Emne: Hvorfor svare folk ikke ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, det var da en ubehagelig debat der komme fra nogle herinde må jeg sige
Der er vel ikke noget galt i at man har en mening (mit produkt er bedre end alle de andre) og de fleste ved jo at man ikke skal tage det for mere end hvad det er. Nemlig en mening/opfattelse. Og den kan man da sagtens have uden at det straks skal stemples som en skjult reklame.
Jeg forstår heller ikke den hetz der er mod Peter-AR må jeg erkende. Hvad har manden gjort forkert? Udover at have nogle markante meninger i nogle menneskers opfattelse?
Angående ICEpower med switchmode forsyning, så ja, de spiller bestemt ikke røven ud af bukserne, men det er et lowend produkt, hos nogle producenter, andre tager en ganske høj pris. Derfor kan jeg da godt forstå at Peter-AR har taget et nyt standpunkt, nu når de kan sælges til en markant lavere pris.
Men nok om det, giv lige plads til at vi alle har meninger, og at vi nogle gange tager et nyt standpunkt. Ellers er der sgu ikke nogen der tør udtale sig om noget i fremtiden. Og stop det der lad-os-gå-efter-manden, det er for ulækkert, men desværre typisk dansk!
Venligst,
Christian
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej G&S !
Jeg må indrømme jeg synes stadig at Sankt Hans tråden startede op med fokus på at "gå efter manden istedet for bolden", hvilket var årsagen til mit indlæg i tråden.
Dit indlæg om Båt problemet læste jeg, og synes var yderst kvalificeret, så intet problem der. Jeg har ikke selv hørt højttaleren, så jeg kan ikke rigtigt deltage i debatten, det bør være op til jer, og konstruktørerne.
Men helt overordnet, er der jo kun et fåtal af folk fra branchen der skriver herinde, og jeg ved fra flere, at de ønsker ikke at deltage. Årsagerne til at de ikke ønsker det, er vist indlysende.
Personligt kan jeg sagtens leve med debatniveauet herinde, og min tilstedeværelse er da også et bevis på at ingen har formået at skræmme mig væk ! (endnu )
Og så lige en tak for invitationen, som jeg meget vel tager op en dag jeg er på de kanter, selvom det skuffer mig at du byder på kaffe, når jeg i andre indlæg kan se at din vinsamling også er værd at smage 
Med venlig hilsen |
|
|
Hej igen, hr. Sillesen!
Indrømmet, sarkasmen og satiren driver ned ad væggene nogle gange. Men jeg er sq glad for, du ikke har ladet dig skræmme. Hvad der skrives i slige sammenhænge, bunder vist heller ikke så dybt.
Mht. mand/bold problematikken, så er det altid en god idé ikke at gå efter manden.
Vinsamling som sådan har vi ikke her på slottet. Men da vi godt kan lide god vin, så hentes der gerne ude i byen, såfremt herren skulle visitere.
Jeg havde helt glemt Hein. Han lå jo i rødvin og cognac, hvor Storm P. vist godt kunne li' en ordentlig rumcigar sammen med sin guldøl.
Med søndagshilsen
G&S
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
Der er jo aldrig nogen her der bliver stødt over emner. Det er altid MÅDEN. Tænk bare på Jonas Bojers mange ultraprovokerende indlæg. Han vendte bøtten på hovedet; gik efter at provokere og brugte emnerne som "lovligt" brækjern. Der var nu krummer i den knægt, han skulle bare have det fra den rette vinkel 
Og til sidst: Hr. Kurt Von Kubik o.s.v. har jeg i lang tid selv ikke vidst hvad jeg skulle gøre ved. Forholde mig til ham. Er han sjov eller hvad? Mange af hans indløg vidner om stor teknisk og lyttemæssig indsigt og erfaring. Andre om at han har en galloperende fantasi og ligger til den vilde side i en argumentation. Han er utrolig svær at rubricere, og på det seneste har jeg ladet være med at sætte ham i bås, men har prøvet at sætte mig ind i det han skriver. Prøve virkelig at forstå ham. NU synes jeg han er stormorsom og gal. Og dygtig. Men jeg er ikke enig med ham, jeg er ikke dicipel og medløber til galskaben - Som Gammel og Suhr. Det kan jeg ikke og det skal jeg ikke. Det er jo Kurts varemærke. Må indrømme blankt at hans vision om rituel afbrænding af SA og andre mærker Sct Hans er komik helt på højde med Jan Gintberg. Sig mig nu engang? Skulle Gintberg nu være morsom? 
Man skal bare lade være med at tage spøg for alvor. Og lade være med - som branchemedlem især - at tage sig selv for højtideligt. Hvis man ikke kan tåle en spøg der går ud over en selv, er det på tide at få pakket egoet lidt sammen.
Mvh
Dige |
|
|
Hej Dige! Jeg må tilstå, at der gik lidt længe før jeg så denneher tråd. Jeg synes da det går fint for dig med at få fat i mine skriblerier. De fleste der kender mig, er udmærket klar over hvad jeg mener, men jeg forstår så sandelig nemt, at nogen kan finde mine små indspark en kende underlige. Jeg er nørd forstår du - nørd (en person der ikke har bedre at give sig til, selvom hans græsplæne er høj, hans kone er sur, hans bil er snavset og hans børn ikke har fået en ordentlig omgang bank i et par måneder  ) Jeg går faktisk op i hifi i dets egentlige forstand. Ikke noget med hurtig musik, eller melodi i bassen, men high fidelity. Jeg gider ikke mellemvaren eller den smarte idé. Jeg er hardcore nørd  Dem er der ikke mange af, og jeg håber inderligt ikke, at jeg smitter for mange, for det er et hårdt og ensomt liv, men der er lyspunkter. F.eks. når du skriver jeg er lidt tosset og til tider underholdende - det giver lige det ekstra, der får Tomossen op at synge og tager en ekstra runde hjulspind i en kurv killinger.  Min mission er såmænd ikke at punke gud og hver mand for det de laver eller ikke laver, men jeg synes det ville være rart, om man styrkede den kritiske sans en kende hos forbrugeren. Først og fremmest synes jeg efterhånden at prisniveauet for visse varer er helt ude i skoven - og det er ikke misundelse - det lover jeg. Havde jeg trang til at købe det dyre skidt, så stod det her såmænd. Men jeg synes forsøget på at bibringe pseudonørden prestige er kvalmt og opportunistiskt. Tak for en hakket hundehvalp, det har aldrig været værre end nu! Selv hos ellers hardcore nørder er prisskiltet blevet til et kvalitetsparameter. Når jeg så rigtigt vrider øret rundt og kritiserer et dyrt produkt, så har jeg køberne på nakken - er det ikke morsomt  . Jeg skal sent glemme engang jeg skrev en linie om´dette eller hint, og så fik jeg tandlægen fra Malmö på nakken, han skrev "han har inferiørt udstyr - ja han har" Tandlægen selv havde såmænd på daværende et komplet ML set-up af nyeste slags + B&W800 signature og Wisdom audio ét eller andet drevet af 26 Linn Klimax Soloer + en klimax pre og en CD 12 eller var det 2. Det hele hægtet sammen med Valhalla fiduser og hvad ved jeg. Hvis den mand helt fordomsfrit stak hovedet dybt ned mellem benene, kiggede op på nummeren og studerede den kærligt og nøje, og ikke fik den erkendelse at navnet Tiefenbruun pludselig giver mening, tjah! Så mener jeg at håbet for den danske tandlægestand i skattely er ude  . Jeg håber ikke andre falder så dybt i vandet.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er måske lidt off- topic, men er der en liste et eller andet sted med branche medlemmer, således at man kan skrive en direkte besked og få svar på ekstremt teknisk betonede spørgsmål der sandsynligvis er uden interesse for andre brugere? ikke at jeg har haft problemer på området, tværtimod, det er ren dovenskab, da det går en del hurtigere end at maile til de oficielle sider...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej Ghammel & Suhr,
Det citat du har sakset af mig fra Skt. Hans tråden er lidt ude af sammenhæng. Sammenhængen er som følger:
Järven skrev: (i Sankt Hans tråden)
"Kom nu - kom nu...Der må da være flere, der har behov for at få styrket deres selvværd ved at svine danske hi-fi produkter til. Tænk hvad I kan spare i behandlingsudgifter...God pinse"
Hvortil jeg svarede:
"Hej Järven,Hvis du virkeligt tror det er nok til at der kan spares en behandling, vil jeg da gerne donere en forstærker "
At du har forstået det som at jeg støttede op jeres tråd, viser bare hvor let ironi åbenbart kan gå hen over hovedet på folk herinde… Og netop derfor er det ekstra vigtigt at bevare en sober tone på et forum.
Du nævner selv at du er tidligere branchemedlem, dertil er der vel kun at sige at det væsentlige ikke er om du er tidligere branchemedlem eller ej, men det niveau du debatterer på. Trods alt er debatten for alle uanset deres tidligere og nuværende tilhørsforhold (men er man branchemedlem bør man selvfølgelig stå frem, så folk kan vurdere ens udtalelser med det i baghovedet)
Jeg har stadig svært ved at se den geniale humor i Sankt Hans tråden og dens afbrænding af danske højttalerproducenter. Hvorfor skal man svine danske producenter til, som trods alt gør deres bedste for at lave så gode produkter som muligt. Hvis jeres kritik skyldes at I mener I kan gøre det bedre, burde kritikken være på et mere sagligt niveau, således at disse producenter kunne bruge jeres kritik sagligt.
I øvrigt nævner du at Kurt Kubik som startede Sankt Hans tråden er "yderst perifert og udviklingsorienteret branchemedlem" Jeg vil da gerne vide hvem han medvirker til udvikling hos ?!?!? Måske det kunne sætte Sankt Hans tråden og hans øvrige udtalelser herinde i perspektiv ?!?!?
Med venlig hilsen
|
|
|
Well! Man behøver heller ikke kunne se det skæge i mine indlæg. Admin synes heller ikke det var sjovt, han skoddede tråden - har han humor  . Jeg vil såmænd gerne kritisere sagligt, men hvorfor skulle nogen tage det alvorligt. Det går jo fint med at få tests der skal til, døve Svennemand skriver det der er brug for. Faktisk er det faktisk dig, der får de dårligste tests her til lands. Skt. Hans tråden var måske nok lidt kåd, men helt ærligt - lyt lige på 50m afstand til den skude af en speaker der startede det hele. Du ville selv tro det var Englandsfærgen. Et er helt sikkert, Densen ville ikke være det samme om du begyndte at bruge dem i udviklingen  . Mit bidrag til udvikling har jeg en kende svært ved at få øje på. Jeg har lyttet mange gange til en preamp, som en ung begavet ingeniørven er i gang med at lave. Det er rigtigt, at jeg måske har forsøgt at inspirere ham med enkelte tekniske løsninger, men jeg tror egentlig han er bedst til at vurdere omfanget af meddelagtighed fra min side. Den skal i øvrigt nok blive fin, han demonstrerer en grundighed, som jeg kun svært kan matche selv. Respekt til ham  . Skulle jeg tage æren for noget, så bliver det nok mere den finmekaniske perfektion, der ligger til grund for en Tomos. Det at det hovedsageligt er gået ud over Danske HT producenter, er nok lidt et tilfælde. Miju har punket Linn´s HTér Jobo har givet B&W en ordentli én på låget. G&S har ligesom beregnet brændeværdien på et par SA7K  Jeg mener måske nok at et par Eben X4 har mere opdrift og er mere sødygtige end de fleste andre HTér. Èn fordel ved polyprut er, at de er vandtætte. Audiovector har sjældent fået ægte dada, men de brænder nu fint.  Der har således ikke været brug for, at punke de udenlandske - det har andre taget sig af. Skulle nogen ellers gerne ville vide det, så kan Infinity, JBL, Mirage, JM og andre velestimerede udenlandske HTér da også godt få lidt hjælp til at nå de 800 gr. der skal til, før der er tale om rigtig flammedannede ild, der er i stand til at brede sig ved egen kraft (så er forsikringspengene hjemme  )
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hej igen, hr. Sillesen!
Indrømmet, sarkasmen og satiren driver ned ad væggene nogle gange. Sig mig lige - hvad mener du med det gnavpot? 
Med søndagshilsen G&S |
|
|
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg skal sent glemme engang jeg skrev en linie om´dette eller hint, og så fik jeg tandlægen fra Malmö på nakken, han skrev "han har inferiørt udstyr - ja han har" Tandlægen selv havde såmænd på daværende et komplet ML set-up af nyeste slags + B&W800 signature og Wisdom audio ét eller andet drevet af 26 Linn Klimax Soloer + en klimax pre og en CD 12 eller var det 2. Det hele hægtet sammen med Valhalla fiduser og hvad ved jeg.
Hvis den mand helt fordomsfrit stak hovedet dybt ned mellem benene, kiggede op på nummeren og studerede den kærligt og nøje, og ikke fik den erkendelse at navnet Tiefenbruun pludselig giver mening, tjah! Så mener jeg at håbet for den danske tandlægestand i skattely er ude .
Jeg håber ikke andre falder så dybt i vandet. [/QUOTE]
Ahh ja tråden med Krly, nostalgisk mudderkastning.
SUK!
Mvh.
Frederik Carøe __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
SUK!
Mvh.
Frederik Carøe |
|
|
Så galt var det da ikke!  . Jeg synes da næsten jeg er slemmere nu  .
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Frederik Carøe skrev:
SUK!
Mvh.
Frederik Carøe
|
|
|
Så galt var det da ikke! . Jeg synes da næsten jeg er slemmere nu . |
|
|
Ja du var næsten selvudslettende dengang.
Dengang var kubikken vist ude på Tomossen. Mens SN stod for skriblerierne.
I dag er kubikken enerådende. Gad vide hvem det var, som jeg mødte i Århus. En mand vis krav om dynamik var ligefremt proportional med indtagelsen af humle.
Mvh.
Frederik __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
Ja du var næsten selvudslettende dengang.
Dengang var kubikken vist ude på Tomossen. Mens SN stod for skriblerierne.
I dag er kubikken enerådende. Gad vide hvem det var, som jeg mødte i Århus. En mand vis krav om dynamik var ligefremt proportional med indtagelsen af humle.
Mvh.
Frederik |
|
|
Øhh der var da ikke meget krudt i det tynde øl vi skummede den aften. 3 stykker af dem ryster ikke Kubikkens ører det mindste.  Så mere knald på - ja tak. Måske de sommerhus speakers trængte til lidt åben ild.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
det er måske lidt off- topic, men er der en liste et eller andet sted med branche medlemmer, således at man kan skrive en direkte besked og få svar på ekstremt teknisk betonede spørgsmål der sandsynligvis er uden interesse for andre brugere? ikke at jeg har haft problemer på området, tværtimod, det er ren dovenskab, da det går en del hurtigere end at maile til de oficielle sider... |
|
|
Jo da - du klikker bare på "Brugere" i navigationspanelet, og vælger at sorterer efter Gruppe, så får du følgende resultat: http://www.hifi4all.dk/forum/members.asp?SF=&GID=0&S O=GP
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, tak, der er alligevel en del flere end man umiddelbart er opmærksom på.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja tak, man får lyst til at skrige "misrekomendering". hvornår får den mand en advarsel af redaktionen....
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|