Emne: Redfox’s anlæg og mods.
|

|
Forfatter |
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4837
|
Sendt: 03 Maj 2025 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bitnissen2 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 03 Maj 2025 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6371
|
Sendt: 04 Maj 2025 kl. 03:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepppss..... Ser det nu.....
My mistake.
Men holder stadig fast i 1. April-fornemmelsen.
Helt utrolige nat-og dag forskelle man kan opleve, når man ved, man selv har lavet ændringer.
Lidt som i 80´erne, da man ikke vidste bedre __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
bitnissen2 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 04 Maj 2025 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk
Jeg kan godt tildels give dig ret.
Du ved jo også godt at når man sætter de der 22" alu fælge på ens bil. så får den jo også MINDST 200 HK ekstra.
Dog vil jeg sige at Redfox har fat i noget. Det har betydning hvad for martriale man bruger og hvordan.
Det er jo en af de ting med denne her "hobby" (læs sygdom) som går det sjovt.
Dog er jeg selv kommet frem til at det perfekte lyd findes ikke.! Der er ALTID! noget der kan blive bedre. Og vores øre forandres med årene.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2025 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.......
"Sygdom" vil jeg gi´ dig absolut ret i.
Resten er jeg komplet uenig i. Når vi snakker højttalerkabler, er det fuldstændig ligegyldigt, hvilke
materialer du/vi bruger, hvis bare kvadratet er stort nok, og impedansen/dæmpningsfaktor er lav/høj nok.
Ingeniiør eller ej.......
At påstå, at måden hvorpå en skrue påvirker korerne i et kabel med tilhørende ændring i lyden, er og bli´r en
påstand/gætteværk/teori, så længe det ikke er dokumenteret med målinger af ændrede elektriske egenskaber.
Og underligt nok er den allerbedste måde at terminere et kabel på = crimpning slet ikke nævnt.
At påstå lydforskel på materialet af kabelsko = vrøvl.
At påstå lydforskel i andvendt type af loddetin = vrøvl.
Alt sammen beviseligt hvis man havde gidet at gennemføre en grundig blind-/ABX test, men sjovt nok er vejen til helvede
brolagt med alskens undskyldninger, når HiFi-Phools stilles overfor den slags ulødige spørgsmål.
Helt på samme måde som når man konfronterer løgn/svada fra markedsføringsafdelinger på overpriset HiFi.
Så er man bare negativ og har ingenting forstået. Blindtest........ og alle løber skrigende bort.
"Og vores ører forandres med årene". JA....... men ikke minut for minut, så en blind-/ABX-test er ganske udslagsgivende
og et godt arbejdsredskab for at bevise, at de fleste ikke kan høre en brøkdel af det, de tror, de kan, når de ikke kan se,
hvad det er, der spiller.
Så betragter stadig det oprindelige indlæg som støj/larm, helt uden hold i virkeligheden __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 623
|
Sendt: 04 Maj 2025 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forholder mig i mit indlæg til de uheldige erfaringer jeg selv og min kammerat har oplevet, ved at have lavet nogle relativt tykke og nogle tykke højtalerkabler. Vi er altså to som har lavet det sammen. Vi har gjort os nogle erfaringer omkring monteringen, eller termineringen om man vil, af kablerne. Vi har både set og hørt hvad dårlige mislykkede lodninger kan gøre.
Det var åbenbart ikke lykkedes os at lave nogle tilstrækkeligt gode lodninger i en del forsøg, og derfor var en del af lederne i kablerne brændt. Vi troede først at det havde noget med kablerne selv at gøre, så vi prøvede andre. Derefter forskellige stik. Samme resultat. Da vi begyndte at skære kablerne op, aflodde stikkene og se hvad i alverden der var i vejen, for det lød fælt, opdagede vi de brændte ledere. Gode lodninger, men med for høj temperatur.
Nu har vi fået styr på termineringsmetoden, og lodder hver gang, og med godt resultat. At skrue eller krimpe er også en metode, som fint kan lukke god lyd igennem, vi har selv gjort dette og hørt det, men jeg (singularis - 1' person af verbets bøjning i person og tal) har i mit indlæg argumenteret for og vist, at det efter vores opfattelse ikke er lige så godt som at lodde.
Jeg beskriver ikke, at krimping eller skruer lyder dårligere end lodning. Jeg beskriver at nogle dårligt loddede kabler lyder fælt med et lydbillede som falder sammen, med en grim diskantovertone som hvæser i ørerne, og en mere upræcis bas. Det kan jeg godt forstå, for samlingen var jo gået helt galt.
Efter at vi har fundet en god samlemetode, var lyden på plads igen. Både min kammerat og jeg holder absolut fast i, at den metode er en mekanisk bedre idé, end at kvase lederne med skruer, eller med krimping som er næsten det samme, og hvor kontakten til hver enkelt leder lader noget tilbage at ønske.
Det er for mig ikke interessant at se, at nogle ledere er blevet sorte og brændte. Det er interessant at finde ud af hvorfor de er blevet således. Der er en sekvens af handlinger eller hændelser, som leder i den retning, og dem ville vi gerne finde ud af. Der kom vi, efter at have prøvet flere kabler, flere stik, til, at temperaturen var alt for høj. Dette var den fordi den loddetin vi brugte har et noget højere flydepunkt.
Og det er altså ikke en lille tynd interne signalledning eller et komponentben vi loddede. Der er andre krav til en stor lodning som skal holde en tykt kabel fast, samtidig med at det skal have fat i alle lederne. Derfor var der til sidst kun at prøve andre loddetin; først noget mere almindeligt, dernæst noget lidt mere "eksotisk" med lidt sølv i. Der fandt vi til sidst, at en bestemt loddetin flyder godt og virker godt til disse samlinger.
Det var hvad jeg beskrev. Jeg forholdt mig til hvad vi har oplevet og afprøvet. Jeg har argumenteret for, at nogle monteringsmetoder er ringere end andre, og jeg har forholdt mig til flydepunkter på flere slags loddetin. Det er direkte erfaringer, ikke noget voodoo her. Jeg har ikke belagt noget kabel eller stik med saften fra en sjælden plante fra Kaukasus, som er blevet spist og derefter indsamlet fra nogle sjældne langhårede får som græsser på en bestemt skråning i 1856,7 meters højde.
Jeg tror at min kammerat stadig har nogle af de dårligt mislykkede kabler. Det kunne da være at han kunne tage dem med til mig, og sætte dem på mit anlæg igen (han bor langt væk), og så kan du jo tage toget herover og lytte selv. Jeg kan godt love dig, at der er forskel. Mit indlæg handler således ikke om kabler, for det er en helt anden snak. Der er intet placebo eller psyko-analytisk audiofænomen her. Det er simpel fysik: om noget er ordentligt lavet eller ej, og hvorfor.
Alle ideer og materialer er vores egne købt og betalt som alle andre, og ordene er helt mine egne. Jeg reklamerer ikke for noget som helst. Jeg beskrev hvad vi har brugt og gjort. Så kan man jo tage det til sig, eller lade være. Det er en personlig sag. Man kan også bare lade være med at læse det, hvis det støder på manchetterne. At være uénig er helt fint med mig. Gud ske tak og lov, for at vi ikke alle sammen oplever, gør eller mener det samme. Det ville sikkert være ret kedeligt i længden.
Normalt beskriver jeg i mine indlæg hvad jeg gør med mit anlæg eller dele heraf. Jeg bruger (alt for) megen tid på at lave anlæg, og har gjort det siden jeg var ca. 14 år gammel, hvor jeg betalte små 30.000kr for mit første anlæg (mange mange aviser uddelt). Det lød fint, men ikke godt nok og slet ikke til prisen, og så gik tiden med mods og andre apparater til rimelige priser, og al det andet som nogle af os går og roder lidt med i fritiden. Det har jeg så gjort konstant i 43 år. Jeg betaler ikke i hundredetusindevis af kroner for et apparat; hverken før eller i dag. Det kunne jeg virkelig ikke finde på.
Min viv og jeg vil meget heller ud at høre noget live. Jeg prøver at få god lyd til timelige penge, og det er i mine ører meget sjovere, end blot at have en lang lang række af udskiftninger af kasser. Men hver til sit, naturligvis. Jeg beskriver ikke noget forgyldt; ikke noget med at alt bare er bedre hver gang, men jeg beskriver det der sker for(-an) mine ører. Modsat nogle af mine venner, har jeg altid passet godt på mine ører. Jeg måtte talrige gange ved den overståede lydmesse ved Sluseholmen udvandre, fordi jeg ikke brød mig om lyden eller det blot var alt for højt.
Det må åbenbart være anderledes med nogle menneskers ører, siden de synes ikke at kunne lytte ved almindelig volumen, men har brug for at spille hamrende højt. Det har jeg, som jeg tidligere har skrevet i tråden, bestemt ikke brug for. Jeg søger for eksempel ikke mange Watt, men god lyd og nu snart med nogle flere ampere bag, når det er nødigt, for at give bedre lyd.
Jeg kan efter min bedste evne ikke se noget galt i, at jeg skriver vi er to, som har arbejdet med de omtalte kabler, frem for at det skulle være mig alene, for det er ikke tilfældet. Vi er når ret skal være ret, flere som har prøvet os frem efter samme ideer, og vi er nået til samme resultater. Nogle er i udlandet, forskellige steder rundt i Europa, og det er ret svært at lytte sammen ;) Men vi taler og skriver en del.
Lige nu står den på mere lytterumrum/stue-modificering, dog ikke til min viv's og min stue, og vi (for jeg hjælper) er i gang med at bygge moduler, og skal ud og hente flere materialer. Om det lyder godt? Tja, det vil tiden vise. Så må man jo lave om og om og om, indtil man forhåbentlig opnår det man ønsker. Ellers må det være nye ideer, nye løsninger, nye detaljer, nye afprøvninger.
Om min egen forhåndenværende forstærkerombygning kan jeg blot sige, at jeg udser mig flere komponenter og køber dem ind. Det er for mig langt mere spændende at prøve at gå i detaljer med hvad jeg laver og kan lave, end bare at svinge Dankortet i een uendelighed. Det er langt mere interessant at fintune, få nye ideer og prøve dem af. Hvor langt kan man gå ? Hvor langt kan man nå? Nogle gange er det et skridt tilbage, andre gange er det et skridt frem. Men når man starter fra et ret lavt niveau, er det altså ikke svært at gå mange skridt i den rigtige retning.
Ikke noget "alt lyder bedre" her. Men ikke alt lykkes. Min "rørbombe" for eksempel, fik forstærkeren til at gå i selvsving, lige meget hvad jeg prøvede. Så den "røg" ud igen. Men den er jeg nu ved at modificere til forhåbentlig at virke i en senere udgave af min ydmyge 60Watt forstærker. Det stakkels Copland CTA-401 kabinet er nu ved at blive svejset for 3' gang. Det er fordi det svejseanlæg vi brugte, fik problemer med at fremføre tråden, og vi måtte opgive.
Så måtte jeg igen tage fri fra arbejde og køre et andet sted hen. Ups, nu skrev jeg "vi" igen. Det må du undskylde. Nå, men der var faktisk to som arbejdede på det den dag, på at forberede og svejse kabinettet. Jeg sleb det og en ven svejsede. Jeg kan ikke svejse, og så må jeg jo søge hjælp fra andre som kan. Ligeså med at fræse og dreje, og nogle gange lodde. Er det ikke mageløst? At andre gerne vil hjælpe?
Hav en god dag. Med diffusionsåbent lærred-hilsen, Redfox
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2025 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt OK Redfox..... Ingen, der føler sig "stødt på manchetterne"..... i hvert fald ikke jeg
Det hele er også lidt bedre forklaret denne gang.
Altså...... I har lavet dårlige lodninger.... OK.
I har haft varmet for meget og "kullet" korerne i kablet.... OK.
Altså fejl-40, der har resulteret i dårlig lyd. Det kan man forstå.
Der findes 2 slags termineringer (og alle de imellem):
Enten en "løs" forbindelse eller en ordentlig. Den første vil man klart kunne høre i sammenligning med én, der ikke fejler noget.
Er forbindelsen fast/i orden, vil jeg påstå, at du ikke kan høre forskel på en skruet forbindelse kontra en loddet ditto, og
det uanset typen af loddetin.
Undrer mig lidt over, at en såkaldt elektronikingeniør i det hele taget kan lave en dårlig lodning.
Det burde være logik for burhøns, at en alm. loddekolbe såsom Weller WSD-81 for eksempel, ikke er i stand til at lodde
et 4 eller 6 kvadrat højttalerkabel, og a5t opvarmning af emnet er det eneste saliggørende for, at loddetin "flyder".
Blyfrit loddetin er en fornærmelse mod hobbyister, og kan heldigvis stadig købes.
Nok om det.
God søndag til dig __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2025 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boyd.dk: Jeg kender ikke dig. Du kender ikke mig. Du er helt sikkert et rigtig flinkt og rart menneske. Men vi kender kort sagt ikke hinanden. Vi har helt sikkert hver især en lang række af meninger, holdninger, oplevelser, målinger, argumenter og så videre. Det kræver et vist kendskab til hinanden at forstå det en anden siger. For et udsagn er kun en del af det samlede menneske. Her kommer internettet lidt til kort.
Det er lige præcist den slags argumenteren som tråden nu har fået, som jeg ikke bryder mig om. Ikke fordi jeg ikke kan tåle at høre det, eller diskutere det. Men fordi man kan læse det igen og igen på alle fora. Og folk kommer blot op at skændes. Jeg bryder mig ikke om en nedladende, uvenlig eller sarkastisk tone for eksempel, og jeg er her ikke for potentielt at skændes med andre om et kabel gør dit eller dat. Eller noget helt tredje.
Jeg er her for at læse om andres erfaringer og ideer, samt skrive om nogle af mine. Jeg får nogle pm om at modde VRDS-drev eller andet og dem svarer jeg på. Men der er så mange bedrevidende mennesker derude, og som ikke skyer nogle midler for at sætte andre ned. Jeg læser i nogle tråde, igen og igen om at a/b teste. Det er da fint nok. Men man må nok også overveje, om der er en idé i for eksempel at langtidslytte. Tage noter, repetere og så videre. Jeg er bare en glad amatør, som prøver mig lidt frem. Jeg proklamerer ikke en absolut sandhed. Og tror heller ikke på en sådan i HiFi-verdenen. Jeg tror på årsager og årsagsforklaringer, og lytning. Mit anlæg, mine ører. Mine omstændigheder. Andres anlæg, deres ører. Deres omstændigheder.
Jeg har lidt udstyr til at måle med. Nogle true rms multimetre, nogle oscilloskoper, analoge og digitale, frekvensgeneratorer og andet. Og jeg har et par venner som arbejder med disse. Og som har rigtig meget udstyr. Jeg skal love dig for, at jeg ikke gider spilde tiden på at lave målinger for dig. Det er jo slet ikke vigtigt. Lytteindtryk er vigtigt. Kan du vise mig det apparat som giver dig et tal på hvordan rødvin og hvidvin smager? Jeg var så heldig at min elektronikingeniør-kammerat arbejder med bl.a. dette til daglig og har noget godt grej til at samle kabler med, som beskrevet.
Det her er lige præcis den slags jeg ikke gider spilde min og din tid, og tråd, på. Jeg mener at det er kontraproduktivt. Alle må have deres meninger. Og de kan bakke dem op eller lade være. Ja, der er rigtig meget omkring påstande i HiFi branchen. Så jeg er sådan set ikke helt uénig med dig Boyd. Sådan vil det nok altid være. Prøv at læse mit/mine forrige indlæg. Det her er lige præcist det jeg bare ikke ønsker kommer ind i min tråd.
Jeg har allerede klargjort en hel del (lange) indlæg til upload, og uden voodoo. Og det mener jeg, at jeg generelt ikke bruger. Altså ikke noget voodoo. Jeg forholder mig generelt til det jeg afprøver og lytter mig frem til. Hvis man for eksempel ikke tror på eller kan måle sig frem til, om en kondensator kan gøre et eller andet ved lyden, kan man jo blot lade være. Så er det jo bare sådan. Da jeg f.eks. udskiftede en mængde komponenter i min forstærkers strømforsyning, gik jeg bl.a. fra 40000µF, til 88000µF i ladelytkapacitet. Om det nu var Mundorf's skyld, eller blot en meget højere kapacitet der gav en forbedring skal jeg lade dig afgøre. Men det lød bedre. Og jeg behøver ikke måle mig frem.
Da jeg forberedte at udskifte udgangstransistorerne og fordoble dem i antal, af målbare grunde, tog min kammerat udstyr med til at måle dem så præcist, at jeg har 8 nøjagtig eens-målende i in forstærker. Og det krævede 24 af slagsen indkøbt for mine inflationsramte sparepenge, at kunne få nogle som måler nøjagtigt eens. Men det siger ikke noget om lyden fra dem. Jeg har gennemmålt de gamle, og de arbejder ikke optimalt, er uden for specs og er meget langt fra at måle eens. Udvikling, selektion og 32 års virksomhed i min forstærker har gjort dette.
Ikke helt tilfældigt har jeg på et tidspunkt overtalt en af mine naboer til at købe en forstærker magen til, og den har jeg lånt og a/b'er med ;) Og det er mig som justerer bias på den, så jeg ved, at dét i al fald måler eens. Jeg har købt to eens Copland cd-afspillere bortset fra farven. Den ene er sølv, den anden er sort, men de lyder nok temmelig éns fra start Og når jeg har moddet den ene, sætter jeg begge på, og a/b-lytter ;) Derfor ekstra eens kabler med mere. Og jeg sørger for, at de måler eens i justeringen af servo'erne, ved hjælp af nøje repeterede justeringer og måleinstrumenter.
Da jeg igennem mange år har moddet VRDS-cd-afspillere fra Teac og Esoteric samt Copland, har jeg efterhånden en stak af dem i kælderen. Jeg har således 4 drev/afspilere jeg løbende arbejder på og sammenligner med/imellem, ved a/b-lytning. Jeg har (indtil for ganske nylig) haft 3 af de samme sæt Tara Labs højtaler kabler, som jeg skiftede rundt imellem, for at høre om der var forskel, på f.eks. single-ended og bi-wireing.
Jeg er en langsom lytter, og skal bruge lang tid på at kunne identidicere eventuelle forskelle. Samme stik, samme kabler. A/b-lytning. Og så har jeg sat spændbare WBT stik på det ene sæt. Lød det bedre? Næ, jeg kunne i al fald ikke høre forskel. Jeg har f.eks. 2 sæt af de samme bedre Tara Labs signalkabler, som jeg bruger til den ene af mine spoler, og min 16 sport studiespole og min (nu solgte TCD-3014a), og a/b-lytter. Også op imod andre kabler, f.eks. mit 60cm korte air1.
Da jeg havde min Onkyo Grand Integra DX-G10 cd-afspiller, lyttede jeg på den op imod mit Teac P700/D700 sæt. a/b lytning. Eller mit P500/D500 sæt. a/b-lytning. Jeg har også købt flere af de helt samme racks, for at de skulle stå på samme måde, flere af de samme strømkabler således, at de havde samme betingelser. Jeg har haft nogle af tingene med i de to lydstudier jeg har adgang til, for at lytte i et andet bearbejdet rum. Og i et tredje større rum, bygget i andre materialer, loft, gulv, vægge, dæmpning, refleksioner og så videre. Og meget andet. Jeg ved ikke, om det måske kunne tilfredsstille dig lidt?
Jeg lader denne diskussion ligge her. Så kan jeg og de få som måtte ønske at læse det jeg skriver, eller komme med konstruktive ideer og så fremdeles, komme videre. Jeg beklager over for dig Boyd, og for andre, at jeg tager brødet fra munden, og svarer direkte. Det er ellers ikke noget jeg betjener mig af.
Beklager Mikkel G. Jeg lader denne diskussion slutte her, og fortsætter mine normale indlæg som de kommer.
Med a/b-hilsen, Redfox
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4837
|
Sendt: 04 Maj 2025 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt ok 
Og så lader vi diskusionen stå med det...
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2025 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker
Med sølvloddetin-hilsen,
Redfox
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 04 Maj 2025 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@redfox.
Nogle uhyre detaljeret indlæg.
Men der er en anden vej til forbinde HT-ledninger. Stik ledningen ind i hullet på HT-terminalen (der hvor bananstik puttes
i).
Pres så efterfølgende en tænd- eller tandstik ind i samme hul så ledningen kommer i spænd.
Man får en direkte kontakt med HT-ledningen og sparer pengene til stik.
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2025 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels,
Jeg kan godt lide detaljer. Jo, den har jeg skam også brugt, selv om det er temmelig længe siden. Jeg skar et par centimeter af hvert år (i begge ender) af Audioscan's 2,5 kvadrat rent kobberkabel, som det vist hed. Direkte til dig, uden fordyrende mellemled ;) Mglp... Det er længe siden, for jeg husker at jeg skulle direkte fra den sidste time (fysik) ind til Audioscan, efter at alle os drenge i klassen havde dyrket deres nye katalog, som vist var i et sjovt højt format. Jeg købte også nogle mærkelige bananstik, som hurtigt røg af igen, da de ikke sad fast, og jeg brugte derfor samme metode som du netop beskrev.
Og så lige en sjov hændelse fra i dag: jeg har i dag bygget rum-dæmpningsmoduler sammen med en ven, og så skal de til udlandet, og så må vi se, hvordan de virker dér. Imens vi lavede de moduler, passede ikke mindre end 50 betjente på os ;) Lige indtil en betjent kom over til mig og spurgte om vedkommende måtte låne et toilet, da en måge havde droppet en enorm fugleklat på uniformen, lige før Hendes Majestæt MII skulle køre forbi ;) Ha ha! Super sjovt. Selvfølgelig kunne vedkommende lynhurtigt låne et toilet og nogle ting til at rengøre sin uniform med ;)
Med beryllium-hilsen (eller er det en fugleklat?), Redfox
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2025 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en gæst forbi: En NAD Silverline S300 i fornuftig god stand.
Efter en rensning m.m. blev den sat til her i stuen, og varmede op. Så var vi et par stykker som lyttede, og generelt var der tilfredshed. Man
kan godt mærke, at den har to store transformatorer og en pæn stor strømforsyning generelt. En udmærket forstærker, som sikkert ville have
glæde af lidt opdateringer her og der.
Her på skrivebordet til et lille tjek:
Her er lidt detaljer:
Underside:
Der er to store ringkernetrafo'er, som dog er uden læsbare specs, desværre:
8 gange 10000µF, 63Volt, fornuftige Nichicon:
Grimme galvaniserede stik i udgangen, de "sjove" modstande med spoler indeni med indbygget induktan ;) :
Et okay Blue Velvet pot med motor:
Dejlige store kølemuligheder og et godt chassis som er til at skille ad, relæer i indgangen, selv om det kun er på plus siden, og med den
sædvanlige kedelige fælles stel, samt 8 glimrende udgangstransistorer.
Og her spiller den så:
Tak for lån!
Med Nad-hilsen,
Redfox
|
Til top |
|
|
|
|
Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|