Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9855
|
Sendt: 21 August 2017 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man uden at slette en dvd rw, lavet på en win7 pc med dvd, fortsætte på en ny pc med win 10 og separat dvd drev og brænde billeder. Er lidt i tvivl, om den sletter hvad der er på nu og brænder det nye i stedet, frem for blot at fortsætte. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6164
|
Sendt: 21 August 2017 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på, om den er "finalized" (afsluttet ved sidste brænding). Det er en slutformattering, der gør, at disken bli´r betragtet som værende fuld, og der derfor ikke kan fortsættes med at lægge data på. Om der findes en "un-finalize" funktion, som kan åbne den uden at slette data, skal jeg ikke kunne sige. Ellers er det vel bare at kopiere, hvad der er på den, til en anden placering, formattere den, og så starte forfra  . Derudover vil jeg vove den påstand, at med de priser, der er på skiver, er det vist lidt fluek****eri, du er ude i der  . Køb dog en ny og start forfra/fortsæt. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2017 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hele tiden på den gl pc, kunne fotsætte med at tilføre nye billeder.
Det er det, jeg håber jeg kan med den nye pc og dvd brænder. Ja,
disc'ene koster ingenting og køber da blot nye og fortsætter her. Så
det har intet at gøre med at spare, kun om man kan fortsætte, da jeg
gerne ville lægge de sidste billeder på, før ny disc påbegyndes. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6164
|
Sendt: 21 August 2017 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kontinuerligt kunne fortsætte på den gamle, kan du også fortsætte på den nye PC. Styresystem underordnet. Var den låst, ville din pc fortælle dig, at disken var fuld, eller at den skulle formatteres før du kunne gemme på den. Er det ikke tilfældet, er det bare at klø på  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2017 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årlrait, tak. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 22 August 2017 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Almindelig brænding DVD-R, DVD+R og BD-R skiver kan brændes én gang, og de kan ikke slettes igen. De kan brændes over
flere omgange, men der går plads tabt ved hver tilbrænding.
DVD-RW, DVD+RW og BD-ER skiver brændes og de kan slettes igen. De kan brændes over flere omgange, men også her går der plads
tabt ved hver tilbrænding. De kan slettes helt og brændes på ny.
Packet writing DVD-RW og DVD+RW skiver kan også formateres og brændes som en meget stor diskette, hvor der ikke går plads
tabt ved tilbrændingerne, til gengæld er der reserveret en større plads til indholdsfortegnelsen fra starten af. Slettes en fil på en
DVD+RW skive kan pladsen genbruges. Det gælder ikke for DVD-RW skiver.
Formateres skiven frigives al plads på skiven og den kan bruges igen. Der skal bruges specielle programmer fx InCD til Packet writing.
Packet writing skiver kan ikke læses af alle CD drev før de er finalized, som udgangs punkt kan de kun læses af CD brændere før
finalizeringen.
Skiven kan formateres (Ereases) uanset om den er finalized eller ej.
Fra http://www.gromit.dk/dvd/
__________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3162
|
Sendt: 22 August 2017 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brænde? På DVD?
Sådan som man får kastet USB dongles i nakken, så kan jeg slet ikke forstå behovet for at skulle brænde CD / DVD'er længere?
Hvis ikke man ligefrem får reklame-dongles gratis, så kan 16 GB penne erhverves for en flad halvtredser stykket __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2017 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Floe, jeg bruger dics'ene på en dvd afspiller bagefter over mit tv.
Dette har ikke usb, men dog sd kort indgang. Derfor laver jeg af og til
dvd'er. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|