Hej
Jeg har det lille problem, at jeg ikke kan få lov til at opdatere mine betalingsdetaljer hos TIDAL, efter jeg har fået nyt VISA-kort. Jeg har prøvet de forslag der er at finde på deres hjemmeside - herunder at få banken til at kontrollere for eventuelle betalingsrestriktioner knyttet til kort eller konto - de melder at alt er OK.
Så starter det sjove: Man prøver at skrive til deres support. De bruger 2-3 dage på at returnere et autogenereret robotsvar, der kun indeholder de samme råd, man i forvejen selv kan læse på deres hjemmeside. De repeterer gerne rådene, på trods af at man i rimelig klar tekst, har beskrevet at man uden held har prøvet disse muligheder. I min sidste mail til dem, skrev jeg i et mere blomstrende ordvalg, i håb om, at robotten gav op og sendte mailen videre til et menneske. Det hjalp dog heller ikke.
Så søgte jeg lidt på nettet; det stod hurtigt klart at andre der har prøvet at få support også gav op - der er ikke nogen mennesker eller reel hjælp i den anden ende. Problemerne var bl.a. det samme som mit, opkrævning af betaling i den gratis trial periode, hackede konti, konti der ikke kunne tilgås, dobbeltopkrævninger for en periode osv. Der er åbenbart ikke mange mennesker, der oplever disse problemer, for så havde kritikken været langt mere massiv.
Men! Overvej det grundigt inden du vælger at sende dine penge i TIDAL's retning. Er der nogen her i forum, der er lykkedes med at få kommunikation med menneske hos TIDAL? Hvordan? For mit vedkommende, er problemet "kun" at jeg så kan vælge at lave en ny konto hos dem og starte forfra med favoritter, playlister, feeds osv. og håbe på, at det ikke bliver det samme, når jeg skal have nyt kort igen om 3 år.
Men, hvordan kan de af HiFi-verdenens producenter, der pryder deres brand med MQA-logoet, leve med så elendig (ikke eksisterende) service, fra den eneste MQA-udbyder? Hvilke streaming-alternativer findes der, som udbyder CD- eller højere opløsning? (OG: Nu skal dette IKKE dreje sig om lydkvaliteten af MQA)