Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 06:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Floes Pro-Ject god lyd på kontoret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 01 November 2020 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Halløjsa.

Vi er igang med at reetablere vores kontor i huset følgende en fugtskade, og står således også for at skulle indrette kontoret på ny. I den forbindelse har jeg besluttet mig for, at jeg er ved at være træt af computerhøjttalere og bluetooth hovedtelefoner, når jeg lytter til musik ifm. arbejde :)

Jagten er derfor gået ind på et minimalistisk og semi-seriøst anlæg, som kan supportere behovet for både at lytte via hørebøffer og på højttalere på kontoret.

Første step har været at finde en headunit. Kilden til anlægget bliver min PC og Tidal hifi. Jeg har derfor fokuseret på at finde en enhed, som indeholder integreret DAC og head-amp, og samtidig er lille nok til at den kan stå på et skrivebord.

Valget faldt på Pro-Ject Pre Box S2 Digital, som er en meget minimalistisk head-amp, pre-amp og DAC, der sluger TOSLINK, COAX og USB, og via sidstnævnte sågar kan decode MQA-streams. Den er netop landet i løbet og ugen, og vi har derfor kun lige taget hul på vores venskab. De første indtryk, som hhv. DAC og head-amp er dog positive :)





__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 02 November 2020 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Da systemet kommer til at skulle stå frit på mit skrivebord, har det været vigtigt for mig at det tager sig pænt ud.

Ledninger kan selvsagt ikke undgås, men de kan omgås ;) Derfor har jeg sleevet hhv. strøm og TOSLINK-kablet, og kommer til alle øvrige kabler til anlægget også. Så tager kablerne sig da i det mindste nogenlunde ud :) 



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 03 November 2020 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Så landede de næste brikker i puslespillet.

Pro-Ject Amp Box S2 og Pro-Ject Power-Box S2. Som navnene antyder er der tale om hhv. en effektforstærker, og en ekstern strømforsyning i Box-serien. Sidstnævnte kan drive fx. Pre Box, Amp Box og en RIAA samtidig, og fungerer som et strømfilter.

Om dette har nogen egentlig hørbar effekt på lyden, må vise sig i en senere test. En anden årsag til at jeg investerede i den er at Pre Box ikke har nogen on/off-knap og derfor står tænkt konstant, hvis ikke man har mulighed for at slukke for den, fx ved at rive adaptoren ud af stikket i væggen. Langt fra en optimal løsning - specielt set i lyset af at den har et OLED display...

Planen er at Amp Box skal drive et sæt reol højttalere, som endnu ikke er indkøbt. Og nåh jah, så blev der naturligvis sleevet kabler igen  



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 11 November 2020 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Så landede næste kasse. En Wharfedale D10 subwoffer, som skal spille sammen med et sæt Wharfedale D11.1 reolhøjttalere, der også er på vej.

Sidste brikker i puslespillet er derfor kun et sæt hjemmestrikkede højttalerkabler og RCA-kabel. Jeg har selvsagt ikke hørt noget af grejet spille endnu, så det bliver interessant at høre om det performer som jeg håber.

Delene er alle købt med det for øje, at lyttetræthed skal være en by i Rusland, og for at få en relativt naturlig, åben men alligevel en anelse tilbagelændet lytteoplevelse. Jeg skal være ærlig at indrømme at samtlige komponenter er købt, uden at jeg har lyttet på dem først.

Budgettet for anlægget er nu engang relativt beskedent, og jeg er dermed også villig til at indgå et par kompromiser og løbe et par risici undervejs



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 12 November 2020 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hej floe
Nøjj, de ser nuttede ud😎
Glæder mig til at se det aat op, med de der vaffel-højttalere.

Hygge,
Beok

__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 11 Maj 2021 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Så lykkes det mig langt at længe at komme på plads på det nye kontor.

Lyttepositionen er desværre 90 grader vinkel ift. hvordan jeg sidder foran arbejdspladsen. Det er sådan det må være, og et kompromis som må indgås i et kontor. Til gengæld så er lyden meget afbalanceret hvor jeg sidder, og basgengivelsen hverken boomy eller tynd.

Alle kabler er blevet sleevet, og der er også blevet plads til et "hjemmebygget" højttalerkabel, på Audioquest SLIP, med Argon bananstik, sleevet. ... og med en klods amerikansk valnød, som gør underværker for lyden

 



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes