|
OK fint. Jammen det er sgu efter min vurdering et klart eksempel på, at den lc-clock tilfører jitter til kontruktionen.
Jeg synes faktisk at jeg fik forklaret din oplevelse :) - sig ikke at der ikke bliver lyttet til dig her blandt gutterne - ha-ha - og prøvet at finde en forklaring på et fænomen som vel egentligt er lidt knald i låget :)
Nu må jeg sige at jeg har en clock der nærmest gør det "hele lavere" så det kan godt laves på den fede måde. - dvs. mindre spetakkel - hvis vi skal bruge det udtryk.
Jeg tror at den tekniske forklaring på at den lc-clock ikke har fungeret skal findes i, at han ikke afkobler den hcmos kreds han bruger bare tilnærmelsesvist tilstrækkeligt, samt at der evt. kan være manglende filtrering på denne kreds. Det er mig stadig også en gåde hvorfor han bruger en hcmos kreds efter hans comparator på xo3. Jeg kan da godt se at det er godt som buffer, men det kan fandme ikke give andet end mere jitter, specielt med den implementering han bruger. (og uendelig tak til LC for at ligge hans diagrammer til rådighed for os) - det har vi såmænd lært meget af :) - hvad siger du LG ? |