Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 43
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
Jeg skal have dæmpnings materiale til min clon, men er blevet lidt forvirret! I coln'en på "DIY-siden" bruges der bituminous filt på siderne samt "noget polyester" (dacron) - mens DAT og Troels Graversens clon blot bruger polyester!
Jeg ville godt have gjort højtaleren noget tungere og er derfor "tiltrukket" af Bituminous filt eller måske blygummi som man brugte før i tiden - men hvordan er erfaringerne med dette og hvor kan man evt. købe det (i Roskilde/København området)?
Men generelle erfaringer med dæpmning af clonen er også meget velkomme!
Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
Bitumen/blygummi kan du få hos autotilbehørforretninger (bildillen,
thansen mv. samt i byggemarkeder). Normalprisen er svjh 150-200
kr. for 4 plader på 400x500 mm. :)
Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 02:38 | IP-adresse registreret
Så vidt jeg ved bruges først bitumen, som er noget blygummy, som du klæber på for at vibrationsdæmpe pladerne og derefter noget mere uld-agtigt materiale oven på bitumen, for at dæmpe kabinettet.
Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 43
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
Tak for de to indlæg - jeg vidste godt at man kunne købe blygummi eller butylgummi - men jeg er mest interesseret i erfaringer med dæmpning af en ProAc clon! Så er der ikke nogen af jeg med ProAc cloner der vil dele jeres erfaringer på dette område??
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum