Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 08:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Eric Clapton 24 nights Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 06 Maj 2023 kl. 11:50 | IP-adresse registreret Citér Hermann.

Eric Clapton: 24 nights. (2CD / 2LP)- ca. 1 time og 45 min. dobbelt album udgivet i 1991.

Eric Clapton udgiver 23. juni en stribe udgivelser fra de koncerter der var baggrunden for dobbelt albummet. Besætningen var meget
forskellig, der var Rock, Blues og Klassisk backing, og de nye er opdelt efter denne inddeling. Dobbelt CDen fra 1991 er fra rock
koncerterne. (billeder virker ikke helt så kik selv på nettet hvis du er i tvivl.)

Der udgives mange forskellige udgaver

24 nights Orchestral (2CD /1DVD)
24 nights Blues (2CD /1DVD)
24 nights Rock (2CD /1DVD)
24 nights samlet (6CD/3Blu-Rays)

24 nights Orchestral (3LP)
24 nights Blues (2LP)
24 nights Rock (3LP)
24 nights samlet (8LP/3Blu-Rays)

Nu er jeg ingen fan af vedlagte DVDer / Blu-Rays. Ser dem sjældent. Og det er da bemærkelsesværdigt at de 3 CD/DVD sæt koster ialt 510 kr, mens CDer/Blu-Rays koster 1300 kr. Det er jo nok udtryk for at pladeselskabet forventer at vi køber 2CD udgaven til 170 kr i langt de fleste tilfælde, og det gør vi jo nok. Og jeg tror ikke der er mange der synes det er værd at betale næsten 800 kr for at få 3 DVDer byttet med 3 Blu-Rays. Og det bliver virkeligt dyrt med LPer, kombineret med Blu-Rays.

Jeg ser nok lige tiden lidt an. Og læser anmeldelserne, for jeg mener ikke at 24 nights fra 1991 er en central Clapton udgivelse, men en fin dobbelt live CD. Umiddelbart er den klassiske box mest interessant, for den er der ingen der har noget fra. Jeg har i forvejen også Crossroads 2 - 4CD live boxen, som jeg vil mene er den mest væsentlige Live udgivelse fra Clapton.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 07 Maj 2023 kl. 11:54 | IP-adresse registreret Citér Tommy S.

Jeg så godt annonceringen af CD'erne, og er nødt til at få dem hjem på hylden.
De fleste af de grupper jeg følger er så gamle at der er langt imellem nyudgivelser.
Endeligt live indspilninger, som Clapton selv siger god for. Ellers har der kun været bootleg optagelser at vælge imellem.
Det bliver svært at overgå Crossroad 2, men jeg stiller mig tilfreds med mindre
Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 08 Maj 2023 kl. 19:35 | IP-adresse registreret Citér Hermann.

Tommy S. skrev:
Jeg så godt annonceringen af CD'erne, og er nødt til at få dem hjem på hylden.
De fleste af de grupper jeg følger er så gamle at der er langt imellem nyudgivelser.
Endeligt live indspilninger, som Clapton selv siger god for. Ellers har der kun været bootleg optagelser at vælge imellem.
Det bliver svært at overgå Crossroad 2, men jeg stiller mig tilfreds med mindre


Jeg tror det er fornuftigt. Og ja vi er ved at være for gamle. Jeg er lige blevet 60. Jeg har det meste med Clapton, og han vil altid være en af
mine absolutte favoritter. Og han har holdt kvaliteten, bedre end de fleste andre. Der er også andre officielle live udgivelser. bl.a. de to
dobbelt albums med Derek and the dominos: In Concert og Live at the Filmore. Og den ikke særligt gode One more car, one more rider 2CD,
den har vist solgt godt, men den har vist altid været på tilbud. Hører også de to med Robert J en del stadig.




__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 08 Maj 2023 kl. 23:29 | IP-adresse registreret Citér Tommy S.

Interessant, jeg troede at jeg var dækket ind med Live at the Filmore, men du mener at In Concert er væsentligt anderledes.
Ærgerligt, jeg havde mulighed for at købe den, men lod den gå
Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 09 Maj 2023 kl. 18:01 | IP-adresse registreret Citér Hermann.

Tommy S. skrev:
Interessant, jeg troede at jeg var dækket ind med Live at the Filmore, men du mener at In Concert er væsentligt
anderledes.
Ærgerligt, jeg havde mulighed for at købe den, men lod den gå


Det er jo noget i samme stil, men In Concert er fra 1973 og Live at Filmore er 20 år nyere, men jo nok optaget nogenlunde samtidigt. Men
næsten alt Derek and The Dominos materiale er godt og må være udgivet, nu efter 20 års jubilæums boxen med 3 CDer. Den er væsentlig og
de jams der er på 1 CD viser hvorfor pladen er så suverænt god. For Layla and other assorted love songs er vel et af de bedste rock albums
der er udgivet og i særklasse Claptons bedste. Det er også det jeg har hørt langt mest.

jeg har også hørt 3 eller 4 pirat albums med Derek and the D. og kvaliteten er mildt ud sagt svingende, så drop dem.

Se på discogs , der er en Layla box i England.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 10 Juli 2023 kl. 11:40 | IP-adresse registreret Citér Hermann.


Nu er de kommet og kan de standard udgaven med 2CD og en DVD koster 169 kr. i alle tre versioner. Har ikke hørt dem endnu men hvordan
vurderer i dem. Det er en underlig prissætning for hvis men vil have de seks CDer og 1 Blu-ray i stedet for 6 CD og 3 DVD, så koster sættet
det dobbelte.

Jeg ville umiddelbart gerne købe de 6 CDer og intet andet. Det er helt ligegyldigt om det er DVD eller Blu-ray. for mit vedkommende.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes