Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 08:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Høj følsomhed til SET? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Musikelsker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2019
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 19 December 2022 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hey:

Jeg har "genopstanden" min hifi interessere efter en del år. Jeg benytter forskellige single endede forstærkere med lav udgangseffekt, bl. a PX 25 7-8 watt og 2a3 ca 3 watt.

Forstærkerne er vigtige for mig. Og jeg må have mere følsomme højttalere end det jeg har i dag. De er nu ca 92 dB følsomhed. Egentlig kan jeg spille højt nok - men jeg savner dynamik.

Jeg har tidligere haft meget mere følsomme højttalere - over 100db. Det er ikke nødvendigvis det jeg søger, men minimum 95 db er sikkert ønskeligt?

Mere følsomhed er lig med langt bedre dynamik. Og det må jeg have :)

Jeg spiller på 45 m2 - 3 meters til loftet. Så der er plads til at flytte en del luft. Jeg skal ikke tage nogen hensyn til placering i dette rum . Det må gerne være flot, men jeg har kun det krav at det lyder godt og "live" Rummet og højttalerne råder jeg 100% over.

Hvad tænker I at jeg søger? Det kan være kommercielle højttalere - men jeg ved de er få. Det kan også være en højttaler, som en dygtig, interesseret amatør, som jeg selv, har brugt tid på at udvikle

Jeg er åben for alle forslag - især de med høj kvalitet - og høj følsomhed/høj dynamik
Til top Vis Musikelsker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Musikelsker
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 19 December 2022 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Kan godt følge dine tanker der. Også det der har haft afgørende indflydelse på mine valg af ht og forstærkere.
Hvad med et sæt Klipsch Cornwall IV ?
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 20 December 2022 kl. 03:48 | IP-adresse registreret  

Russell K RED 50 på standere og to stk REL T5X. Masser af
reweivs om 50:Superhurtig og livlig skriver de. Hæng dig
ikke i 85 db. De er 8 ohm med få komponenter i delefilter og
5" bas. Jeg har hørt REL tx5. Den er hurtig og med god bund
uden at buldre. Desuden tager tx5 signalet fra 8 ohm
højttaler udgang på rørforstærker. De belaster ikke amp
overhovedet. Jeg endte op med Dynaudio sub 3 da det var
et bedre match til min rør amp og stander HT. Fælles for
dem begge er lukket kabinet. Det giver hurtig fast bas som
fremhæver HT frem for sig selv. Jeg har to og er klart at
foretrække. Da jeg satte subwooferne op startede jeg med
at lytte til kun den ene tændt. En Sub giver bas. To sub's
giver stort lydbillede når de er sat op integreret med HT. Jeg
er meget tilfreds med den løsning. Bedre end gulv HT for
mig og mit lytterum (stuen)
Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 21 December 2022 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

@Musikelsker.

Det er noget af en opgave du har foran dig. Især når du mangler dynamik med lav effekt og 92dB følsomme højttalere.

Kombinationen af dit udsagn om at kunne spille højt nok, men mangler dynamik taler mod hinanden. De 100dB følsomme
højttalere er sandsynligvis vejen at gå. Ikke mindst, da vores ører er så uheldig indrettet, at der skal 9-10dB forøgelse til før
ørerne opfatter lydstyrken fordoblet. Hvilket er det du med stor sandsynlighed mangler for at få plads til dynamikken.

Forslaget med at anvende Klipsch højttalere på grund af deres følsomhed er et godt udgangspunkt. Legendariske Poul Klipsch
konstruerede sit Klipsch-horn hvorefter han efterlyste en god 5W forstærker. Og sådan en har du, forstår jeg.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 21 December 2022 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Ja det skal nu engang noget power til at flytte luft fra enhederne. Det er der man hører forskellen på få rør watt og flere. Det er
derfor jeg foreslog sub's og små stander HT. Uden en lang forklaring, så har jeg 100 rør watt og havde masser af headroom
(dynamik) og dyb bas. Det er rummets udfordring der gjorde at jeg valgte den løsning med sub's. Når det så er sagt, jeg har
frekvensgang fra 23 hz og op. Det giver virkelig et flot lydbillede. Så det handler ikke om watt. Jeg forstår godt hvorfor mange
går efter de små rør amp's med 300 B og hvad de hedder. Så er det jo med at finde en løsning med lyden som passer til det
man ønsker.
Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 352
Sendt: 21 December 2022 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Bastanis (.com) laver højttalere der passer til svage rørforstærkere, 100-102 dB følsomhed. I gamle dage kunne de købes som kit, i dag fås de vist kun i færdige modeller, og de er ikke helt billige. Bastanis var/er meget populære i Norge.

Jeg kører med et sæt af de ældre Mandala Atlas, der svarer til dem der nu hedder Sagarmatha Duo, de er Open Baffle med en N-profil (hedder det vist) basenhed. Der er en overdel der drives af den almindelige forstærker, og så drives bassen aktivt, enten via et aktivt delefilter og en anden forstærker, eller via en indbygget forstærker. Det giver muligheden for at anvende DSP. Top-delen er vanvittigt nem at drive, jeg kører med OTL, mange andre kører med SET. Jeg oplever ingen støj pta. den høje følsomhed.

Hvis det skal være selvbyg-versionen skal de nok findes på brugtmarkedet. Et alternativ kunne være club-27.com, Bastanis samarbejder med dem, jeg har for ca. 2 år siden opgraderet 12" enhederne til den tilsvarende enhed fra deres Jimi højttaler, de laves åbenbart af Bastanis.

__________________
Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 21 December 2022 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

gabetta Avantgarde Acoustic laver noget tilsvarende. I princippet som HT med sub's. Med det mener jeg at SET med få watt kan spille højt med flot lydbillede, men jeg synes at læse Musikelsker søger noget modstridende somKaj og er inde på: Saft og kraft fra gulv HT med 3 til 8 watt. Så er vi ude kompromisets kunst med noget hjælp til de dybe toner hvad enten det er sub's el. aktiv delefilter o.a. For selvfølgelig kan man få HT der er så følsomme at de kan drives af en kartoffel

Men smæk på en mellemtone og / el. basenhed kræver noget strøm.

Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 21 December 2022 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

@Musikelsker skriver: “Forstærkerne er vigtige for mig”. Jeg bliver altid nysgerrig, når jeg møder sådan en udtalelse. Hvorfor er
de vigtige? Og ordet “de”, hvor mange dækker det over? For er der tale om flere, ligger brugen af flere op til aktiv deling af
frekvensområdet til en to- eller trevejs højttalerkonstruktion, eventuelt suppleret med en aktiv subwoofer for ad den vej skabe
den dynamiske oplevelse der lægges op til. Vi må jo ikke overse, at der er tale om et rum på 120 kubikmeter, som de dybe
frekvenser skal udfylde. Der kommer man jo ikke langt med 2x8W.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 22 December 2022 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  


Jeg vil også pege på Avantgarde Acoustic for eksempel Uno. De er godt nok hammerdyre men har en effektivitet på 107w og har aktiv bas, som Music
Nerd nævner. Jeg har hørt dem på messer, og de lyder supergodt. Måske kan Audio-Note E i HE (high efficiency) udgaven være noget.

__________________
Gestern liebt'ich
Heute leid' ich
Morgen sterb' ich
Dennoch denk'ich
Heut und Morgen
Gern an Gestern
Lessing
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
Wendt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 23 December 2022 kl. 06:10 | IP-adresse registreret  

Hej Musikelsker,
Den "jagt" du er på kender jeg kun alt for godt. Jeg vil heller ikke selv gå på kompromis med SET lyden eller miste dynamik og
bund. Nedenstående to link forklare to vigtige forhold og følsomheden er kun en del af problemet. 1) at frekvensgagen for
højtaleren er afgørende og 2) at højtalerkablet spiller en overraskende stor rolle. Mit råd er at finde højtalere med horn og
muligvis noget fuldtone hvis du ka finde ogle som går langt nok ned. https://www.dhtrob.com/overige/tubefriendly_lsp_en.php
https://butleraudio.com/damping2.php


Held og lykke

Rasmus

__________________
Rør & horn
Mit setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=97807&PN=1
Til top Vis Wendt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wendt Besøg Wendt's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 23 December 2022 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hvis du med dynamik, mener slagkraft, kan de små rør børger jo godt være noget begrænset her. Du skal også lige have i tankerne, at de
plader du nu spiller.....eller streamer du din musik.....jo også skal være godt optagede. Meget musik i dag, er jo blot "støj", da det hele brager
ud med samme intensitet, der er ikke den store forskel mellem svage og kraftige niveauer i musikken, det er meget trættende for hørelsen at
lytte til. Måske kan du få fat i de højttalere baseret på Lowther enheder, som Peter Quortrup konstruerede, mens han også designede "Snell"
kopier i form af Audio Note. Men disse Lowther baserede højttalere, blev ofte demonstreret på ret små rør børger på 3-10 watt/kanal og havde
en herlig dynamik, som fik de fleste andre højttalere til at virke noget "grå" i det. Måske kan du finde nogle til salg, de er ganske store, men
det har du ,jo pladsen til.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 23 December 2022 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Meget musik i dag, er jo blot "støj", da det hele brager
ud med samme intensitet, der er ikke den store forskel mellem svage og kraftige niveauer i musikken, det er meget trættende
for hørelsen at
lytte til.
Ja den kommer frem ofte i det her forum. Som altid må jeg bare sige at elektronisk musik og jazz på nye
optagelser ej. genudgivelser af gl. optagelser lyder super godt på både vinyl og CD. Sing a song og den dur, som jeg køber
sjældent er lidt mere på det jævne, det medgiver jeg, men ikke uden dybde og ganske udmærket at lytte til. Jeg er ikke ude på
at hijacke tråden med det emne, men allonwich har jo en pointe: Hvad lytter du til og hvilke medie el. medier? Jeg har
selv haft SET for mange måner siden og særligt elektronisk musik manglede noget kraft. Kompliceret jazz med mange
skift i toner, kunne godt komme til at lyde lidt rodet. Jeg ved godt at prisen på mit samlede udstyr dengang var en 10. del af
det i dag, men jeg oplevede allerede langt mere organiseret og varieret lydbillede med 100 watt transistor efter SET. Nu hedder
det Rouge Magnum III med kt 90 Jern 15 og 2 x Dynaudio Sub 3. Det er jo det bestemmer vores valg af hifi: Musikgenrer vi
hører mest af og hvordan vi ønsker det præsenteret. Det er rimelig enighed i tråden om at dynamik, det jeg kalder headroom
dvs. lineært med klippefast lydbillede hvor alle toner og stemmer har den rette frekvens med klarhed og placering i musikken
hvor alt kan høres oppe, nede, midt el. til siderne. Så Musikelsker det kunne være interessant at høre fra dig hvad du
tænker om svarene?
Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 24 December 2022 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Høj følsomhed/høj dynamik er jo horn territorie. Glem alt om små hifi enheder, med mindre du vil lave et line array. Til så stort et rum er
kapacitet afgørende. Her skal du mindst tænke i 15" pro enheder til bassen og helst flere af dem. Noget der ligner JBL M2 (evt. kopi), kunne
være et godt udgangspunkt. Klipsch Cornwall IV eller noget tilsvarende er også en mulighed.

Det kan hurtigt løbe op i pris, så DIY er selvfølgelig oplagt.

__________________
Horn må ha' synergy
Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager
 
Musikelsker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2019
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 30 December 2022 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Tak for alle svarene - jeg har holdt en længere ferie og ikke læst i tråden. Mange gode råd - og meget vås, hvis jeg må være så fri... :) uden at træde nogle over tæerne.

En foreslår Avantgarde Acoustic. Og der kan jeg kun være enig, så det var ikke vås....   Jeg har tidligere spillet på Avantgarde højttalere, fra UNO til TRIO i mange mange år. Og det er dynamisk. Myten om at flere watt, giver mere dynamik- det er Avantgarde det bedste bevis på ikke er korrekt. Ingen forøgelse af dynamik, hvis man benytter en 50 watts transistor forstærker eller en 50 watts push-pull forstærker, fremfor en SET på måske 5 watt. Blot uendelig meget dårligere slutresultat. Og derfor skrev jeg at forstærkerne også er vigtige for mit valg.

Man kan jo se udfordringen på to faconer:

- man kan vælge en højttaler man kan li` - og derefter finde forstærkeren der kan drive højttalerne
- eller man kan vælge den forstærker man vil benytte - og derefter finde de højttalere som matcher forstærkeren.

Jeg benytter sidste metode. Og må beslutte mig for nogle højttalere med høj følsomhed. Jeg har fået et par spændende private beskeder. Der er folk ude i dette land som har nogle meget spændende ting. Som indbefatter horn. Høj følsomhed fra fx 300 hz og op er ikke så kompliceret, der er mange bud. Men udfordringen er under 300 hz... Der er egentlig kun to muligheder, enten noget ufattelig stort, eller noget aktivt. Jeg kommer nok til at indgå et lille kompromis og gå med den sidste løsning
Til top Vis Musikelsker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Musikelsker
 
Wendt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 02 Januar 2023 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

Hej Musikelsker, rør og dybe toner behøves på ingen måde at være modsætniger. Bevares, en kraftig transistorforstãrker kan
sparke mere bund ud af de fleste højtalere end rør, men sat rigtigt sammen kan du komme dybt med rør og få massere af
dynamik. Prøv at læs anmeldelser på de her https://www.tuneaudio.com/audio-product/tune-audio-marvel/ Jeg har selv et par og
jeg har aldrig haft så dynamisk lyd. Placeret rigtigt i hjørnerne spiller de fint fra 40 Hz og op. Jeg har også et sæt tovejs med 15"
og horn (TAD 2402 klon) som jeg foretrãkker, fordi det trods alt giver mere bund og driverne er bedre, men TAD'erne har ikke
samme dynamik. Jeg vil iøvrigt foreslå at bruge lidt tid på at læse artikler om emnet, som skrevet tidligere er høj følsomhed kun
e del af svaret.

Bh

Rasmus

__________________
Rør & horn
Mit setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=97807&PN=1
Til top Vis Wendt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wendt Besøg Wendt's Websted
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 02 Januar 2023 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

et par subwoofer kan også hjælpe til. jeg bruger et sæt rel t9i undre et sæt Zu-audio omen def mk2
med en følsomhed på 101db der så bliver trukket af single endede forstærkere
med 811a rør 16watt. jeg syndes jeg har en rimelig fin dynamik men det er jo noget mere end 2a3 osv men jeg har aldrig spillet så højt at jeg har ramt
grænsen så jeg kunne godt leve med mindre men jeg kan godt lide der er lidt overskud,
jeg bor i lejlighed så det er alt rigeligt

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 02 Januar 2023 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Noget af det bedste SET lyd, jeg har hørt, er et sæt Lowther PM4A Audiovector Auditorium. Disse dog kun udstyret med den op af spillende enhed monteret.
De står ved en af mine venner, hvor de har stået i over fyrre år. Det eneste han stadig har, fra da de kom ind i hans hus, er dem. Som han siger: Uanset hvad jeg sætter foran, giver de respons...
De bliver nok svære at finde, der er kun lavet fem sæt, af den specialproduktion, som han har...
De blev bygget, af en gut på fyn, ved navn Hans Henrik. Dette efter de blev omregnet som en forbedring af Lowthers egne, med kraftigere kabinetter. - Dette med sparring fra Lowther!
Vægt pr kabinet, uden enheder, 85 kg! De originale vejede "kun" ca 50 kg, med enhed!



__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
Musikelsker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2019
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 02 Januar 2023 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Wendt skrev:
Hej Musikelsker, rør og dybe toner behøves på ingen måde at være modsætniger. Bevares, en kraftig transistorforstãrker kan sparke mere bund ud af de fleste højtalere end rør, men sat rigtigt sammen kan du komme dybt med rør og få massere af dynamik. Prøv at læs anmeldelser på de her https://www.tuneaudio.com/audio-product/tune-audio-marvel/

Jeg har selv et par og jeg har aldrig haft så dynamisk lyd. Placeret rigtigt i hjørnerne spiller de fint fra 40 Hz og op. Jeg har også et sæt tovejs med 15" og horn (TAD 2402 klon) som jeg foretrãkker, fordi det trods alt giver mere bund og driverne er bedre, men TAD'erne har ikke samme dynamik. Jeg vil iøvrigt foreslå at bruge lidt tid på at læse artikler om emnet, som skrevet tidligere er høj følsomhed kun e del af svaret.

Bh

Rasmus



Kiggede på dit Tune Audio link. Jeg ville gerne høre dem - men umiddelbart vil jeg mene, at en delefrekvens på hornet på 2500 hz er højt? Dine TAD 2402 har vel hornet inde fra omkring 600 hz? Umiddelbart bør det betyde en mere homogen lyd - men det er selvfølgelig ren teori

Til top Vis Musikelsker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Musikelsker
 
JØAN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 02 Januar 2023 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

En kommentar til Tonnis indlæg vedrørende Lowther. Jeg gik på lærerseminaret I Odense sammen med Hans Henrik og fulgte hans byggeri af horntalere og var meget imponeret over hvor godt de lød. Jeg fik blod på tanden og byggede selv et sæt med Lowther PM 2 mk 2 og ganske rigtigt i en kraftigere udgave. Dengang var det 19 og 22 mm spånplade og de var så tunge og krævede meget plads men de spillede bare efter mit øre. Desværre solgte jeg dem for en slik i 1990?? Og det piner mig stadig men håber at de stadig spiller et sted til glæde for lytteren. Har her mine ældre dage bygget andre af Lowthers konstruktioner Bicor 200, Fidelio og hjørnehornet TP 1. Er man lidt snil på fingrene kan det anbefales at bygge selv. men ellers er det jo noget værre nørderi her i 2023 med de horn. Men følger man Lowthers hjemmeside er der jo stadig gang i virksomheden.

vh Jørgen

Til top Vis JØAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JØAN
 
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 02 Januar 2023 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Har hørt disse højttalere, og de ku noget med dynamikken. Alt er
naturligvis en smagssag
http://www.troelsgravesen.dk/ATS-4.htm

__________________
Amodded // Acurus & Aragon rebuild and modifications
Til top Vis hcpowerinc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcpowerinc
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes