Forfatter |
|
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa forum
Jeg går med ideer om at lave et signalkabel til mit anlæg. For at prøve noget andet end det jeg har nu, vil jeg gerne prøve sølvkabler. Men hvor kan man få(læs købe) noget fladvalset sølv??? jeg kan se at der er mange der bruger det, så det må da kunne få's et eller andet sted. Det skal helst være ren sølv, altså det dersens 99.9%.
mvh
|
Til top |
|
|
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mørch
Her kan du få fladvalset finsølv: http://www.anku.dk/ . De både sælger finsølv og de valser det også. Du kan også købe en valse hos dem og så selv valse det. Desuden har de verdens bedste betjening. 1 kg finsølv f.eks. 2 mm ø kan du få for omkring 4½ tusinde kroner. Det kan ikke betale sig at købe mindre p.gr.a. mængderabatten. Prisen er naturligvis afhængig af den aktuelle sølvpris der svinger lidt P.T.
MVH
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med indpakningen af sådan et kabel ???
Er der kun Duelund-vejen eller kan man selv lave en Bertram-klon ? Det eneste Teflon jeg har kunne finde har været noget selvklæbende fra IT-branchen.
Er der andre muligheder ? __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere folk rundt omkring, som går og sysler med at lave deres egne kabler, så mon ikke der er nogle der ligger inde med nogle gode ideer! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1878
|
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt PTFE-slange til mine sølvkabler. De er ganske vist ikke fladvalsede, men det er jo kun et spørgsmål om at finde den rette indvendige diameter, så dine kabler kan være der.
PTFE-slange fås flere steder i metermål i forskellige tykkelser, bl.a. hos Elfa (der har jeg købt min). Måske Brinck etc. også har det.
Mange påstår, at bomuldsindpakning er bedre, men jeg har prøvet begge dele uden at kunne detektere nogen egentlig forskel, og den mekaniske stabilitet er noget bedre på PTFE. Desuden kan bomuld vel trække fugt til sig?
Jeg kan i øvrigt anbefale sølv Bullet Plugs til dine sølvkabler. Har prøvet med både kobber og sølv Bullets, og sølv lyder absolut bedst.
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Jeg har købt PTFE-slange til mine sølvkabler. De er ganske vist ikke fladvalsede Bruger du multicore? Har du eventuelt prøvet både solidcore og multicore?, men det er jo kun et spørgsmål om at finde den rette indvendige diameter, så dine kabler kan være der.
PTFE-slange Hvad er sådan en slange lavet af? fås flere steder i metermål i forskellige tykkelser, bl.a. hos Elfa (der har jeg købt min). Måske Brinck etc. også har det.
Mange påstår, at bomuldsindpakning er bedre, men jeg har prøvet begge dele uden at kunne detektere nogen egentlig forskel, og den mekaniske stabilitet er noget bedre på PTFE. Desuden kan bomuld vel trække fugt til sig? Jeg er ret sikker på at Duen bruger en form for forsejling til hans kabler, og derned undgår fugt problemer.
Jeg kan i øvrigt anbefale sølv Bullet Plugs til dine sølvkabler. Har prøvet med både kobber og sølv Bullets, og sølv lyder absolut bedst. |
|
|
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
tak for linket til anku, de er meget flinke, og sender et stykke til mig (1 Kg er lige i overkanten når man bare skal lave til sige selv for sjov)
Jeg tror at jeg vil forsøge mig med bomuldssnor som jeg påtænker at lægge i blød i noget syrefrit transformerolie som ikke er ledende. Jeg tror nok at duelund bruger lindolie, men jeg synes at det er lidt for brandfarligt umiddelbart.. Se blot på nordsøcenteret ..
kom gerne med ideer, tror i øvrigt også at jeg vil have bullitplugs på.
mvh
|
Til top |
|
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udmærket link til sølv, men der står 1000 promille; er det 3 nines eller 9 nines??? Går det overhovedet til lyd??? PTFE=teflon!!!
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu prøvet at lave et signalkabel. Dog ikke med olie og bullitplugs endnu, men måske senere. Jeg må sige at det lyder rigtigt godt. I forhold til mit nordost black night kabel, er der kommet mange flere detaljer til. Især i diskant/mellemtone området er der sket et voldsomt løft. Jeg var ret chokeret over hvor meget det egentlig har givet. Hvis der er nogen der har erfaring med bullitplugs på diy sølvkabler, så sig endelig til. Jeg ved ikke om det giver ret meget mere at sætte dem på, men hvis de virkelig er så gode, så skal det da prøves.
Jeg kan kun anbefale at prøve sølvkabler hvis ikke man allerede har prøvet dem

mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mørch; hvordan har du lavet dit signalkabel??? Antal ledere og deres tykkelse, fletning eller ej, stiktype og loddemateriale??? Jeg har selv NO Black knight (ridder); flere detaljer, men hvad med hastigheden (impulsvillighed). Forvent ikke mere end 5-10% forbedring ved at skifte til "bulletplug" i kobber og måske bare 1-2%, om måleligt overhovedet, bedre lyd med sølvversionen, rent subjektivt!!!
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ved at lave et højttalerkabel. Ganske vidst ikke af sølv med af 15 mm bredt 0,2 mm tykt bobberbånd, som jeg har skaffet via arbejde. Målet er at leve et lavinduktans-kabel
Disse bullet plugs hvor køber man dem?
Er der nogen der ved hvor man kan købe PFTE/Teflon tape (altså med klæber)? Jeg har også overveje pakningstape, eller hvad det nu hedder, der så vidt jeg ved er lavet af Teflon... - men jeg synes ikke rigtig at denne løsning er så god...
Søren
__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ved at lave et højttalerkabel. Ganske vidst ikke af sølv med af 15 mm bredt 0,2 mm tykt bobberbånd, som jeg har skaffet via arbejde. Målet er at leve et lavinduktans-kabel
Disse bullet plugs hvor køber man dem?
Er der nogen der ved hvor man kan købe PFTE/Teflon tape (altså med klæber)? Jeg har også overveje pakningstape, eller hvad det nu hedder, der så vidt jeg ved er lavet af Teflon... - men jeg synes ikke rigtig at denne løsning er så god...
Søren
Jeg ved ikke helt om bullet plugs er et mærke på stik eller en specifik model (f.eks. til signalkabler)
Det jeg skal bruge er nogle lækre banan stik og nogle kraftige spader....
Søren __________________ Søren
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Firmaet hedder Eichmann og er fra Australien, de laver "bulletplug" RCA-stik til signalkabler og "bayonetplug" bananstik til højttalere/forstærkere. Det er vist 4 stk stik til 700-1000kr!!!
Teflon-tubes skulle kunne fåes gennem Brick-elektronik i København, måske de også fåes i en størrelse, som passer til dit kabel!!!???
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK
Jeg tror jeg finder en anden løsning 1000 kr for 4 stik er vist for langt ude for 24 øre i materialer.
Søren
__________________ Søren
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren skrev:
OK
Jeg tror jeg finder en anden løsning 1000 kr for 4 stik er vist for langt ude for 24 øre i materialer.
Søren
|
|
|
Bullet Plugs kan du læse mere om her http://www.audio-link.dk/Eichmann.htm
Hvis du kan "nøjes" med kobber udgaven, er prisen en helt anden 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad stik bruger du nu??? Er der en mulighed for at strippe dem for unødigt materiale, glemme kappen og bare krympe krympflex ud over inderstikket a´la Nordost og flere???
Hvem laver low-cost teflon-isolerede stik, sår´n til en 100kr stykket max???
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1878
|
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mørch skrev:
Har nu prøvet at lave et signalkabel. Dog ikke med olie og bullitplugs endnu, men måske senere. Jeg må sige at det lyder rigtigt godt. I forhold til mit nordost black night kabel, er der kommet mange flere detaljer til. Især i diskant/mellemtone området er der sket et voldsomt løft. Jeg var ret chokeret over hvor meget det egentlig har givet. Hvis der er nogen der har erfaring med bullitplugs på diy sølvkabler, så sig endelig til. Jeg ved ikke om det giver ret meget mere at sætte dem på, men hvis de virkelig er så gode, så skal det da prøves.
Jeg kan kun anbefale at prøve sølvkabler hvis ikke man allerede har prøvet dem 
mvh
|
|
|
Hej Mørch,
Jeg tror, at du vil blive overrasket over, hvor meget Bullet Plugs giver - også på disse kabler.
Som nævnt tidligere i tråden, har jeg prøvet med både kobber og sølv Bullet Plugs på mine sølvkabler. Bullet Plugs får kablet til at rykke en klasse op. Bruger du sølv-udgaven, så er det måske nærmere 2 klasser. Prøv under alle omstændigheder med kobber Bullet Plugs - de koster trods alt kun kr. 300 for 4 stk.
Den lydmæssige forskel på kobber og sølv er, at med sølv Plugs på bliver de øverste oktaver langt klarere og rummet og små detaljer kommer bedre til sin ret.
Bullet Plugs fås hos Audio Art i København - jeg ved ikke lige med forhandlere andre steder, men det kan de oplyse hos Medlyd, som importerer disse herlige stik.
God fornøjelse! __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
når i bruger fladvalset sølv er monokylerne i sølvet ødelagt, og man skal ikke bruge teflon men glasfiber rundt om kablet som isolering,man skal bruge fladstøbt sølv istedet.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
christian m skrev:
når i bruger fladvalset sølv er monokylerne i sølvet ødelagt, og man skal ikke bruge teflon men glasfiber rundt om kablet som isolering,man skal bruge fladstøbt sølv istedet. |
|
|
Det er nu strukturen i metallet der bliver ødelagt, men den kan genskabes ved opvarmning.
hvorfor mener du at man skal bruge glasfiber, det var nok den sidste materiale jeg ville bruge som isolering, da det må være svært at få luft tæt?
jeg mener at naturmaterialer er bedst, silke og lin olie er godt.
|
Til top |
|
|