Forfatter |
|
Justin Case Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2015 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 271
|
Sendt: 26 September 2021 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedst som man troede at dinosauren Genesis - var uddød, kommer de med en coronaforsinket tour først i England og senere i USA. Der er
vist ikke planlagt nogen Europaturne endnu. De har været så optimistiske at kalde deres turne for "The Last Domino"? Phil Collins har vist
allerede holdt adskillligee "The last farewell concert". Alle bandmedlemedlemmer er i begyndelsen af 70'erne. Phil Collins kan ikke længere
spille trommer længere - den opgave har sønnen Nic fået. Ifølge de andre bandmedlemmer er han ligeså god som faren. Phil Collins ligner
en ,der lige er hentet udfra plejehjemmet og må sidde ned under hele koncerten med en stok indenfor rækkevidde. Han kan stadig synge
de gamle numre, men slet ikke med samme kraft som tidligere Måske skulle de holde sig til instrumentalnumrene.
|
Til top |
|
|
Tommy S. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: København
|
Sendt: 26 September 2021 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genesis spiller i O2 Arena i London i midten af oktober. Der er enkelte billetter på O2 Arenas hjemmeside.
Med Phil Collins helbred, kommer der formentlig ikke flere koncerter, end de allerede annoncerede.
Jeg har en billet, flyttet fra sidste år, men da England stadig har orange status tvivler jeg på at jeg kommer afsted. Håber stadig
at det bliver muligt
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 26 September 2021 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ligger en hel Genesis koncert på YouTube. Den er fra den 20. september 2021 Birmingham, UK.
https://www.youtube.com/watch?v=t4mpjqLTrQk
__________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
Justin Case Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2021 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, stor respekt for Genesis. De spiller sammen fordi de elsker det. Og de har en god indbyrdes kemi. Jeg kender ingen bedre
keyboardspiller end Tony Banks om hvem deres producer har udtalt: Uden Tony Banks - ingen Genesis- En klassisk uddannet komponist
analyserede engang nummeret "Fifth of the Firth", der bl.a. rummer en af verdens smukkeste guitarsoloer - fra node til node. Han var flere
gange blæst bagover pga Banks' akkordprogressioner, som han fandt geniale.
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2977
|
Sendt: 02 Oktober 2021 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Fifth of the firth", fra albummet "selling England by the Pound". Et af de helt store album.
|
Til top |
|
|
prime Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 02 Oktober 2021 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
"Fifth of the firth", fra albummet "selling England by the Pound". Et af de helt store album.
|
|
|
Jep… sammen med “A Trick of the tail”, Hør Banks smukke keyboardspil på nummeret “Entangled”.
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 04 Oktober 2021 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
The last Domino, ligger på tidal. Hvis der skal prøvelyttes. - Men det ved i sikkert...
Uanset, giver Phil Collins, og resten af bandet, hvad de kan. Også selv om kraften er mindsket. I de situationer, hvor de skinder, har de så noget andet, indre, at give i stedet.
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
Justin Case Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2021 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bandet spiller sjældent numre fra "And Then There Were Three" live, bortset fra radiohittet "Follow me Follow You". Et overset track herfra er
den nærmest ekstatiske "Snowbound", hvor man pga det fine guitarspil forledes til at tro at Steve Hackett stadig er med, og Tony Banks
brusende keyboard giver mig gåsehud og sitren i hovedbunden og sender mig direkte i den 7¨vende himmel. Jeg anbefaler et genlyt
|
Til top |
|
|
Roskilde Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2017 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 03 November 2021 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige of er der nogen der ved om de 2 lange tromme soloer er udgivet eller er der kun muligt at finde dem live ?
så phil live for nogle år siden der var der stadig go gang i hans stemme og ja sønnen kan virklig give den gas på trommer :)
|
Til top |
|
|