Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 12:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bas svag forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 29 December 2021 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Pga. af efterklangen og roomgain...

Ja, det er korrekt at design og arkitektur ofte kommer før godt lyd-"indeklima", men det er altså ganske lidt der skal til for at forbedre akustikken i de fleste rum. Selv B&O har lavet et højtalersystem som er kombineret med akustikpaneler. Og da 98% af indbyggerne i dette land ikke går op i lyd, sådan som vi gør, så vinder arkitekten... Men mange nye byggerier tager højde for det, og jeg mener endda at der er kommet regulering på området. Derfor ser man ofte akustiklofter som modtræk til store glasflader og hårde gulve.

I gamle huse og lejligheder er det sjældnere med disse problemer...

Og uanset, så er alle løsninger et kompromis... medmindre at man inddrager rummet til formålet.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 31 December 2021 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også rykke lidt rundt på de ANér før du kaster dig ud i andet. Første reflektionspunkt osv. Men EQ er gaven der giver...for
nogle typer. Vi andre lider i stilhed. Med puder og madrasser, skrammel of lpér.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 05 Januar 2022 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

kblb skrev:
Jeg har brug for en forstærker der er svag/shy i bassen da bassen i mine AN J’er er for dominerende i mit 12 kvadratmeter
værelse.
Jeg har Googlet lidt og det ersvært at finde noget. Muligvis Cyrus eller Sugden 28. Jeg har en klon af Gaincard (Konus Integrale)
perfekt til AN K’erne men ikke J’erne.
Forslag modtages gerne.
Kristian

Hvilken forstærker bruger du nu?

Jeg har tidligere fået god Audio Note-'specifkke' inputs i denne gruppe:
https://forums.stevehoffman.tv/threads/strictly-for-fans-of- audio-note-uk-all-things-audio-note.422880/

Ved ikke, om det kunne være et skud værd.

Jeg kan huske, der var en gut, der var flyttet fra en stor lejlighed i USA til noget meget mindre i Asien et sted - og som havde lignende
udfodringer med basniveaut/-punchet.

__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 05 Januar 2022 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
kblb
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 06 Januar 2022 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Tak for råd. Det er noget af en tråd men værd at læse.
Det er en Konus Integrale 2000 som er en meget lig Gaincard 47labs.
Kristian
Til top Vis kblb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kblb
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 06 Januar 2022 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Ja, det har du ret i. Du kan eventuelt prøve at søge efter 'boomy' og 'bass' i tråden via google

Fx:

https://www.google.com/search?q=site%3Ahttps%3A%2F%2Fforums. stevehoffman.tv%2Fthreads%2Fstrictly-for-fans-of-audio-note- uk-all-things-audio-note.422880+boomy&rlz=1C1GCEU_enDK94 4DK944&oq=site%3Ahttps%3A%2F%2Fforums.stevehoffman.tv%2F threads%2Fstrictly-for-fans-of-audio-note-uk-all-things-audi o-note.422880+boomy&aqs=chrome..69i57j69i58.2276j0j4& ;sourceid=chrome&ie=UTF-8

Jeg kender ikke til din forstærker - men har du prøvet / overvejet noget fra Audio Note i stedet for? De plejer at sammenligne det med, at man heller ikke køber motor, gearkasse, bremser, instrumentpanel og chassis forskellige steder, når man køber en bil - selvom det nok ikke holder helt.


__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 06 Januar 2022 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også anbefale først at forsøge med at rykke lidt rundt på J'erne. Hvis du ikke kan løse det ad den vej, kan jeg som tidligere J-ejer anbefale an Pathos Classic MkIII med et par gode NOS-rør i pre-delen. Det er en rigtig god og medrivende forstærker, men den er lidt slank i bassen.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 06 Januar 2022 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Måske et dumt spørgsmål - har du hørt dem i andre lokaler/rum, hvor de har lydt godt - fx i demorum, hvis de er købt som nye? Hvor gamle
er de?

__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
kblb
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 07 Januar 2022 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

De er snart 3 år gamle og købt fra nye. Det er rumstørrelen; dvs. i stuen hvor de ikke kan stå fast er der ikke "boomy" lyd. Jeg er nu ved at vænne mig til Bellari EQ570'eren og det går faktisk meget godt med lyden. Det er helt anderledes end med high-pass filter hvor noget af lyden lød mærkeligt. Tak for råd med rør men der er ikke lige økonomi til dette.
Kristian
Til top Vis kblb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kblb
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes