Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SB-M1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jaryo03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har (næsten) besluttet mig for at købe et par Technics SB-M1000, da jeg har hørt en del ros om alle SB-M modellerne fra Technics... selvom navnet, for mit vedkommende, afskrækker.

Er der nogen her som har førstehåndskendskab til dem? For så vil jeg gerne høre lidt ris og ros! Eller er der bare en enkelt der ved hvor de kan opdrives??

Til top Vis Jaryo03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaryo03

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Min lillebror har haft et par, så jeg kender dem rigtigt godt. De kan helt klart nogle tricks, ingen tvivl om det. De kræver dog en ret vild amp for at spille godt. De er extremt hårde at trække, nok noget at det værste jeg har oplevet. Deres DDD teknologi med at ophæve vibrationer er ret genialt og virker faktisk. Bassen har et klippe fast grundlag og der er ikke noget rod og mudder som andre højtalere ofte har. Selv med 400 watt indput så kan du stille et glas vand på toppen og det er helt roligt. Diskanten er virkelig god og går højt op har sjældent hørt bedre. Der hvor det går lidt galt for dem er integrationen af de forskellige frekvensbånd, men en 4 vejs passiv konstruktion er altid svær at holde styr på. Deres bipole udstrålingsmønster stiller også nogle krav til placering, dit rear space skal være totalt non reflektiv ellers går det helt galt. Vil sige at sbm1k er en meget interessant og speciel højtaler der har dens helt egne fordele og ulember. Hvis du kan finde dem og har en amp der op for it så prøv den endelig.

Jeg kender en der har et sæt, men han er vidst ikke int i at sælge. Tror du får meget svært ved at finde dem, tvivler på at der er solgt over 100 sæt i dk hvis der overhovedet er det.

Jeg har lyttet til et sæt SBM 10.000 i USA..noget af en oplevelse!

ovsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig, at SBM højtalerne fra Technics er lang bedre end navnet lader ane. Det er primært DDD teknikken, som er fællesnævner for alle modellerne i serien og det giver en langt bedre basgengivelse end fra mange langt dyrere basreflekssystemer.

Jeg har 3 forskellige sæt fra serien med SBM1k som den største, men også de mindre modeller imponerer med deres dybbas og lydtryksformåen. Jeg har dog aldrig oplevet nogle af disse som særlig vanskelige at drive. Et af sættene trækkes af en integreret SONY på 80W - helt uden problemer. Men det lyder selvfølgelig bedre med et effekttrin på 200W+ pr. kanal. 

På baggrund af Hasselhofs indlæg, skal jeg vist være glad for at mine SBM1k 'er er for dyre, men mon ikke den lidt neddroslede version SBM800 skulle være mere udbredt og ligge inden for dit budget !

Til top Vis ovsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ovsen

Jaryo03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene... min forstærker er en Thule IA120, 2 x 120W i 8ohm, FTC-målt. Er jeg ret sikker på!...

Desværre er SB-M800 vist endnu sjældnere end SB-M1000. Så vidt jeg er orienteret, så er SB-M800 faktisk en afløser til SB-M1000, og endda en anelse dyrere. Ifølge HiFi-revyen '99 kostede SB-M1000 5999.- stk.! Med den afskrivning der er på dem, håber jeg at kunne finde et par til, en for mig, overkommelig pris. Ellers går SB-M500 for omkring 1500.-/parret i Den Blå Avis. Men det er jo SB-M1000'erne der er ønske-højttaleren.

Angående rummet, så har jeg lyddæmpet det betragteligt, og håber snart at kunne indrette et tomt loftsrum med skråvægge og højt til loftet til lytterum. Det er på omkring 40m2. Og med gulvtæppe.

Men igen, tak for indlæggende, det hjælper meget at høre fra folk med førstehåndskendskab.

Til top Vis Jaryo03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaryo03

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes