Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 14:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forforst./effekt betydning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 12 December 2020 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

I et setup med surround forforstærker og surround effektforstærker - hvor vigtig vil I vurdere hver af de 2 dele er i forhold til lydkvaliteten?
Er det 50/50 eller er forforstærkeren klart vigtigst eller er effektforstærkeren klart vigtigst?
Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2698
Sendt: 12 December 2020 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

50/50. Hvad skulle man få ud af at have en signalkæde hvor det ene led er dårlige end det andet?
Opgaven består så i at sammensætte kæden så præmissen er opfyldt. Det er heri vanskelighederne opstår.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 12 December 2020 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
50/50. Hvad skulle man få ud af at have en signalkæde hvor det ene led er dårlige end det andet?
Opgaven består så i at sammensætte kæden så præmissen er opfyldt. Det er heri vanskelighederne opstår.


God pointe tak. Hvordan vil du vurdere NAD M27 og Nuforce AVP-18 i samme setup? Er de et fornuftigt match?
Nuforcen skulle være rimelig meget value for prisen dengang men om det stadig gælder ved jeg ikke?
Og vel egentligt det samme gældende for NAD M27 - selvom M27 er noget dyrere end Nuforce AVP-18.
Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2698
Sendt: 12 December 2020 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

@Aliaz
Jeg har intet kendskab til nævnte produkter. Du får brug for hjælp fra en som har daglig omgang med dem.
Og ellers må du gå den tunge vej og selv lytte dig frem suppleret med støtte fra al anden tilgængelig info.
Jeg har dermed ikke sagt, at opgaven er nem at løse
Sammensætter du produkter, som hver for sig er positivt anmeldt, har du ikke dermed garanti for at de matcher hinanden.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 12 December 2020 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
@Aliaz
Jeg har intet kendskab til nævnte produkter. Du får brug for hjælp fra en som har daglig omgang med dem.
Og ellers må du gå den tunge vej og selv lytte dig frem suppleret med støtte fra al anden tilgængelig info.
Jeg har dermed ikke sagt, at opgaven er nem at løse
Sammensætter du produkter, som hver for sig er positivt anmeldt, har du ikke dermed garanti for at de matcher hinanden.


Det er jo lige det. Faktisk er jeg meget tilfreds med lyden. Det var mest af nysgerrighed.
Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes