Kloge mennesker,
I min fortsatte rejse ud i at forstå rørforstærkere og forskellige rørtyper fandt jeg ud af, at mange har brugt 6P3S-E-rør i deres Leben CS-600-
forstærkere, som kan konfigureres til forskellige udgangsrør, hvor imod indgangsrørene kun kan være af en type (6CS7).
Som beskrevet i en tidligere tråd
her har jeg været forbi EL34-rør fra
tyske RFT.
Efter at have lyttet lidt frem og tilbage nåede jeg frem til, at jeg foretrak de fire Sovtek-rør, som forstærkeren leveres med fra fabrikken.
Det var ligesom baggrunden for mit spørgsmål.
Jeff fra Jeff's Place har anbefalet 6P3S-E/6П3С-Е-rørene i lang tid, så jeg tænkte at give dem et skud og fandt et godt meget symmetrisk
målende sæt.
Min CS-600'er har to kontakter.
1) 'Plate voltage', som kan indstilles til enten 350V/DC og 410VV/DC
2) 'Cathode resistor' kan indstilles til 680 ohms og 460 ohms
I et uformelt skema, som Jeff har, vises at kontakterne kan indstilles til enten begge kontakter op ad - eller nummer 1 til op og nummer 2 til
både op og ned.
Skemaet kan ses her:
https://jeffsplace.positive-feedback.com/tube-rolling-in-the -new-leben-cs-600x-integrated-amplifier-sophia-electric-vacu um-tubes-nos-
12bh7as/
Jeg er nysgerrig på, hvad I tænker vil være den bedste indstilling i forhold de to parametre, der kan vælges mellem.
Overordnet set er jeg selvfølgelig interesseret i den bedste lyd, men jeg er også interesseret i at 6P3S-E/6П3С-Е-rørene har en lang levetid.
Så tænker, at der kan være et trade-off dér i mellem?
På forhånd stor tak for hjælpen :)