Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KV32FQ70 el. Philips 32PW9308? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cmasn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

El-Giganten har tilbud på et Philips 32PW9308 til 8999kr. Sony KV32FQ70 koster ca. det samme i nogle andre butikker. Er der nogle der for alvor vil anbefale det ene frem for det andet? Er der noget bedre på vej lige om hjørnet i samme prisklasse!? Mit budget er absolut max. 9000kr.
Til top Vis cmasn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cmasn

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hvor er det synd at du ikke vil ofre ca. 1000,- mere, fordi så kunne du få Panasonic's meget roste og omtalte TX-32PD30, som er det bedste TV på markedet pt.

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

cmasn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Til Christian... Tak for tippet om Panasonic's TX-32PD30.

Jeg startede med at jeg ville købe et 28" Magnum tv til 1800kr i Aldi!! Så gik jeg på nettet for at se efter hvor meget kvalitet man får for pengene, hvorefter jeg droppede Aldi-tv'et. Senere satte jeg mit budget til 5-6000kr, så 7-8000kr, og nu lader det til at jeg alligevel spytter en anelse mere i kassen. Det er svært at finde ud af hvor man skal sætte grænsen, ikke mindst som studerende! Jeg søger i bund og grund et kanontilbud på et tv, der har en billed- oglydkvalitet samt en holdbarhed, jeg vil være meget tilfreds med i længden.

Jeg søger videre, men det er jungle derude!!, især når man ikke er den store ekspert indenfor HiFi og den slags.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Uanset om du vælger Sony eller Philips så får du et knaldgodt TV - du er dog nød til at se dem ved siden af hinanden, så du selv kan vurdere hvad du ville kunne leve med i længden. Knald en god dvd-film på og kig selv hvad du synes er bedst!

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej...øh CMASN

Jeg forstår dig, først 1800 og så pludselig 9000 - man må sætte en grænse. Hvis du kan starte med 1800, hvorfor så ikke gå tilbage til 3-4000 og find et "udmærket" tv nu mens du er studerende. Så gør det ikke så ondt at købe et nyt når du er færdig og kasser det gamle. Udviklingen inden for TV går vist nok ret stærk lige for tiden. Jeg er dog IKKE ekspert, men det er mit indtryk. Har selv et Sony KV-32 FQ75 E ca. 2,5 år gammelt. Og jeg er IKKE tilfreds med det. Når man ser deres promotion DVD i forretningen. Wow hvor fedt. Når jeg feks. ser fodbold eller håndbold er det meget udtydeligt når de viser billedet på afstand. Det er totalt umuligt at se hvem der har bolden. Kun når man kommer tætter på bliver det godt. Og hurtige kammera bevægelser er det så dårligt man bliver "syg" af at se. Og så har mit en hyletone/støj fra kassen/billederøret. Jeg gav dengang 16000,- øv. Så hvis du vil have et af de 2 så tag Philipsen.

mvh. 

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

cmasn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Tak, Ronin. Det er selvfølgelig klart at foretrække at kunne sammenligne begge TV samtidig, men det kræver butikken har de aktuelle TV hjemme.

Tak, DKsoulman. Det er interessant at høre at man også kan blive så skuffet over et TV, der burde være uovertruffen kvalitet! Det får mig selvfølgelig til at gøre nogle ekstra overvejelser inden pungen kommer op af lommen. Jeg er dog rimelig fast besluttet på at skulle bruge en del penge, jeg vil bare gerne være sikker på kvaliteten er helt tilfredsstillende.

Får man meget mere for pengene i Panasonic's TX-32PD30? Er kvaliteten direkte proportional med prisen, eller er det ikke så simpelt? Skal man give adskillige tusinde mere for at få noget bedre? Er der nogle mærker man betaler mere for navnet end de andre? (Sony, Panasonic, Philips, Thomson). Der er godt nok meget delte meninger om hvilket af ovenstående mærker, der er bedst til prisen... er der nogen der har erfaringer med flere af dem? De fleste har noget godt eller dårligt at sige om ét af dem.

Hvor ville det være nemt hvis udvalget ikke var så overvældende!

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

9000,- for et philips 9308 er, efter min mening, det klart bedste køb. Først og fremmest p.g.a. philips Digital natural motion, som fjerner den hakkende fornemmelse i bevægende billeder. Det virker fantastisk, og Sony er langt bag efter på dette punkt.
Pixel plus ser også fantastisk ud med digitalt signal, men kan ikke altid anbefales. Kan heldigvis slås fra.
Derudover har philips meget hurtigere TTV, samt bedre/flere formater.

Sony har måske et flottere design, men hvad er det vigtigste...

Panasonic's TX-32PD30 er helt sikkert et super tv, men jeg har ikke set det til mindre end 13000,-
Jeg mener heller ikke det er bedre end 9308.

Jeg har selv et Philips 36PW9525, som jeg er enormt glad for.

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hey

Nu ska jeg ik ku udtale mig om Sony'en, men jeg købte selv et Philips 32PW9308 for et par måneder siden (10.000,- hos TC) og jeg er MEGET tilfreds! Udover en rigtig god billedkvalitet, også ved fx fodboldkampe, synes jeg lyden er uovertruffen i forhold til mit gamle fjernsyn (som dog også var i en anden prisklasse)

Så min mening er at et 9308 til 9000 kr vil være et rigtig godt køb!

Men som Ronin siger : det optimale vil jo være at se dem i en direkte sammenligning! Jeg var i tvivl om de sidste par tusind kroner for Pixel Plus, men efter at ha set 9308'eren over for bl.a. 8608'eren i direkte sammenligning var jeg ik længere i tvivl!

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Hey Cmasn

Der er et Philips 32PW9509 pa vej til ca. 9 kilo i Tyskland, den har Pixel plus version 2. Skriv pixel plus 2 på google så kommer der links hvor du kan læse lidt mere. Fjernsynet kan du finde på preissuchmachine.de

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jeps, sammenligning er det eneste rigtige!

Jeg var også selv i tvivl om PixelPlus i sin tid, så efter at have set det i aktion i en A/B mod det jeg valgte at købe, valgte jeg 32PW9616 uden PixelPlus - smag og behag!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Mcfly skrev:

Panasonic's TX-32PD30 er helt sikkert et super tv, men jeg har ikke set det til mindre end 13000,-
Jeg mener heller ikke det er bedre end 9308.

Jeg mener man kan få det til ca. 10.000 i Tyskland.  Der må seriøst have være noget galt med det pd30 du har set, for der er jo kæmpe forskel på de to tv!?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Smag og behag. Jeg synes 9308 står mindst lige så flot. Jeg kan dog bedre li´ Panasonic PD30´s design.
Jeg har ikke set dem i en A/B test, men i to forskellige forretninger. Det har selvfølgelig en del at sige.

Jeg mener også at Philips´en kun har RGB i scart1, mens Panny har i 1+2.

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Tjaa der er mange forskellige meninger i denne tråd. Her følger en lille historie om mine erfaringer omkring de forskellige TV: 

Jeg gik i lang tid og ville have et bedre TV. På det tidspunkt var Philips PW-9527 med Pixel Plus og Digital Natural motion nyt, og det så jo rigtig godt ud på papiret. Jeg tog så hen i en forretning for, at se det demonstreret. Der fik jeg et kæmpe chok. Det var simpelthen ikke til, at holde ud at se på, selv med DVD. Ja det var flot med stillbilleder, men så snart ting bevægede sig, var der fyldt med digitale fejl og slør. Nærmest som en overkomprimeret mpeg fil! Det var værre, at se på end mit gamle 25" 50 Hz Philips! Med alm. TV-signal var det bare endnu værre. Alle de nyere 100 Hz jeg så på i forskellige forretninger, havde dette problem i større eller mindre grad. Stærkt nedslået, besluttede jeg, at vente til der kom nogle bedre fjernsyn.

Senere kom så Panasonic TX-32PD30 på markedet, og jeg var næsten 100% sikker på, at det var TV'et for mig. Desværre havde jeg ikke råd til det, og jeg besluttede at spare op. Dette var så planen indtil, jeg så Sony KV-32FQ70 til 6900 kr. i Bilka, i forbindelse med åbningen af Fields. Jeg begyndte at researche modellen lidt, og tog hen og kiggede på den i en anden forretning. Jeg havde nu ikke de store forhåbninger. Stor var min overraskelse, da jeg så, at det ikke havde de ekstremt irriterende digitale skavanker som de andre TV, jeg havde set på (Især Philips). Nej det var ikke ligeså godt som PD30, men til prisen var det fantastisk. Ydermere, kunne prisforskellen jo så sættes til side, til et fremtidig projektorkøb .

Nu har jeg så haft mit Sony KV-32FQ70 i nogle måneder, og det har fungeret perfekt. Kanon billede med DVD, og ganske udemærket med TV-signal. Jeg har ikke oplevet nogle problemer med sportsudsendelser overhovedet, og det larmer heller ikke. Faktisk giver det ikke den mindste lyd fra sig. Mit ældre Philips TV derimod summede højlydt, et problem som rigtig mange fjernsyn har. Det eneste jeg mangler på FQ70 er component-indgange, men det har Philips heller ikke.

Det lyder til, at Soulman har været uheldig med et TV, der har første generation af denne teknologi og derfor ikke er noget at råbe hurra for. Man skal selvf. også være opmærksom på, at den generelt ringe kvalitet af TV-signalerne bliver ret tydelig på større fjernsyn. Dette er dog et generelt fænomen for alle TV i størrelsen.

Mht. Philips 9308, så har jeg ikke set det, men hvis det er bare lidt i stil med 9527, så ville jeg ikke have det indenfor min dør, om så jeg fik det forærende. Så ville jeg sgu hellere have et 50Hz TV!

Dette er bare min mening

Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

OttoJ
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Der må seriøst have være noget galt med det pd30 du har set, for der er jo kæmpe forskel på de to tv!?

Begge tv er usandsynligt dårligt indstillet fra fabrikken, så hvis TV'ene ikke er justeret ordentligt kan det være meget misvisende at sammenligne dem. Når de er kalibreret ordentligt er de to tv faktisk ikke så forfærdeligt langt fra hinanden, hvis du sammenligner "movie plus" på Philips'en og "Acuity" på Panasonic'en. Panny'en er lidt mere blødt og naturligt, mens Philips'en er skarpere. De to teknologier minder rigtigt meget om hinanden, på Philips'en er PP blot lidt mere "aggressiv" end på Panny'en, derfor fremhæves påde fordele og ulemper mere ved Pixel Plus.

Bruger du Progressive Scan på Panny'en bliver måden at vise billedet på dog så forskelligt at det nærmest er umuligt at udtale sig seriøst om hvad der er bedst.

Man må iøvrigt _aldrig_ bruge den indbyggede "pixel plus" demo i Philips'erne til at vurdere forskellen, det er en fup-demo, hvor kontrast og sharpness er skruet væsentligt ned i den side hvor Pixel Plus ikke er aktiv - hvilket faktisk gør billedet _bedre_...

Mvh. Otto, Tape Connection

Til top Vis OttoJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OttoJ

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ellers synes jeg det nye Sony FQ86 ser spændende ud.

Link til FQ86 info:
http://80.237.225.71/detail.asp?ID=92BE25B4A4FC4ED28C46CA221 068FA85&ProdID=11440#

kbakba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

FQ86 har desværre samme fejl som FQ85 og HQ100.
Til top Vis kbakba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbakba

venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Samme fejl som er hvad ?? Har selv et FQ 86 og billedet står knivskarpt og roligt og der er betydelig bedre lyd i denne model i de forgående modeller..     Men forklar endelig hvis der vil komme problemer med det, så man kunne komme dem i forkøbet..     
kbakba skrev:
FQ86 har desværre samme fejl som FQ85 og HQ100.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

venice skrev:

Samme fejl som er hvad ?? Har selv et FQ 86 og billedet står knivskarpt og roligt og der er betydelig bedre lyd i denne model i de forgående modeller..     Men forklar endelig hvis der vil komme problemer med det, så man kunne komme dem i forkøbet..     

Denne fejl:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6578&KW =sony&PN=0&TPN=1

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kbakba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Et godt eksempel på en af fejlene er at det kan hakke frygteligt meget i filmen Anger Management (DVD). Ved denne film er det så slemt at det hakke 1-2 gange i minuttet.

Men hakken optræder oftest ved region 1 DVD-film.

Glemte at tilføje at man IKKE kan komme fejlene i forkøbet og fejlene kan ikke rettes.

Til top Vis kbakba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbakba

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:

Hvor er det synd at du ikke vil ofre ca. 1000,- mere, fordi så kunne du få Panasonic's meget roste og omtalte TX-32PD30, som er det bedste TV på markedet pt.

Hilsen Christian.

Hvor dælen har du set det til den pris????

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes