Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Erfaringer med grafikkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Staffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg vil bare høre om hvilke grafikkort i bruger til jeres HTPC og hvad jeres erfaring er med disse og hvad i bruger HTPC'en til udover film?

Jeg har selv et aldrende Geforce 2 MX hvilket selfølgelig ikke er tilstrækkeligt til min PT-AE 500, så derfor er jeg især interesseret i at høre om jeres erfaringer med grafikkort med DVI!

Mvh Stephan

Til top Vis Staffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Staffer

Staffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen der har lyst til at dele deres erfaringer med grafikkort?
Til top Vis Staffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Staffer

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har et GForce ti4200, jeg brugere ikke selv DVI udgangen, kun tv-out til fjernsynet. Meen jeg syntes ikke tv-outen er blevet meget bedre siden mit gamle Geforce ddr
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Micker skrev:
Jeg har et GForce ti4200, jeg brugere ikke selv DVI udgangen, kun tv-out til fjernsynet. Meen jeg syntes ikke tv-outen er blevet meget bedre siden mit gamle Geforce ddr

Det har intet at gøre med grafikchippen eller producenten af denne at gøre, overhovedet! Det har noget at gøre med hvilken TV-Out chip kortproducenten har valgt at bruge, og på lige netop TY-Out området er det tit dér der bliver sparet pga. den meget hårde konkurrence der er på markedet for grafikkort.

Men nu er det også DVI-udgangen at Staffer vil bruge, så hvilken TV-Out der er og kvaliteten af denne er fuldstændig ligegyldig.

Jeg vil anbefale Staffer at købe sig et grafikkort med så høj en frekvens på RAMDAC'en som muligt, evt. prøve med topmodellen (som budget nu tillader) af nogle forskellige udgaver af forskellige kort, af forkellige producenter, så vel chipproducenter (nVidia, ATi, Matrox, ect.) som kortproducenter (Asus, Abit, ect.).
Prøv evt. med det her kort, da det har en RAMDAC på 475 Mhz.

Til dem som tilgengæld vil bruge TV-Out'et, vil jeg klart anbefale nogle af de forskellige VIVO kort som er på markedet, istedet for bare et almindeligt standard kort.

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes