Emne: POLL - Fragtmanden ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden haft kontakt til en "del" folk mht. nye højttalere,
men samtlige folk har været enten for dovne eller været bange for at
sende vare med fragtmanden - så nu tænkte jeg at jeg lige ville se om
det er en generel mening om dem, hvis ja...hvorfor?
Stem/skriv løs
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke bange for at sende mine højttalere med fragtmanden. Det gjorde jeg da mine Audiovector M3èr skulle opgraderes, ikke noget problem. Men da de kom retur var med TNT var der hul i den ene kasse, der var heldigvis ikke sket noget. Jeg sender maling med fragtmanden hver dag på mit arbejde og det er sjældent der går noget galt.
Mvh
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke sendt sager der kan gå i stykker med fragtmænd, grunden er, at uha jeg var imponeret over at manden alene kunne lunte afsted med den store tunge madras... men den blev også slæbt hen over jorden halvdelen af vejen, og da jeg i første omgang fik den leveret var den forstærkede pap-'æske' meget slidt og beskidt af at havde revet fliser op!
Har ellers ikke den store erfaring med at sende sager med normale fragtmænd, og efter min maddrasoplevelse får det nok heller ikke. Jeg kan da måske havde været uheldig (der skete dog ikke noget med selve madrassen), men da jeg i en kort periode arbejde med at køre golfudstyr til bl.a. Sverige, der behandlede man ski varene ordenligt.
NB: har ikke stemt i denne Poll, da jeg ikke har den vilde faste mening endnu  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal man sende tunge ting, så må man sørge for at pakke det ordentligt ind. og så ellers betale det, det koster. OG selvfølgelig finde en fragtmand man stoler på. jeg er så heldig at have familie der kører fragt rundt i hele dk, så hvis det ikke er noget de kan klare, så ved de nøjagtig hvem man skal undgå.
fx sender jeg ikke noget med DHL, de par chauffører jeg ha været i kontakt med, har mildt sagt være nogle svin.
Og når jeg får behov for at sende tunge ting, så har jeg en god kontakt i nærheden.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører til dem der er bange for at få noget fragtet (brugt køb) med hvem som helst (undtagen mig selv), uanset om det er fragtmanden eller post DK.
Har haft uheld med post DK, fik smadret en Thule tuner, som var yderst forsvarligt pakket ind. Når jeg siger smadret, så var den smadret der var hakket en ordentlig luns af den massive alu-front, alle knapper på fornten var trykket, displayet virkede ikke mere osv. Embl. var meget trykket og der hvor fronten havde fået et drøn var der hul i embl. efter en stor spids genstand.
Efter et længere sagsforløb, ender de med at betale, hvad jeg har handlet den til på dba.dk. De ser ikke på hvad den er værd eller noget andet. Den var meget mere værd for mig end de 1500kr jeg gav, da den er umulig at opdrive brugt og så til den pris. Post DK understregede udtrykkeligt, at den eneste grund til at de overhovedet erstattede den, var at den var sendt som forsigtig post. Man er stort set retsløs med en almindelig postpakke, hvis ikke det er sendt i original embl. inklusiv alt hvad der dertil hører af flamingo indlæg og bobleplast. Det er der jo stort set ikke nogen der gemmer, når man har ejet en forstærker eller andet i 3-4år.
Nå men tilbage til fragtmanden, jeg har også hørt deres blakkede ry og min bror har arbejdet for dem i sorteringshallen, han mener heller ikke man ligger den store iver i at behandle pakkerne ordentligt. Desuden så er det lidt mere omstændigt at sende med fragtmanden end med post dk. Kald det bare dovenskab, men jeg tror også det er med til at afholde mange fra at bruge fragtmanden.
Nå men slutkommentaren er, hvis man sender, så pak tingene ORDENTLIGT ind og gør samtidigt som Witzel siger, betal det det koster at få det sendt forsvarligt, det er et dumt sted at spare.
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed et lille besyv.
Nu kan jeg godt være naiv, men jeg vil da utrolig gerne høre om en "sikker" fragtmand at bruge... Jeg arbejder i en branche hvor vi af og til får brug for at sende relativt følsomme objekter med fragtmand - og jeg kan med sikkerhed konstatere, at der mig bekendt ikke eksisterer et eneste firma hvor der ikke er risiko for at varen er beskadiget ved fremkomst. Alle er snu nok til at forlange en ekstrem indpakning af varerne, såfremt de skal garantere noget som helst. Men om jeg så pakker en skabslåge ind i dyner, skumgummi, vat m.m., er det ikke noget problem at knuse ting til ukendelighed...
Endvidere har mange nok oplevet at få eksempelvis 50 colli leveret under renovering af et køkken, bad m.m. - og i den forbindelse står der en bred fragtmand og skal have en kvittering øjeblikkeligt for hans levererance, vel vidende at kunden SKAL kontrollere alt det leverede for skader. Det kan være overordentligt svært for hr og fru Danmark at kontrollere eksempelvis et helt køkken for transportskader, mens en dybt utålmodig fragtmand står og råber på en underskrift, så han kan komme videre. Og problemet er jo så, at når først underskriften er på mandens papir, er han og fragtfirmaet praktisk talt fritaget for ansvar, og kunden skal nu forsøge at finde en anden og pudse en evt. reklamation på...
Kort sagt, har jeg absolut ikke de bedste erfaringer med fragt generelt. Dette betyder ikke at der ikke findes gode og dygtige fragtmænd, men jeg har altså ikke stødt på dem endnu...
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|