Sendt: 06 Maj 2023 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eric Clapton: 24 nights. (2CD / 2LP)- ca. 1 time og 45 min. dobbelt album udgivet i 1991.
Eric Clapton udgiver 23. juni en stribe udgivelser fra de koncerter der var baggrunden for dobbelt albummet. Besætningen var meget forskellig, der var Rock, Blues og Klassisk backing, og de nye er opdelt efter denne inddeling. Dobbelt CDen fra 1991 er fra rock koncerterne. (billeder virker ikke helt så kik selv på nettet hvis du er i tvivl.)
Der udgives mange forskellige udgaver
24 nights Orchestral (2CD /1DVD) 24 nights Blues (2CD /1DVD) 24 nights Rock (2CD /1DVD) 24 nights samlet (6CD/3Blu-Rays)
24 nights Orchestral (3LP) 24 nights Blues (2LP) 24 nights Rock (3LP) 24 nights samlet (8LP/3Blu-Rays)
Nu er jeg ingen fan af vedlagte DVDer / Blu-Rays. Ser dem sjældent. Og det er da bemærkelsesværdigt at de 3 CD/DVD sæt koster ialt 510 kr, mens CDer/Blu-Rays koster 1300 kr. Det er jo nok udtryk for at pladeselskabet forventer at vi køber 2CD udgaven til 170 kr i langt de fleste tilfælde, og det gør vi jo nok. Og jeg tror ikke der er mange der synes det er værd at betale næsten 800 kr for at få 3 DVDer byttet med 3 Blu-Rays. Og det bliver virkeligt dyrt med LPer, kombineret med Blu-Rays.
Jeg ser nok lige tiden lidt an. Og læser anmeldelserne, for jeg mener ikke at 24 nights fra 1991 er en central Clapton udgivelse, men en fin dobbelt live CD. Umiddelbart er den klassiske box mest interessant, for den er der ingen der har noget fra. Jeg har i forvejen også Crossroads 2 - 4CD live boxen, som jeg vil mene er den mest væsentlige Live udgivelse fra Clapton.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|