Forfatter |
|
Mumsfilibaba Forum Bruger
Bruger siden: 11 Januar 2020 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 16 December 2020 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrikn skrev:
Når man handler online med kreditkort,
plejer man at kunne få sine penge tilbage via sin bank, hvis
man ikke får de bestilte varer. |
|
|
Noget du har erfaring med for jeg tror ikke det er let. __________________ First One Cfa
|
Til top |
|
|
henrikn Forum Bruger
Bruger siden: 29 April 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 16 December 2020 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har normalt 60 dage, fra køb. Har prøvet det 2 gange. Dog ikke fra Hi-Fi freaks. Man udfylder en tro og love i banken.
__________________ Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 17 December 2020 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mumsfilibaba skrev:
henrikn skrev:
Når man handler online med kreditkort,
plejer man at kunne få sine penge tilbage via sin bank, hvis
man ikke får de bestilte varer. |
|
|
Noget du har erfaring med for jeg tror ikke det er let. |
|
|
Jeg har erfaring med det. Det er lige ud af landevejen.
En af grundene til det er så vigtigt at betale med betalingskort, og ikke bankoverførsel ved onlinehandel. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger
Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 745
|
Sendt: 17 December 2020 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mumsfilibaba skrev:
Noget du har erfaring med for jeg tror ikke det er let. |
|
|
Det er forholdsvis nemt. Du skal dokumentere alt omkring købet, faktura, betalingskort. Har du ikke fået din vare eller svare den ikke til beskrivelsen skal du gøre SKRIFTLIG indsigelse over for sælger. Svarer sælger ikke eller svarer sælger medsendes det i indsigelsessagen til banken. Du må meget gerne have prøvet mere end en gang og skrive endelig alle købsfacts i dine mails til sælger. Banken lægger vægt på at du har gjort en indsats.
På din banks hjemmeside finder du indsigelses formularen, som udfyldes så præcist som muligt. Den og al din dokumentation sendes til banken. I Danske Bank foregår det i en gammeldags kuvert! Banken bekræfter at den har modtaget materialet og starter en sag. I øjeblikket tager ekspeditionstiden ca en måned. Hvis du intet hører fra banken er det et godt tegn! Når sagen er færdigbehandlet får du svar.
Det er normalt tilsagn om at du får dine penge tilbage. Sagen slutter ikke der, idet sælger kan klage og det tager ekstra tid, op til 9 måneder har sælger. Du kan selvfølgelig også få et afslag, og så skyldes måske at sælger har givet banken oplyser, der strider mod de oplysninger du har givet. Mener du at dette er forkert anker du til banken. Taber du sagen, kan du anlægge et civilt søgsmål mod sælger. Det koster normalt kassen og du betaler.
Du skal have indgivet dig indsigelses sag senest 14 måneder efter købet, nogle banker giver en kortere frist, men lovgivningen siger 14 måneder, så nævn Pengeinstitut klagenævnet for banken, så skal du bare se, så sker der noget.
Er butikken gået konkurs eller stukket af til udlandet er det ikke dit problem, du har stadig krav på at få dine penge tilbage. Nets betaler banken.
Jeg er bankmand og har ekspederet adskillige indsigelses sager. Kun sager, hvor køber intet selv har gjort eller har mangelfuld eller forker dokumentation er blevet afvist. Men jeg er også forbruger, der køber en hel del på nettet og har lavet indsigelsessager i banken og fået mine penge retur.
Har du betalt via PayPal er ekspeditionen den samme, det går dog meget langsomt og du bliver ofte tilbudt andre løsninger end at du får dine penge, men i stedet måske får noget andet (som du så måske heller ikke får). Afslå disse tilbud. Har du betalt Told og Moms af et udenlandskøb og vundet indsigelsessagen, kan du få Told og Moms refunderet, men ikke PostNord gebyret på 160 kr. (dette gebyr bortfalder efter planen til sommer, til gengæld skal du så selv fortolde og betale moms af udlandsforsendelserne) __________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
th4dk Forum Bruger
Bruger siden: 05 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 17 December 2020 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg har modtaget mail fra kurator (advokat) at jeg kan afhente
mine ting hos hififreaks på mandag 😊. Så jeg ser et håb forude.
Hilsen Torben
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger
Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 17 December 2020 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har jeg også; men bor desværre i Aarhus, nogen på de her kanter der skal derover så send en PB, det hjælper jo lidt på udgifterne ved
afhentning, nu det ikke kan være anderledes __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
OleOle Forum Bruger
Bruger siden: 11 December 2017 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 18 December 2020 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
4711 skrev:
Så blev webshops'ne blokeret. Hifi-freaks.dk (.no/.se) Håber
ikke at der nogen, som er blevet bøffet, i den mellemliggende periode.
|
|
|
Hvor ser du det? Webshops'ne kører da stadig!
|
Til top |
|
|
Rosewind Forum Bruger
Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 19 December 2020 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget nyt om, hvad der sker med Densen? Lukker mærket ned eller kører det videre i en eller anden form evt. med en udvidet ejerkreds?
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger
Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3752
|
Sendt: 20 December 2020 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor står der at Densen lukker ???
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Rosewind Forum Bruger
Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 20 December 2020 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samme ejerkreds.
|
Til top |
|
|
itjf Lukket konto
Eget valg!
Bruger siden: 13 Oktober 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 21 December 2020 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosewind skrev:
Er der noget nyt om, hvad der sker med Densen? Lukker mærket ned eller kører det videre i en eller anden form evt. med en
udvidet ejerkreds? |
|
|
Densen kan da ikke lukke, de har jo givet livstidsgaranti på deres produkter
|
Til top |
|
|
Morfar123 Udelukket fra forum
Morfar tager en lur!
Bruger siden: 19 April 2017 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 364
|
Sendt: 21 December 2020 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger
Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3752
|
Sendt: 21 December 2020 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja med flere selskaber og cvr numre
Det betyder jo ikke at det er Densen der går konkurs....
|
Til top |
|
|
Morfar123 Udelukket fra forum
Morfar tager en lur!
Bruger siden: 19 April 2017 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 364
|
Sendt: 21 December 2020 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Ja med flere selskaber og cvr numre
Det betyder jo ikke at det er Densen der går konkurs.... |
|
|
Nej men bestemt et sandsynligt scenarie så spørgsmålet er helt fair
og relevant.
|
Til top |
|
|
OleOle Forum Bruger
Bruger siden: 11 December 2017 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 22 December 2020 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Og der man Densens regnskab, ser det ikke så godt ud.
|
Til top |
|
|
Teerex Forum Bruger
Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 27 December 2020 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utroligt at deres hjemmeside er oppe endnu (samme CVR som den virksomhed, der er under konkursbehandling). Beskeder på diverse fora og trustpilot tyder på de stadig tager imod bestillinger og betalinger, men kunderne hører intet fra dem. Forhåbentlig sender likvidator pengene retur ellers er det da en lidt ulden forretningsmetoden for nu at sige det pænt.
|
Til top |
|
|
haj-end HaiFai Forum Bruger
Bruger siden: 12 Juli 2016 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 20 Januar 2021 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mumsfilibaba skrev:
De er ikke helt fine i kanten. |
|
|
Jeg har gjort en del handler med Hifi-Freaks; altid sublim service og ubetinget markedets skarpeste priser. Har aldrig oplevet vrøvl med biksen. HifiFreaks har som en af meget få danske hifi-forhandlere konsekvent nægtet at tage kunstige snob-overpriser for varerne i modsætning til mange andre danske forhandlere og kæder (ingen nævnt, ingen glemt). Det tager jeg sgu hatten af for!
Håber, Valentin og de andre gæve gutter stadig forbliver i branchen.
Jeg tør vove den påstand, at HifiFreaks var en af få forhandlere som faktisk var helt og aldeles fine i kanten i en branche med iøvrigt unaturligt høje avancer og næsten ikke-eksisterende konkurrence på prisparametret.
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger
Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 21 Januar 2021 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersom de er lukket/under nedlukning, så er sagen vel nærmere, at de har tage unaturligt LAVE avanser! De er fint at sælge meget, men hvis man ikke kan få dækket sine omkosterninger pga. unaturligt LAVE avanser, så kan de kun gå, som det desværre gik.
__________________ Ofte er godt nok mere end rigeligt!
|
Til top |
|
|
HOLBERG Lukket konto
Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 21 Januar 2021 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt? Men nu er det sådan at en konkurs kan dække over mange bagvedliggende årsager og dispositioner. Dybest set er det kun ejerkredsen i Hifi Freaks der kender til den egentlige årsag/årsagerne. Under alle omstændigheder har jeg ingen kendskab til Hifi Freaks indkøbsaftaler, samt heraf kalkulerede dækningsgrader? Og jeg tvivler kraftigt på at øvrigheden på hifi4all har det. Med mindre man har været en del af Hifi Freaks. Så jeg skal ikke kloge mig på deres avancer (høje som lave) Ej heller årsagen/årsagerne til konkursen, da det høre til i skuffen for “det rene gætværk”
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger
Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 21 Januar 2021 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@HOLBERG
Præcis!
Mit indlæg gik mere på "unaturligt høje avancer"-kommentaren. Hvis en virksomhed (der ikke er et monopol) kan eksistere/overleve, så kan avancerne
vel næppe være for høje?!
__________________ Ofte er godt nok mere end rigeligt!
|
Til top |
|
|