (System 2200) der var det fedeste.

Er der nogen der kender noget til Atlantic Technology, både som firma og deres system 2200?

Kender det ikke

Jeg hørte det på et setup med Onkyo 601. Jeg fik fortalt at den var super til at spille musik på, det lød også godt, men jeg har ikke noget at sammenligne med. Hvad er jeres erfaringer med en reciver der skal kunne spille musik.

At min gamle dennon 1802 til 5K(nypris) gjorde det 'godt' men min H/K 8500 til 26K (nypris, gav selv kun 11.500) gør det MEGET bedre...

Så har jeg hørt at man aldrig får en super lyd ud af sin dvd afspiller når man spiller musik, det var vist noget med at de to formater ikke aflæses på samme måde. Kommer bestemt an på hvad du afspiller på. Igen;min H/K dvd25 er suveren til at afspille musik på, men har ikke lyst til at 'slide den' formeget, så derfor har jeg en onkyo dx7333 cdafspiller...Derfor blev jeg rådet til at købe en cd afspiller og en dvd afspiller. Er der nogen der kan uddybe det lidt for mig? Og kan det være rigtigt at det bedre kan betale sige at købe to dele end én god dvd afspiller. Hvis vi siger de to løsninger kommer til at koste det samme.

Jeg foertrækker at spille 'analog' når jeg høre musik (det er jo kun et sterro som er på cd'en) og digitalt når det er film.

Jeg har spurgt flere steder, og fået det svar der passe til de produkter de sælger.

Skal man vælge dipol eller alm. kommer an på hvor stort dit rum er, ved 7.1 kunne de extra baght'er godt være dipol, men dipol spreder lyden mere en alm.ht'er Små front højtaler som bag-højtaler? kommer an på hvilke, men skal nok være samme 'type'

Får man en lige så god lyd ved at lade sin sub. være bas når man spiller musik, i stedet for at købe to store fronth. med bas? igen mine KEF Q5 behøver ikke en sub til musik, men til film JA

Det skal lige siges at det hele ca. kommer til at koste 20.000 uden kabler.

Lyder da fornuftig, så du kan godt kobe et sæt gode HT'er en god snurrerundt reviciver og en ca. fornuftig dvd til de penge...

Hvis der er nogen der her en god idet til et setup, vil jeg meget gerne høre om det

Jammen så skulle du da kigge på noget H/K (DVD 25-30) H/K Reciver (måske de nye) og et par KEF'er (Q serien) (men kom ud og lyt til noget, så der er noget at sammenligne med)

Håber meget I kan hjælpe. 

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes