Forfatter |
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1879
|
Sendt: 28 Maj 2025 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt gummiskæring og lidt lim, så ser bagpladen til bundkabinet nr. 2 sådan ud:
Også er bagpladen monteret og spændt godt fast, så limen bliver klemt godt imod kanterne, mens den tørrer:
Skal også lige have skåret og limet gummipladen til toppen af baskabinettet - så den står for tur __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2025 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik skåret og limet gummipladen til toppen af baskabinettet i går
Efter påføring af limen smækkede jeg lige topkabinettet ovenpå for at få en god udglatning:
Grunden til at topkabinettet er placeret en smule forskudt, er at jeg skulle have mulighed for at kontrollere gummipladens placering. Limen bliver er ret glat, lige når den er kommet på, hvilket gør, at gummipladen kan skride lidt, så der kan være behov for finjustering  __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2025 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er gået i gang med at lave "diffusorerne" til diskantbåndets kammer. Her er der mærket op til den runde afskæring af de bøjelige plader:
Pladerne er lidt vanskelige at skære, fordi de er ret tynde og har de fræsede riller, men det lykkedes:
Og efter diverse tilpasningsøvelser er den øverste diffusor limet i:
 __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2025 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sker der lidt igen
Diffusoren skal jo have lidt gummidæmpning på bagsiden, så på med noget klister:
Gummiet er nu lagt i og klemt godt på plads. For at sikre bedst mulig vedhæftning bruger jeg et stykke rundstok, som jeg ruller frem og tilbage på hele gummipladen:
 __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2025 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går fik jeg tilpasset diffusoren til nederste del af diskantbåndets kammer. Af en eller anden grund var den meget mere drilsk en den øverste, men det lykkedes da til sidst at få den limet i
Nu skal der så lige laves et stykke gummiplade, som skal limes på bagsiden af diffusoren, og derefter burde jeg være klar til at begynde på at sætte dæmpefilt i kabinetterne
Ingen billeder i dag, men der kommer lidt flere i ny og næ, efterhånden som tingene skrider frem ... __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2025 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik tilpasset og monteret gummidæmpningen på bagsiden af den sidste diffuser forleden, så nu er der ved at være klar til begynde på dæmpematerialet
Desværre når jeg nok ikke at komme videre i denne uge, da et kuldsejlet skabsprojekt under trappen i vores entré skal videre. Der var ellers bestilt en dyr snedker til at lave dette, men ham var vi nødt til at fyre, da han ikke engang kunne finde ud af at sætte skillevæggene i skabet i lod - med det resultat, at hylder og skuffer ikke kunne monteres  __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2025 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kommet styr på skabet under trappen nu - og endda tilføjet en lille smart detalje - og det betyder, at jeg har kunnet genoptage arbejdet på det andet sæt Enigma-kabinetter
Så jeg er i gang med at sætte dæmpemateriale i baskabinettet:
Jeg limer lige de to stykker dæmpefilt i bunden, inden jeg går videre med de øvrige stykker - så er jeg sikker på, at de bliver siddende, når jeg vender rundt på kabinettet undervejs  __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|