Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: På vej til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Som overskriften siger, så er jeg på vej mod min første HTPC... derfor har jeg nogle spørgsmål!

For det første kunne jeg godt tænke mig at ligge alle mine DVD'er ind på min computer. Det vil jeg for at slippe for at skulle proppe DVD'er i drevet hver gang jeg vil se en film... Jeg har det nemlig meget med at se små klip på ½min af en film - lydcheck...hehe
Kan dette gøres? Er det lovligt? og hvordan gør man det?

Desuden, så har jeg læst en masse omkring softwaren... hvad har jeg brug for? Jeg har downloaded WinDVD trial, men har tænkt mig at købe programmet hvis det er det jeg har brug for... men så læste jeg noget om Frontendprogrammer og codecs, og hvad ved jeg!
Altså hvilke programmer har jeg brug for? Det skal lige nævnes at jeg kører lyden analogt ud af computeren... dvs. min HTPC fungerer som en forforstærker!

Jeg har en programmerbar fjernbetjening, og kunne godt tænke mig også at bruge den til computeren... hvad skal jeg have fat i for at få det til at fungere?

På forhånd tak!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Kanonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej Mads

Hvor mange dvd'er har du? Det kommer til at koste en formue i harddiskplads at ligge alle dine dvd'er over!

Men ja, dette kan sagtens lade sig gøre, der findes forskellige programmer der kan klare det for dig! Om det lovligt? Hmm, er faktisk i tvivl. Men det er så vidt jeg ved lovligt at tage en "backup" kopi hvis man ejer originalen selv, så om denne kopi er på en dvd eller på en harddisk er vel underordnet...

Jeg er ikke så meget inde i HTPC selv, så kan desværre ikke svare på hvilke programmer man skal bruge... Læste dog en anmeldelse fra en udenlandsk side med flere forskellige htpc programmer, det kan være der er nogen der har det link?

Hvilken fjernbetjening er det du har?

Mvh Martin

Til top Vis Kanonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kanonen

Munse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Ang. software så kan du måske få lidt inspiration her: http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_1
Jeg ved ikke om du kan bruge din programmerbar fjernbetjening, jeg bruger selv Remote Wonder: http://www.minhtpc.dk/readarticle.php?article_id=10
Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

til at rippe en dvd anbefaler jeg dvddecrypter, kan fås på www.doom9.dk 

Du kan vælge og rippe den i iso mode. det giver dig muligheden for at mounte den som en alm dvd og afspille den. .men der er sikkert en mere elegant løsning.

Jeg har stor respekt for dit valg, men som Kanonen skriver kræver det enorm hdd plads. En dvd fylder mellem 4,3-ca 8 gb. Hd fås til ca 1000 kr for 200 gb. Har du ca 75 film skal du min. have 3 af dem og så har du kun rippet rilmen af alle dine 2-dvd versioner. Her ville en raid løsning være super kool.  

Et alternativ er at lave en selectiv ripning af dvden så du kun får filmen med og stryger alt ekstra materiale, menu mm. Her fylder en film i gennemsnit 5 gb. 

Held og lykke

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Maj 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Der står meget her, og en masse freeware programmer er også at finde:
http://www.videohelp.com/dvdbackup

Ellers er dvddecrypter som nævnt tidligere ret god, men dvddecrypter kombineret med dvd shrink http://www.dvdshrink.info/ er nok at foretrække, da du så kan vælge alt unødvendigt fra, som ekstra lydspor, trailers, og ungarnske undertekster og sådan.

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Det med at rippe DVD'er har I nok ret i... det er en dum ide. Godt nok bliver det nemmere, men til gengæld så bliver det en dyr affære!
Så det tror jeg bare at jeg dropper, ellers tak for hjælpen!

Men hvad så med noget software... er det WinDVD eller hvad? Det er lyden som er vigtigst for mig... hmm... jeg er lidt i tvivl!

Munse<< tak for guiden. Den kigger jeg lige igennem!

Håber I kan hjælpe mig.

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Windvd er da ganske glimernde, bruger den selv på min pc.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes