Forfatter |
|
Panerai Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2016 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
Sendt: 29 December 2023 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vil bare høre om der er nogen herinde som har erfaring med ovenstående pladebørste? - overvejer at købe en, men koster alligevel
2800 kr.
Venligst
Torben, KBH
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4829
|
Sendt: 29 December 2023 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
What!!! 2800,- for en pladebørste?!?! Hvad er der galt med en helt almindelig pladebørste?
Som min kære Morfar plejede at sige til mig: Pas nu på, at dine lommepenge ikke brænder hul i lommen... jeg var en god forbruger som barn og op i voksen-årene... men er i min 3. alder begyndt at være lidt mere bevidst om forskellen på behov og begær  __________________ Tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør...
|
Til top |
|
|
Panerai Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2023 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er mange penge, men når man ikke gider bruge penge på pladevask, er det måske her det kan give mening at bruge lidt
ekstra. Den får bare super gode anmeldelser, men ja igen hvad er ens behov i sidste ende.....
|
Til top |
|
|
no1Klein Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 29 December 2023 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have noget andre ikke har, er det et godt bud Mindre kan vel også gøre det ( måske endda endnu bedre )
Mvh
|
Til top |
|
|
Panerai Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2023 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja mindre kan også gøre det. Bruger nu er Ursa Major, men læste så om denne og ja det skulle være the sh*t og håndlavet i Berlin
med super finish.....
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4829
|
Sendt: 29 December 2023 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil vove den påstand at selv en billig pladevasker (Pro-ject til 2000,-) vil gøre det bedre...
Gode anmeldelser af en pladebørste svarer til gode anmeldelse af plastikcovers til dine plader. Det gør altså ikke nogen forskel.
Om du benytter en børste eller ej, gør en forskel... og den billige gør det lige så godt! __________________ Tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør...
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3345
|
Sendt: 29 December 2023 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Michael Fremer skriver: "These handmade brushes make you want to brush even the cleanest of records".
Det må da også siges at det kalder på flittigt brug af den, for at få et fornuftigt afkast af investeringen.
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 30 December 2023 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle hi-fi interesserede fordømmer produkter med meget høje priser, andre gør ikke. Eller rettere, nogle af fordømmerne
fordømmer nogle produkter med meget høje priser, og lovpriser andre produkter selvom de er meget dyre. Og sjældent
uden nogen form for dokumentation. Det er helt individuelt hvad man synes er overprissat.
I min optik er det at lægge en vinylplade på afspilleren noget ceremonielt, som kan fremme oplevelsen af at høre musik,
og hvis den ceremoni fremmes ved at brushe sin plade med en ultralækker pladebørste, så er det godt for deres evne til
at opleve musik i hjemmet.
Herregud, vi står foran Nytår, hvor nogle køber en flaske champagne til 1500,- - en tør type til kransekagen kl. 24, uden at
vide at det er helt tåbeligt, da tør champagne ikke går godt til sød champagne. Men, de nyder det, bla. pga. prisen, og i den
sammenhæng er 2.800,- for en lækker pladebørste da en bagatel for dem, som har hi-fi til en halv million, i en helt
ubrugeligt stue.
|
Til top |
|
|
Panerai Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2023 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er klart at der sikkert er børster som gør det samme, omvendt så spiller mine Harbeth højttalere bedre end mange andre
langt dyre, altså hvis du spørger mig :-)
Og ja der ligger noget håndværk som også trækker og når man i forvejen er en nørd med hifi, møbler, kunst mm. så er det jo et
lækkert match......
Så dropper fyrværkeriet i år og køber en pladebørste :-)
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1267
|
Sendt: 31 December 2023 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg spillede grammofonplader havde jeg ikke brug for en pladerenser. Pladerne var enten i hylsteret eller på pladespilleren. Jeg rørte kun
pladerne på midten og den yderste kant.
Og så havde jeg en lille børste, som kørte hen over pladen, mens jeg spillede, den kunne fjerne eventuel støv, mens pladen spillede.
__________________ Boman
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6367
|
Sendt: 31 December 2023 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er s´gu sjældent, jeg er enig med @hifiigen, men denne gang rammer han rent hovedet på sømmet
Alting er "in the eye of the beholder".
Og følelsen af kunst/håndværk, er der ikke nogen, der kan ta´ fra én. Heller ikke, selvom det "kun" drejer
sig om en pladebørste.
Hvis man ovenikøbet bytter den med 3000kr., fyret lige op i luften på under 5 min. kl. 24:00, så tommel
op herfra. Super godt bytte.
Godt nytår til alle __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Mitron Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2019 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 31 December 2023 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov at nogen laver så dyr en pladebørste og så med skarpe alu-hjørner ?
Jeg bruger en god kulhårsbørste fra Audioquest samt den gamle fra Discwasher ;-)
Ellers enig i at lækkert grej er dejligt og at et byt med det frem for nytårskrudt er super ;-)
vh og godt nytår
/preben
|
Til top |
|
|
Audioloud Udelukket fra forum

Har lige brug for en pause...
Bruger siden: 14 Juli 2022 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 385
|
Sendt: 31 December 2023 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 30 år siden købte jeg en D4 dishwasher , den ser stadig ud som ny og jeg gav svimlende 200,-kr. for den
|
Til top |
|
|
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 31 December 2023 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig med Boydk, hvis det er netop dét produkt du længes efter, så køb det.
Jeg har selv Ursa Major, og anser den for noget af det lækreste jeg har set, men Ramar Berlin tager det lige et skridt videre. Måske jeg lader
mig selv friste på et tidspunkt. Man tjener penge for at kunne købe det man synes man har brug for, og ingen andre skal bestemme hvad det
skal være.
Fortæl endelig om dine indtryk når den er ankommet.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 01 Januar 2024 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den virkelig er håndlavet og hver eneste single kul hår, er påsat manuelt i den, er 2800kr ikke dyrt  Jeg tror nu også, at
jeg ville vælge den pladebørste til 2800kr, frem for at bruge pengene på fyrværkeri, som futtes af på under en halv time. Den har du jo også
om 10 år. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7535
|
Sendt: 01 Januar 2024 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mitron skrev:
Sjov at nogen laver så dyr en pladebørste og så med skarpe alu-hjørner ?
Jeg bruger en god kulhårsbørste fra Audioquest samt den gamle fra Discwasher ;-)
Ellers enig i at lækkert grej er dejligt og at et byt med det frem for nytårskrudt er super ;-)
vh og godt nytår
/preben |
|
|
Nu er det jo heller ikke aluhjørnerne der skal gøre pladen ren, så mon ikke at det går? ;-)
Godt nytår :-) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Mitron Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2019 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 01 Januar 2024 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin:
 selvfølgelig ikke....men man skal da ikke tippe den ret meget før det bliver faretruende,og jeg går da ud fra at man "swiper" børste ved
afslutning af aftørringen ?
Der er i hvert fald væsentlig større sikkerhedsmargin med D4'eren
/preben
|
Til top |
|
|
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
Sendt: 01 Januar 2024 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle gange skal man bare stille sig det enkle spørgsmål: Vil jeg ha’den?
Der behøver ikke lægge noget rationelt bag.
Jeg er ikke til vinyl, men anerkender 100% ritualet bag det, at lægge en plade på tallerkenen og sætte sig i stolen og nyde god
musik.
Hvis en dyr pladebørste bidrager positivt til oplevelsen, så er det vel OK…..selvom der måske ikke er nogen forskel lydmæssigt.
Selv, vil jeg hellere bruge pengene på god Whisky __________________ Mvh. Michael B.
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1267
|
Sendt: 01 Januar 2024 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg har skrevet før.
Hvis man passer på sine plader, har man ikke brug for en pladebørste __________________ Boman
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 01 Januar 2024 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Som jeg har skrevet før.
Hvis man passer på sine plader, har man ikke brug for en
pladebørste  |
|
|
det handler ikke så meget om at passe på
sine plader som sådan, men at fjerne støv og måske et par hårstrå,
den statisk opladet lp som regel tiltrækker, når den tages ud af
inderposen. Skidt dybt i rillen, kan den ikke gøre noget ved. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|