Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 17:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvad er din kompetence? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Hvad er din uddannelse?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
10 [22,22%]
8 [17,78%]
27 [60,00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 09 Marts 2023 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Kristian:

Du kører bare videre i samme spor... du er den bedste, det ved jeg godt, du synes!

Til gengæld ved du ikke en pind om IT! Det gør jeg! Og så ved jeg også en hel del om Hifi og konstruktionsprincipper... nok til at kunne præsentere det for en ingeniør, som jeg i samarbejde med ville kunne få et produkt på markedet. Men han skal lave beregningerne, for det interesserer mig ikke, derfor har heller ikke sat mig ind i det! Men vid dig sikker på, at sætter jeg mig det for, så kommer jeg helt i mål... så jeg også kan forklare det enkelt til andre

Skal vi også have målebåndet og se hvem der kan p***e længst. Der vinder du garanteret... jeg sidder ned, for så p***er jeg ikke på min fødder! Og jeg er ligeglad!



Jamen så fortæl os noget om konstruktionsprincipper. Indtil videre er det en fuldstændig gratis omgang at påstå. Du fortæller at du kan en hel masse, men viser os ikke noget.

Hvilke konstruktionsprincipper ved du en del om???

Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 09 Marts 2023 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Og så ved jeg også en hel del om Hifi og konstruktionsprincipper... nok til at kunne præsentere det for en ingeniør, som jeg i samarbejde med ville kunne få et produkt på markedet. Men han skal lave beregningerne, for det interesserer mig ikke, derfor har heller ikke sat mig ind i det!


Jamen så lad os da komme i gang. Du ved en del om HiFi og konstruktionsprincipper, og jeg er ingeniør og kan regne til solen bliver sort. Jeg skal gerne lave alle beregninger, så snart du har præsenteret det så en ingeniør kan forstå det. Det er 100% din konstruktion, og alle rettigheder forbliver dine. Hvad skal vi konstruere??
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 09 Marts 2023 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Kristian, du ved helt sikkert meget mere om konstruktionsprincipper end jeg, så ja... din er garanteret længere end min.

Det jeg skriver, er at jeg ved nok til at kunne forklare mig til en ingeniør... og det er nok for mig! Du må gerne være bedre. Men forstå også, at du ved ikke alt, selv om du synes du har svar på alt!

Dit behov for at hævde dig er usundt, og ikke særligt befordrende for debatten. Jeg tager en pause nu, og håber du vil gøre det samme. Hvis du håber at kunne provokere, så gør du det forgæves!

Aftenens ord er: Kværulantforrykt!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
chris09
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 111
Sendt: 09 Marts 2023 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Jeg synes personligt det er godt med fagligt funderede indlæg, hvor ingeniører - som alt andet lige har en bedre forudsætning for at forstå og udtale sig om området - bringer sit perspektiv. Deres viden giver en tiltrængt videnskabelig tilgang til emnet.

For desværre virker det som om hi-fi i almindelighed og branchen i særdeleshed er blevet en magnet for plattenslageri. Producenter, forhandlere og andre branchespillere kan komme med vilde anprisninger som “nat og dag”, “bedre end produkter x gange prisen”, “gardiner der trækkes fra”, uden skyggen af evidens. Og det skaber den perfekte grobund for useriøse spillere:

Hi-fi sikringer. Eksotiske kabler. Afkobling til kabler og andet udstyr til ti-tusindvis af kroner. Forstærkere i samme prisklasse som en familiebil, som afviger markant fra oplyste specs. Fortsæt selv listen - den er lang.

Branche erfaring alene er dermed en bundskraber hvis vi taler om troværdighed af udsagn, som denne afstemning lægger op til.

For mig bringer den “akademiske” tilgang til emnet lidt klarsyn og hjælper med at få debatten ned på et lidt mere sobert niveau og det er hårdt tiltrængt. Ja, deres viden giver “begrænsninger”, men det er trods alt bedre end at lade fakta resistens, og udokumenterede påstande stå uimodsagt.

Ville jeg så lade en ingeniør udvælge mit næste anlæg? Absolut ikke. Lydoplevelser er subjektivt. Jeg elsker min klasse AB forstærker, alle dens fejl og målbare underlegenhed til trods. For den giver mig et smil på læben - også selvom jeg ved at den langt fra er perfekt.
Til top Vis chris09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris09
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 09 Marts 2023 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Alle skal byde ind med deres viden... absolut!

Men formen der bydes ind med skal være for alle (4all), og det er der desværre nogen som ikke mestrer. Og det kan gøre større skade end gavn... og til trods for høj uddannelse, så er der stadig nogen som ikke kan forklare tingene enkelt. Måske fordi de ikke selv forstår det, men bare har lært det udenad?! Eller fordi de gerne vil hævde sig i forhold til de andre læsere, måske i håb om at få ret, fordi andre ikke kan sige dem imod?!?!

Og det dur ikke... derfor denne tråd  



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 643
Sendt: 10 Marts 2023 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i, at den simple (korrekte) forklaring altid er den bedste.
Nogle emner når bare ned i et detaljenuveau eller er af en
kompleksitet hvor en simpel disney-illustration ikke rækker. Og nogle
gange kan ting forsimples så meget at det er direkte forkert. Forstår
man ikke detaljerne, vil man ikke forstå hvorfor forsimplingen er
forkert og så er det klart man beskylder andre for ordkløveri når de
ønsker at præcisere.

Handler dette indlæg i bund og grund om hvordan du, Mikkel, ønsker
at debatindlæg på Hifi4All skal være? For to meget tekniske personer
kan det jo være sjovt at gå ned i detaljen i et debatindlæg, men det
lyder som om, at det er imod retningslinjerne at gå i detaljer hvis ikke
det er noget alle kan forstå? Jeg tror måske ikke jeg er med på
forskellen mellem artikler skrevet til alle og et debatforum hvor folk
selv vælger deres emner så :/
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 10 Marts 2023 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Jo, jeg ønsker en given debat, hvor alle kan være med... og hvis man som ingeniør eller branchemedlem ikke forstår at fortælle tingene simplest muligt, så rammer man ved siden af...

Et godt eksempel er den aktuelle tråd om kl.D, hvor der spørges ind til målemetoder... og her er svarene igen af meget teknisk karakter, hvor både Kaj og jeg kan koge det ned, trods "manglende" uddannelse - hvem er så den kloge?!?!

Og det lugter langt væk af, at nogen ønsker at hævde sig selv... og det gavner slet ikke debatten! Og hvis det er fordi, man synes det er spændende at være teknisk på et højt niveau, så skal man bare vide, at ikke alle kan være med... og siden hedder jo 4all!

Så start du endelig en meget teknisk tråd, men forstå også, at den hurtigt vil dø ud...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
mulle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 10 Marts 2023 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hvor går grænsen for indlæg, der skal være 4all?
Skal det være sådan, at selv en nybegynder kan følge med, eller må medlemmer med stor teknisk indsigt også give deres besyv med? Jeg synes, det er fint, at dem med stor viden indbyrdes "strides" lidt, og kan man som jeg ikke helt følge med, er det jo muligt at finde en tråd, der passer til ens niveau. Det koster ikke noget, at lade de lærde, både med og uden eksamen, lege lidt.
Til top Vis mulle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mulle
 
Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 10 Marts 2023 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Selv den bedst uddannede kan da stadig være en påståelig kværulant, mens en anden uden eksamenspapirer da gennem livets skole kan have opfanget en helt masse viden og kvalifikationer. Det går måske ikke, hvis man skal være kirurg. Der foretrækker jeg én, der har læst nogle bøger. Men generelt at tro på, at folk er bedre end andre, bare fordi man har papir på noget, er sgu lidt langt ude. Især hvis man gerne vil have et aktivt debatforum...
Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 643
Sendt: 10 Marts 2023 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

��
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 10 Marts 2023 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

mulle skrev:
Hvor går grænsen for indlæg, der skal være 4all?
Skal det være sådan, at selv en nybegynder kan følge med, eller må medlemmer med stor teknisk indsigt også give deres besyv med? Jeg synes, det er fint, at dem med stor viden indbyrdes "strides" lidt, og kan man som jeg ikke helt følge med, er det jo muligt at finde en tråd, der passer til ens niveau. Det koster ikke noget, at lade de lærde, både med og uden eksamen, lege lidt.

Bevares, men man skal så også bare forstå at ens budskab går tabt...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 10 Marts 2023 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hamster skrev:
Selv den bedst uddannede kan da stadig være en påståelig kværulant, mens en anden uden eksamenspapirer da gennem livets skole kan have opfanget en helt masse viden og kvalifikationer. Det går måske ikke, hvis man skal være kirurg. Der foretrækker jeg én, der har læst nogle bøger. Men generelt at tro på, at folk er bedre end andre, bare fordi man har papir på noget, er sgu lidt langt ude. Især hvis man gerne vil have et aktivt debatforum...

Min datter læser medicin... og jeg er rystet over hvor mange fejl man må have under prøverne, og stadig kan komme videre...!  

Ikke at min datter laver mange fejl, men det er der muligvis andre der gør... er det din kirurg? I øvrigt kræver det selvfølgelig nogle bøger, men kirurgi er håndværk!

At du læser en bog er ingen garanti, og lære den udenad er ikke nok... du skal forstå det der står i bogen!

Første gang jeg kunne "mærke" en forståelse i mig, var da jeg forstod E=MC2... Ja, det betyder at energi er lig med Masse gang Lysets hastighed i anden. Men den rigtige forståelse kommer, når man forstår hvordan en foton kan opnå masse gennem sin hastighed, selv om det er ren masseløs energi!

Man skal forstå sin verden, ikke bare kunne ordene udenad...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 11 Marts 2023 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Der kommer vist ikke mere godt her...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes