Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 20:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Mislyd fra rør i riaa? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2018 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg har et problem med min Pure Sound P10 rørbaserede riaa. I den ene kanal forekommer der det meste af tiden en susende/hvislende lyd - ligesom hvis vinden blæser i en mikrofon. Jeg har desuden 2 gange oplevet at samme kanal er faldet ud - har været helt død, men altså kommet til live igen.
Vil I vurdere at det kan klares med at skifte rørene? For så ordrer jeg bare et par nye rør. Eller skal jeg sende den til reparation?
Jeg skal rent faktisk have den solgt, så måske bare sælge den med nedslag svarende til hvad reparationer typisk koster, omkr. 2.000 efter min erfaring.
Mvh
Søren
Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Marts 2018 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart lyder det som et dårligt/defekt rør.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Sendt: 01 April 2018 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo pille låget af den og prøve at skifte om på rørene og se om problemet følger med.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2018 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:
Du kunne jo pille låget af den og prøve at skifte om på rørene og se om problemet følger med.

Det kan man desværre ikke, det er to forskellige rør.
Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

Kaj.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Permanent!

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 April 2018 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

De to kanaler forstærkes i samme indgangsrør ECC83, som er en dobbelttriode. Videre til udgangsrøret. En ECC88 dobbelttriode ligeledes. Rørene kan hedde noget andet, som er og skal være tilsvarende ved udskiftning. Om den periodiske fejl ligger i rørene eller noget andet kan blive svær at finde, når der skal måles mens fejlen er tilstede. Vil man bruge udelukkelsesmetoden kunne man udskifte begge rør til nye som i en god kvalitet kan erhverves for under 500,-kr. Opstår fejlen igen arbejder man videre med resten af komponenterne.

Men noget helt andet. Det skulle vel ikke være en periodisk kortslutning eller en dårlig forbindelse ved tonearmen og forbindelsen til pickup'en?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2018 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Tak for info. Jeg vil forsøge at skaffe et sæt nye rør, det er overkommeligt. Og hvis det ikke hjælper, sælger jeg den som defekt for en slik. Jeg har en anden riaa, som i øvrigt er den jeg vil beholde, og den har ikke problemet, så jeg er ikke i tvivl om at det er en fejl ved riaa'en.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes