| Forfatter |
|
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 03 April 2018 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når min tonearm er i en bestemt stilling, ca. 40% inde på pladen, kommer der relativt højt brum i den ene højttaler. Når den er i de første 40% af sin vandring er der ingen brum. Jeg har to riaa, men fænomenent forekommer kun med den ene, en Eposure for MC. Når jeg bruger den anden riaa, en Pure Sound P10 + trafo T10, kommer der ingen brum. Jeg har forsøgt at bytte om på ledningerne i indgangen til riaa'en, og brum'et følger med, så fejlen er i tonearmen. Gode råd udbedes. På forhånd taik. Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3055
|
| Sendt: 03 April 2018 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
En blå eller grøn tonearmswire (stel), der delvist er gennemgnavet isoleringen, og en Eposure der er følsom for dette.? Prøv om du kan flytte rundt på de interne wire, evt ved at hive/trykke en smule, hvor wirerne kommer ud ved huset. Prøv det samme i bunden af armen, ved tonearmskablet. Ændrer det på hvor brummet opstår?
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2018 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info. At fidle med kablerne ændrer ikke ved brummet. Men jeg kan se jeg skal have fundet ud af at få skiftet kabler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 06 April 2018 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Sherman.....
Hvis du er træt af at skulle skifte kabler, så kan du kortslutte blå og grøn oppe ved pickuphuset. Så bærer det fejlfrie kabel begge kanalers stel frem til riaa´en. Skulle der være en smule brum tilbage, kortslutter du også phonostikkenes skærm på riaa´en (eller på phonostikkene). Så er dit brum med garanti væk. Din Exposure er sikkert konstrueret med helt adskilt signalvej for de 2 kanaler. Derfor brummer den __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2018 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk! Den køber jeg
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2018 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre, det virker ikke. Og logikken mangler jo også ved nærmere eftertanke: Hvis den brummer fordi der er kontakt til selve armen, forsvinder denne kontakt jo ikke ved at kortslutte til den anden stelledning...
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2018 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved kontakt til armen ville signalet kortsltte, hvis det var rød eller hvid, resultere i ingen lyd. Hvis det var grøn eller blå,
kan det dårligt komme til at brumme, da det er stel til ground. Undrer mig lidt over Exposuren, når du siger, at det ikke
opstår på din anden riaa, hmmmmm
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2018 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mindre, at din separate armstel har dårlig forbindelse, og Exposure er mere følsom overfor dette.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |