Emne: Gige No.1 ( Emne lukket)
|
|
Forfatter |
|
Mikkel G Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4747
|
Sendt: 27 Oktober 2024 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Med den utvetydige begejstring og aura der omgiver Mikkels højttaler bør den sættes i produktion, så alle der går efter korrekt gengivelse har noget at kalibrere deres udstyr efter. For mig at forstå er det konklusionen på de mange gentagne vurderinger og beskrivelser. Jeg har ikke hørt højttaleren og kan derfor ikke vurdere ud fra andet end det jeg læser.
Jeg har hørt Boman’s lydconcept, som efter sigende er referencen for Mikkels højttalere. Så langt så godt. Hvorfor ikke deltage i kommende hifiudstillinger som reference for hvordan ægte hifi skal lyde?. Det må da være i alles interesse for første gang at blive præsenteret for en sådan oplevelse. |
|
|
Der er ikke noget jeg hellere ville, end at udbrede højtalerne til andre, uden at jeg skal blive rig på det. Jeg prøvede lige da de var færdige, og fik også nogen henvendelser som ikke blev til mere. Og havde det været bedre tider, så var det måske også kommet i gang. Desværre lider hifi-branchen (og andre) voldsomt fra den faldende tillid fra forbrugerne efter købsboom under corona, og efterflg. energikrise/inflation som følge af krig
Så de tanker er skudt til hjørne og jeg glæder mig blot over hvad jeg har formået, hver gang jeg sidder og hører musik.
Der er ingen grund til at deltage i udstillinger med noget som ikke kan købes. Og hele logistikken med at slæbe mit eget udstyr til en messe med risiko for transportskader og lign., er ikke det værd, bare for at vise andre hvad de kan. Så må man komme forbi her hos mig __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 27 Oktober 2024 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kommet mig for øre, at nogen føler sig talt ned til med min påstand om, at mine højtalere gengiver korrekt, og at stort set alle andre højtalere ikke er skabt i samme billede.
Jeg kan kun beklage, at det er den følelse det sætter i gang hos nogen... men det er altså helt for egen regning.
Jeg siger heller ikke, at I har købt den forkerte højtaler. Jeg påpeger blot at de er et kompromis, som producenten har valgt. Jeg siger heller ikke, at de ikke spiller godt, for det kan kun I afgøre.
Og kan vi dermed ikke lægge vores våben og i stedet skåle for fred __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
7100Vejle Forum Bruger
Bruger siden: 22 September 2018 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 27 Oktober 2024 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Jeg har et fattigmandssæt i MDF magen til Mikkels og fakta er at de spiller pi**e godt, også i en 45m2 stue! Så til de skeptikere der IKKE har hørt dem - hold lidt igen med de negative bemærkninger før i har lyttet til dem. |
|
|
Nu er det vel ikke negativt at betvivle, at et menneske uden faglig uddannelse indenfor elektronik, akustik og højttaler designs lige pludselig rammer et paradigmeskifte indenfor lyd, som hverken proac, B&O eller Dynaudio formår, på trods af de både har kompetence og værktøjer som en "Køkkenbordsfusker" på ingen måde kan opnå. Hvis Mikkel bare havde skrevet, at han havde bygget nogle højttalere, som han synes lyder godt, havde der ikke været nogen ko på isen. Men det skal absolut være verdens mest korrekte og naturlig lydende højttalere. Du mener ikke selv det lyder underligt?
|
Til top |
|
|
Elkjær Forum Bruger
Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 185
|
Sendt: 27 Oktober 2024 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkel,
Desværre er jeg bosat på Fyn, ellers kunne det være spændende at høre
dit system. Jeg er sikker på at lyden er god. Så må vi håbe at de kan
komme i produktion, da det jo altid er fedt med nye mærker og muligheder
inden for hifi/lyd. Det er jo en branche der skal pustes til. Vi kan være
stolte af de traditioner der er for produktion af hifi i dk, så mere af det. Dog
er jeg selv gået på kompromis med højttalere fra Rega😁
Vh
Jens
|
Til top |
|
|
Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 27 Oktober 2024 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
7100Vejle skrev:
Mik112 skrev:
Jeg har et fattigmandssæt i MDF magen til Mikkels og fakta er at de spiller pi**e godt, også i en 45m2 stue! Så til de skeptikere der IKKE har hørt dem - hold lidt igen med de negative bemærkninger før i har lyttet til dem. |
|
|
Nu er det vel ikke negativt at betvivle, at et menneske uden faglig uddannelse indenfor elektronik, akustik og højttaler designs lige pludselig rammer et paradigmeskifte indenfor lyd, som hverken proac, B&O eller Dynaudio formår, på trods af de både har kompetence og værktøjer som en "Køkkenbordsfusker" på ingen måde kan opnå. Hvis Mikkel bare havde skrevet, at han havde bygget nogle højttalere, som han synes lyder godt, havde der ikke været nogen ko på isen. Men det skal absolut være verdens mest korrekte og naturlig lydende højttalere. Du mener ikke selv det lyder underligt? |
|
|
Og dér ramte vi sømmet på hovedet... janteloven lever i bedste velgående!!!
Jeg har ikke den rette uddannelse, så jeg må nødvendigvis være hamrende inkompetent...
Og stolthed over at skabe noget unikt hører ingen steder hjemme... det er jo bare pral!!!
Du skal ikke tro at du er noget. Du skal ikke tro du er lige så meget som os. Du skal ikke tro du er klogere end os. Du skal ikke bilde dig ind at du er bedre end os. Du skal ikke tro du ved mere end os. Du skal ikke tro du er mere end os. Du skal ikke tro at du duer til noget. Du skal ikke le ad os. Du skal ikke tro at nogen bryder sig om dig. Du skal ikke tro du kan lære os noget.
__________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3184
|
Sendt: 27 Oktober 2024 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
Kaj. skrev:
Med den utvetydige begejstring og aura der omgiver Mikkels højttaler bør den sættes i produktion, så alle der går efter korrekt gengivelse har noget at kalibrere deres udstyr efter. For mig at forstå er det konklusionen på de mange gentagne vurderinger og beskrivelser. Jeg har ikke hørt højttaleren og kan derfor ikke vurdere ud fra andet end det jeg læser. Jeg har hørt Boman’s lydconcept, som efter sigende er referencen for Mikkels højttalere. Så langt så godt. Hvorfor ikke deltage i kommende hifiudstillinger som reference for hvordan ægte hifi skal lyde?. Det må da være i alles interesse for første gang at blive præsenteret for en sådan oplevelse. |
|
|
Der er ikke noget jeg hellere ville, end at udbrede højtalerne til andre, uden at jeg skal blive rig på det. Jeg prøvede lige da de var færdige, og fik også nogen henvendelser som ikke blev til mere. Og havde det været bedre tider, så var det måske også kommet i gang. Desværre lider hifi-branchen (og andre) voldsomt fra den faldende tillid fra forbrugerne efter købsboom under corona, og efterflg. energikrise/inflation som følge af krig
Så de tanker er skudt til hjørne og jeg glæder mig blot over hvad jeg har formået, hver gang jeg sidder og hører musik.
Der er ingen grund til at deltage i udstillinger med noget som ikke kan købes. Og hele logistikken med at slæbe mit eget udstyr til en messe med risiko for transportskader og lign., er ikke det værd, bare for at vise andre hvad de kan. Så må man komme forbi her hos mig |
|
|
Hvorfor må du ikke blive rig på at producere og sælge en højttaler? Det er der da så mange andre der har haft held til. Det du skal sikre dig er først og fremmest at få nogle - i hifi verdenen - anerkendte anmeldelser af din højttaler. Det var derfor jeg efterlyste “second opinion” tidligere. Er det sådan at anerkendte anmeldere deler din oplevelse med gengivelsen og gennem præsentation af den for en større sympatiserende “menighed” (influencere, hedder det vist på nudansk) er du på godt på vej.
Hvorfor skulle der ikke være et marked for en højttaler, du med din erfaring anmelder som du gør? At der kommer nogle få nysgerrige entusiaster og lytter rykker ingenting. I hifi branchen nytter det ikke noget at “sætte lyset under en skæppe”. Du skal op på den store klinge!
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1246
|
Sendt: 27 Oktober 2024 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man korrigere på den måde, som jeg gør, betyder det, at alle alle frekvenser bliver afspillet samtidigt, altså svarende til et rigtigt
instrument/stemme.
Det betyder, at lyden er naturlig overalt i rummet. Man skal selvfølgelig sidde i midten, hvis man vil opnå stereovirkning - som også er meget
bedre end på "normale højttalere".
Rumkorrektion, hvor man korrigeret den direkte lyd pga. rummet er, en stor misforståelse.
Hvis man spiller med et rigtigt instrument i forskellige rum, kan man tydeligt genkende instrumentet, OG man vil da aldrig "pille ved
instrumentet" (den direkte lyd) for at få "en bedre lyd"
__________________ Boman
|
Til top |
|
|
Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 27 Oktober 2024 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Hvorfor må du ikke blive rig på at producere og sælge en højttaler? Det er der da så mange andre der har haft held til. Det du skal sikre dig er først og fremmest at få nogle - i hifi verdenen - anerkendte anmeldelser af din højttaler. Det var derfor jeg efterlyste “second opinion” tidligere. Er det sådan at anerkendte anmeldere deler din oplevelse med gengivelsen og gennem præsentation af den for en større sympatiserende “menighed” (influencere, hedder det vist på nudansk) er du på godt på vej.
Hvorfor skulle der ikke være et marked for en højttaler, du med din erfaring anmelder som du gør? At der kommer nogle få nysgerrige entusiaster og lytter rykker ingenting. I hifi branchen nytter det ikke noget at “sætte lyset under en skæppe”. Du skal op på den store klinge! |
|
|
Jeg har ikke begær efter penge eller andres anerkendelse. Projektet var udelukkende min egen søgen efter viden og oplysthed. At jeg forsøger at dele de fantastiske ting om mine højtalere, var en stor fejl fra min side.
Jeg glemte at tage forbehold for IQ-normkurven, Dunning/Kruger-effekten, Jantelov og at jeg rammer folks følelser i stedet for deres fornuft.
I har alle min uforbeholdne undskyldning!!! __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
|
|
|